Comentarii pe articolul Legea privind transportul pe caile ferate si reorganizarea SNCFR, in vizorul MTI


deja este foarte tarziu

Alexandru Gatlan la 24 Ianuarie 2010, ora 10:13
deja este foarte tarziu.
daca nu se aloca 4,15- 4,50 din PIB la MTI, si din aceste sume sa se aloce banii necesari refacerii infrastructurii feroviare, in sensul eliminarii punctelor periculoase, eliminarii restrictiilor de viteza, atractivitatea transportului feroviar de marfa si calatori va fi foarte redusa;
ei si? ei bine, Romania isi va marii decalajele fata de Europa in care se dezvolta continuu si sustinut transportul feroviar, in care problemele de mediu, privind incalzirea globala-cea mai de temut provocare a societatii omenesti de astazi- sunt prioritare, actuala infrastructura este mentinuta la parametrii proiectati si se construiesc sute de km de linie CF, si sute de Km de linii de mare viteza, transportul feroviar concurand la asigurarea conditiilor de calatorie si al timpului de transfer chiar cu transporturile aeriene.
Imput conducerii Romaniei post decembriste, minister, guvern, parlament, comisii parlamentare.....tututror celor care ar fi trebuit sa se implice, "progresul" medieval al transportului feroviar.
Nu vom putea deveni o tara importanta a UE, importanta si pentru proprii cetateni, pentru propria economie, daca sistemul feroviar din Romania nu sufera o REVOLUTIE, in mentalitati, in abordare, in finantare, in management.Si acest lucru trebuie sa inceapa cu informarea, constientizarea cetatenilor, persoanelor publice de decizie,institutiilor statului, fiecare sa ia atitudine si sa ofere solutii pe treapta ierarhica, pe domeniul ocupat care are legatura cu sistemul feroviar.
Nu trebuie decat bani, vointa si consecventa;solutii sunt, proiecte se pot face, parteneriatul strain abia asteapta sa se implice in dezvoltarea infrastructurii, in realizarea de vehicule moderne din punct de vedere al poluarii (atat al emisiilor de gaze cu efect de sera, cat si al poluarii fonice, electromagnetice...) cat si din punct de vedere energetic, al consumurilor si eficientei energetice.
Scoala si institutele de cercetare din Romania au traditie pe domeniul feroviar, industrie romaneasca are traditie in domeniul feroviar si firme de prestigiu din lume ar fi bucuroase sa intre in parteneriat cu firmele romanesti de profil.
Asadar, stimati guvernanti, stimati politicieni, de voi depinde viitorul cailor ferate din Romania, viitorul economiei si civilizatiei calatoriilor din Romania.
Va rog sa ma contraziceti: nu, nu este deja foarte tarziu, iata am luat si luam urmatoarele masuri, alocam......bani, si caile ferate din Romania vor ajunge acolo unde le este locul, in topul transporturilor ecologice europene.
alex gatlan

  Inapoi la articolul Legea privind transportul pe caile ferate si reorganizarea SNCFR, in vizorul MTI

Setari Cookie-uri