Comentarii pe articolul Promotiile sau mersul la cumparaturi cu ochii inchisi


branduri in promotie !

Lascu Catalin la 10 Iulie 2009, ora 12:41
citesc si ma minunez...cateva comentarii:
1. nu promotiile s-au inmultit in aceasta perioada de criza, ci promotiile de pret, ceea ce e cu totul altceva
2. intr-o promotie de pret nu intra brandul, dragilor, brandul e o notiune intangibila...intra produsul, prin un SKU sau un numar de SKU / ambalaje...se poate spune ca brandul e in promotie doar cand vorbim de promotii de brand , cele care au ca obiectiv principal cresterea brand equity (nu prin discount desigur, ci prin tehnici add-value) si mai putin volum pe termen scurt....invers, da, o promotie de pret ar putea influenta brandul, vezi mai jos
3. daca punem cap la cap punctele 1 si 2, apare si solutia de evitare a riscului de a slabi statura brandului prin discounturi prelungite ...acum depinde si de brand si desigur de nivelul brand equity, dar simplificand pentru un brand premium as zice : promotie ATL premium dublata de promotii de pret si/sau instant give-away in magazin, pe un anumit ambalaj , nu pe toate, de obicei unul mare sau multi-pack

daca discountul e prelungit mai mult decat trebuie sau extins la toata gama, poate apare intr-adevar riscul de diminuare brand equity ...in plus, e foarte greu de revenit ulterior la pretul normal, ceea ce afecteaza nu numai pozitionarea ci si profitabilitatea

cel mai simplu exemplu care imi vine in minte este Pfanner, care pozitioneaza brandul premium prin calitate+ aspect ambalaj + pretul SKU-urilor standard, deci fara prea mult ATL, dar face volum si market share din jocul Hi-Lo al ambalajului de 2L

In rest toate bune si frumoase si e bine ca aducem experti sa ne invete

Catalin Lascu / IBBL Associates

  Inapoi la articolul Promotiile sau mersul la cumparaturi cu ochii inchisi

Setari Cookie-uri