Comentarii pe articolul Cum s-a facut marketing la Pepsi si Coca-Cola, in Romania postcomunista


Marketingul ca marketingul, dar distributia

Adriana la 26 Octombrie 2008, ora 11:15
Marketingul ca marketingul, dar distributia
Felicitari pentru marketing, dar si Coca Cola HBC si QAB au probleme cu distributia.

Spun asta din perspectiva unui comerciant de vara pe litoralul nostru drag, cu soferii vostri dragi care se plang de salarii si de munca, care te fura cum pot mai bine la camion, de intarzierile in livrare, de agentii de vanzari care intarzie, de materialele promotionale care nu ajung suficient niciodata pentru comercianti, de frigiderele care se strica, nu fac fata, nu racesc, de stocurile la apa plata vara... aici la stocuri e o mare problema, stocuri insuficiente, nu vine camionul de la depozit, agentii si soferii vor "beneficii suplimentare" pentru ca sa livreze anumite produse, la anumite litraje. Probleme cu superviserii si sefii care nu au contact cu piata reala si vin cu pretentii nejustificate, dar au salarii imense.

In fine, reusim in fiecare an sa depasim aceste probleme si sa castigam cu totii din asta, dar... e loc de muuuult mai bine si e pacat ca nu vreti sa ne ascultati si sa invatati de la noi, micii comercianti.

Marketingul ca marketingul, dar daca eu vreau sa vand Pepsi, pentru ca nu imi place cum lucrez cu Cola (uneori am senzatia ca li s-a urcat la cap ce multinationala sunt ei), spun simplu, "am cola, dar nu e rece, va dau Pepsi", si 1 din 20 o sa insiste sa-i dau cola calda, altfel tot ce vreau eu vand cu tot marketingul de pe lume! Sau daca vreau sa vand pepsi cald, facem pariu ca il vand cahiar daca am cola rece si omu vrea cola, pana la urma in magazinul meu vand ce vreau eu, uneori doar asa, sa vad daca pot sa inving marketingul... pentru ca nu pot invinge distributia!

No offense, dar mai apelati si la consultanti ca noi, care vindem efectiv la consumatorul final, nu doar la consultantii din birouri.
Marian Iancu la 27 Octombrie 2008, ora 21:28
sunati la 0721 128 172
Adina la 4 Noiembrie 2008, ora 08:21
Adriana are dreptate, eu am lucrat in Pepsi aproape 4 ani si am prins 4 "sezoane" ca de filiala Constanta vorbesc si una este ce isi propun cei din conducere si ce se intampla in piata. Pe hartie este una iar in piata lucrurile nu sunt chiar asa de roz; Se mergea cu hei rup si merchandisare in masa pana noaptea tarziu, pe ruta stabilita a apropiatei vizite. Traseu: iesirea de pe autostrada, ceva pe la Medgidia, marile supermarket-uri si terminand cu clientii din Mamaia si alte statiuni. Cu asezarea vitrinelor la linie, cu toate sortimentele si litrajele, chiar daca clientul respectiv, nu era alimentara si vindea doar la litraje mici, vitrina trebuia sa arate ca la carte si "vindea" pt vizita si 2L, ca asa trebuia sa arate. Si dupa vizita sa vezi retururi din piata, tot o sticla si sticluta; dar trebuia sa dam bine la vizita.

  Inapoi la articolul Cum s-a facut marketing la Pepsi si Coca-Cola, in Romania postcomunista

Setari Cookie-uri