Comentarii pe articolul 55% din managerii romani adopta stilul coach


55% din managerii romani adopta stilul coach

Nora Roman la 26 August 2008, ora 14:23
55% din managerii romani adopta stilul coach
Plecand de la observatia dumneavoastra, justa in cea mai mare parte, negeneralizabila pe de alta. Vreau sa ma explic - managerii romani sunt aproape constransi in a adopta acest stil de coach din cateva motive extrem de "restrictive" si anume: tot ce inseamna IMM are in general o schema restransa de personal, adica JD presupune o arie mai mare de acoperit de catre angajat; pretentiile salariale, de cele mai multe ori nerealiste privind raportul dintre ce dau si ce iau precum si taxele mari platite de angajator, impun aproape o directie catre un personal calificabil (deci cu mai putina experienta) in vederea mentinerii raportului dintre calitate/cantitate. Problemele apar in momentul in care personalul trainuit, cu o pozitie consolidata in firma, incep sa fie curtate de concurenta. Aici nu exista nici o posibilitate de retinere a personalului, majorarile salariale la "santaj" fiind contraproductiva. Sunt domenii de activitate in care fluctuatia de personal este foarte mare, vezi vanzari, si unde formarea de midlemanagement este de durata. Aici pagubirea societatii angajatoare este considerabila.
Din pacate, pare a fi un cerc vicios ce nu permite o finalitate ca "la carte", adica parcurgerea fireasca a etapelor, cel putin pentru moment. Interesant ar fi daca ati putea indica o solutie sau mai multe in ce priveste fidelizarea de personal, alta decat majorari salariale la presiune.
Bogdan Hritac la 26 August 2008, ora 14:53
Sunt de acord cu cele spuse de Nora Roman referitor la fidelizarea de personal: acest lucru va fi foarte greu de realizat deoarece noi, romanii, uitam anumite lucruri si suntem dornici de imbogatire rapida pe termen scurt. Avem inca o mentalitate romaneasca care va fi foarte greu de schimbat.
Doar Eu la 26 August 2008, ora 16:25
Cum le stim noi pe toate. Teoretic. Practic, totul lasa de dorit. Doamna Indreica, de curiozitate, cum va fidelizati angajatii? Avand in vedere ca in Psihoselect migratia de personal este mai mare decat in orice alta firma; intotdeauna unii vin, altii pleaca. Unde-i managementul idealist despre care vorbiti? De ce nu aplicati solutiile pe care le prezentati altora?
George Terteleac la 27 August 2008, ora 01:57
Cred cu tarie ca in Romania, marea majoritate a patronilor si managerilor aplica in functionarea firmelor pe care le reprezinta, printre altele, doua mari principii de baza:
1. - profit maxim cu investitii minime ! ( daca investitiile ar putea fii zero ar fii perfect.)
2. - copilul care nu plange nu primeste de mancare !
Primul principiu este cel care cuprinde in categoria investitii si pe cele legate de personal, de asigurarea conditiilor de munca, de pregatirea / formarea, remunerarea si/sau premierea acestuia. Daca pentru conditii de munca (protectia muncii, asistenta medicala, etc.) si pregatire / formare a personalului, investitiile sunt accesibile si adresate in mod echitabil tuturor angajatilor, la capitolul remunerare lucrurile stau total diferit, acesta fiind si principalul motiv care genereaza fluctuatia de personal. Indiferent de functia pe care o ocupa un angajat in cadrul firmei, acesta va trece prin inevitabilul interviu la finele caruia isi va negocia retributia si alte facilitati sau bonificatii oferite de firma. Cu mici exceptii (atunci cand CV-ul chiar este impresionant) oferta negociata a firmei pleaca de la nivelul minim de salarizare pentru postul respectiv. Pentru candidatii care din varia motive (timiditate, lipsa tupeului si abilitatilor in negociere, necunoasterea propriei valori la nivelul pietei, necunoasterea limitelor nivelului de salarizare pe postul pentru care candideaza in cadrul firmei sau sunt intr-o situatie materiala dificila) nu au o marja prea larga de negociere, oferta firmei devine singura varianta ce trebuie acceptata daca doresc sa lucreze in acea companie!
Daca in momentul angajarii o astfel de procedura poate fi motivata prin necunoasterea reciproca, a firmei si cerintelor sale de catre angajat si a capacitatilor si aptitudinilor candidatului de catre angajator, dupa trecerea unei perioade de timp, (sa zicem 6 luni) ea nu mai poate fii motivata si ma intreb cati manageri din Romania ar propune din proprie initiativa marirea retroactiva a salariului?

  Inapoi la articolul 55% din managerii romani adopta stilul coach

Setari Cookie-uri