Comentarii pe articolul Sfaturi pentru tinerii antreprenori: Cum trebuie sa actionati fata de competitie


what business are we in?

Marius Maxim la 29 Martie 2010, ora 17:12
ar fi prima intrebare pe care ar trebui sa si-o puna intreprinzatorii. a doua intrebare ar fi what business should we be in? in functie de raspunsul corect la intrebarile astea, poti sa definesti corect cine ti-e concurent si ce avantaje concurentiale sunt de ambele parti. eu asa am invatat la scoala, iar practica mi-a demonstrat din plin ca asa e. toata teoria din articol are rost in practica, numai daca stii bine cu cine concurezi, altfel risti sa iti irosesti resursele concurand pe cine sau ce nu e cazul ...
Lascu Catalin la 30 Martie 2010, ora 08:01
Daca imi permiteti, as avea unele comentarii la comentariu:
1. Intrebarea "what business are we in" presupune un produs/serviciu existent, care isi defineste locul in piata. De la aceasta ipoteza am plecat si eu, iar intrebarea, desi exprimata usor diferit, se regaseste in pasii din "factori interni" . Cu alte cuvinte, suntem de acord.
2. A doua intrebare "what business should we be in" presupune dezvoltarea unui business intr-o directie noua (produs/serviciu nou, piata noua, etc). In afara de cazul (des intalnit in viata si in piata), in care exprima de fapt o nedumerire antreprenoriala de tip "oare ce merge anul asta?". In principiu intrebarile-cadru sunt aceleasi, poate cu accente mai acute pe intelegerea corecta a capabilitatii interne si a pozitiei vizate in piata. Cu alte cuvinte, trebuie facuta distinctia dintre dorinta si putinta.
3. Pasii respectivi sunt sumarizati dintre altii posibili, deoarece mi se par obligatorii pentru orice companie, SRL sau multinationala, la start-up sau doar facand analiza periodica a activitatii (si ea obligatorie, deoarece factorii sunt permanent in schimbare). Cu alte cuvinte, desi par teoretici, sunt pasi cat se poate de practici.
4. In ce ma priveste, de cele mai multe ori mi-am consolidat unele concepte teoretice abia dupa ce le-am experimentat (cu destul succes) in practica. De altfel, cu tot respectul pentru breasla, si in pofida contra-argumentelor pe care le-as putea isca, sunt de parere ca e hazardat sa vorbesti despre consultanta fara macar 10 de ani de experienta practica in domeniu, sau despre expertiza, fara 15-20. Cu alte cuvinte, risti sa vinzi castraveti gradinarilor.
Marius Maxim la 31 Martie 2010, ora 00:52
multumesc pentru comentarii la comentariu. si pentru dialogul la obiect. eu am tinut, de fapt, sa insist asupra importantei unei piete segmentate cu acuratete, in scopul de a se tinti cel mai potrivit segment pe care sa aloci resursele cu maxima eficacitate. prea rar se face cu seriozitate acest efort, am constatat eu in practica mea de management atat executiv cat si de consultant.

spre exemplu, manageri de marketing cu cv beton dar fara o deosebita vocatie strategica, prea des cad in eroarea de a delimita piete care nu exista sau pe care compania client nu ar avea ce cauta, fixand astfel tinte iluzorii numai bune de a absorbi resurse aiurea canalizate. primele resurse irosite intr-un astfel de demers sunt cele pentru cercetarea de piata, cand se cheltuiesc bugete grase pentru a se afla informatii denaturate tocmai prin formularea gresita a temei de cercetare.

din nefericire, diviziunea muncii in domeniul cețos al consultantei este, in acest moment, cred eu, ceva care nu aduce clarificari si credibilitate. tendinta, inca fireasca, a intreprinzatorului roman este sa-l asculte pe cel care ii spune ce vrea el sa auda si nu pe cel care vine cu ... ciudatenii. sunt sigur ca stiti despre ce vorbesc.

  Inapoi la articolul Sfaturi pentru tinerii antreprenori: Cum trebuie sa actionati fata de competitie

Setari Cookie-uri