Comentarii pe articolul Epava aeronavei Air France a fost descoperita


avion modern

Kiwi la 4 Iunie 2009, ora 10:32
Nu-mi vine sa cred. se lauda atata cu noile tehnologii, cu sateliti care vad TOTUL si abia au gasit o ditamai epava de avion...
Iar cutiile negre cum sunt facute? sunt la fel de tehnologizate ca si cutia de pantofi de la magazin. N-ar trebui sa aiba si ele o baterie, ceva, un sistem de emisie (macar pt 2 zile!!)
Adorian Ovidiu la 4 Iunie 2009, ora 15:36
ba da...dar cine crezi ca transmite de la 3000 m sub mare.
Mendelssohn S la 4 Iunie 2009, ora 15:38
Satelitii vad totul prin aer, pana la nivelul solului. Dar asta nu se compara cu oceanul, atmosfera este mult mai transparenta decat 6000m de apa. Cutiile negre au baterii care ar trebui sa tina 30 de zile. Dar se pare ca in condtiile de relief submarin accidentat, se tem ca 30 de zile s-ar putea sa nu le ajunga. Sa nu uitam ca bataia semnalului (radio?) in apa este mult mai redusa decat in aer asa ca scanarea fundului oceanului trebuie facuta destul de fin. Cu toate acestea, chiar dupa golirea bateriilor, nu sunt pierdute toate sansele. A fost mi se pare un caz cand cutia neagra a fost gasita dupa 3 luni.
Oricum, ma indoiesc ca se va da publicitatii tot adevarul. Exista interese economice majore care determina ascunderea unor informatii.
Lungu Emilia la 4 Iunie 2009, ora 15:44
Pentru kiwi:

"Ditamai" avionul este pe fundul oceanului la 7000 de m adancime !!! Nu avea cum sa se "vada" din avioanele si elicopterele care au survolat zona de cand s-a intamplat tragedia. Cutia neagra emite semnale timp de 30 de zile, dar problema lor este cum sa ajunga la ea, deoarece trebuie o nava speciala care se poate scufunda pana la asa o adancime. Ghinionul a facut ca prabusirea sa se faca intr-o zona atat de adanca si cu un relief foarte abrupt. Cititi un pic pe internet ce spun agentiile de presa inainte de a va criza inutil !
Nicolae Dany la 4 Iunie 2009, ora 16:31
Din pacate tehnologia necesara este exclusiv militara si ma indoiesc ca puterea militara care detine capacitatea de a "vedea TOTUL" risca sa-si dezvaluie potentialul tehnologic intr-o misiune de recuperare a epavei sau cadavrelor victimelor. Poate daca era vorba despre o misiune de salvare... dar sunt sceptic si in cazul acela. In privinta cutiilor negre, ele sunt prevazute cu un sistem de semnalizare care functioneaza cateva zile dar, dupa cum stim, undele radio nu se propaga prin apa, si de la cateva mii de metri adancime nu prea se pot detecta. O solutie ar fi un sistem de emisie in spectrul sunetelor, dar nu stiu sa fie dotate cu asa ceva (ma-ndoiesc ca nu s-a gandit nimeni la asta pana acum, dar probabil ca sunt alte probleme de implementare a unui astfel de sistem de semnalizare).
Claudiu Rusu la 4 Iunie 2009, ora 16:33
Cu fortele naturii nu te pui tu nici cu cea mai noua tehnologie din lume...apoi avionul a parasit radarul,daca ai citit stirea anterioara,iar "ditamai epava de avion" a cazut in ditamai oceanul.cutiile intradevar au un sistem de emisie GPS,dar la o adancime de cateva 150-200 m sub nivelul marii,sunt nedetectabile...asculta la mine care am cateva sute de ore de zbor pe un avion de pasageri si stiu.
Albinita Marius la 5 Iunie 2009, ora 00:13
Scufundate si tu 20 de metri si vezi daca mai ai semnal la mobil, radio etc. In plus in apa undele electromagnetice se propaga mai greu decat in aer...
Kiwi la 5 Iunie 2009, ora 13:21
Multumesc pentru raspunsuri! Mai ales lui Dany, care pare mai "de pe lumea asta". Pentru ceilalti m-am informat, asa cum mi-au recomandat si am descoperit ca teoretic, "cele dou cutii negre ale avionului emit n principiu timp de o lun un semnal radio care permite localizarea lor pn la o adncime de 6.000 metri"... asa ca, pe undeva, suntem ori mintiti ori aburiti. Iar Dany stie cel mai bine! ;)

  Inapoi la articolul Epava aeronavei Air France a fost descoperita

Setari Cookie-uri