Comentarii pe articolul INTREBAREA PENTRU CITITORI: Cum comentati masura Bonus pentru bonul fiscal?


bonuri fiscale

Zamfir Leonard la 26 Iulie 2010, ora 10:45
nu, nu cred
in supermarketuri se dau oricum bonuri fiscale
iar unde nu se dau bonuri fiscale nu se vor da oricum
nu te duci in piata sa cumperi cu bon fiscal
sau nu cumperi tigari la negru, ce exista in toate pietele din bucuresti, la vedere si fara nici o jena(de fata cu politistii) cu bin fiscal...

Stanciu Alex la 26 Iulie 2010, ora 11:09
CINE ??? o sa proceseze atita amar de informatie .... cit va fi platit .... cit va munci .... si cit v-a cistiga contribuabilul ...

in rest anunt cu respect ca accept DONATII DE BONURI FISCALE ....

CU MULTUMIRI .....
la 26 Iulie 2010, ora 11:12
Ce incearca onnor guvernul sa faca am aflat din povestile celor care vin de afara , din Anglia in special, si asta de vreo cativa ani! Auzim cum la sfarsitul anului fiscal la englezi, prin aprilie, se aduna familia cuminte si tot numara, aduna, calculeaza tichetele, bonurile fiscale stranse in cursul anului. Am inteles imediat rostul unei asemenea darnicii din partea statului ( nici nu este necesar sa ai o pregatire economica in spate sau sa ai acea experienta data de prezenta unei firme in ograda), participarea benevola a contribuabilului la micsorarea evaziunii fiscale , ceea ce inseamna imediat bani in plus la buget, si nu in ultimul rand , o anumita disciplina financiara a consumatorului, acceptata benevol.
Neputinta clara a celor care reprezinta statul de ieri si de azi, chiar si de maine (un maine ce vizeaza viitorul apropiat si mediu, asta este clar ), poate si o rea vointa ( studiile despre marele procent evazionist din PIB circula prin presa de ani de zile, si toata lumea a scaldat-o intr-o pasivitate periculoasa) este cuvantul de ordine.
Chiar daca vor reusi introducerea Bonusului fiscal , in vechea traditie care ne caracterizeaza, sigur va schiopata pe aici pe colo, va avea mici hibe ce vor intarzia plata sau formulari echivoce ce vor duce la interpretari diferite a anumitor paragrafe. Hai ca suntem romani si nu vrem sa facem nimic ce ar putea sa ne doara!
Petre Silviu la 26 Iulie 2010, ora 11:14
Va aduce o imbunatatire.
In foarte multe magazine nu ti se taie bon deoarece nu ceri.
Ciora Octavian la 26 Iulie 2010, ora 11:18
nu cred pentru ca statul roman habar nu are sa se administreze eficient .... apropo .. la spaga trebuie sa cerem bonul fiscal ????
Gabi la 26 Iulie 2010, ora 11:22
As vrea sa-l vad pe dl Boc cum pune in practica acest lucru.
Exercitiu de imaginatie: toti romanii se vor prezenta cu dosarul (sau cu ce se va cere ca tip de arhivare) cu chitante si bonuri fiscale. Luam cateva sute de fiecare, pecare cineva (un functionar public) le va verifica si socoti. La cat timp va dura pentru fiecare (ca nu cred ca se vor lua "de bune" cum zic oamenii) cum vor face fata functionarii publici, tinand cont ca a avut grija sa le subtieze considerabil numarul?
Imaginatia mea este prea saraca pentru a putea sa vad un rezultat.
Florea Adrian la 26 Iulie 2010, ora 11:34
Boc..ulet stie ca bonurile fiscale se sterg prin decolorare in cateva zile? Daca le faci xerocopii,acestea nu sunt valabile.Atunci,oare trebue legalizate la notar? Se recupereaza o suma care sa acopere macar taxa notariala. Acest individ,baliverneaza.
Stanca Manuel la 26 Iulie 2010, ora 11:34
Ideea este buna, dar nu i n Romania!
Guvernul Boc nu este in stare sa returneze TVA-ul la firme private, nu este capabil sa reduca functionarimea, secretarele (sa nu le zic altfel) directorilor si directorasilor, nu poate si nu vrea sa reduca evaziunea fiscala (totul se invirte in jururl politicii-oamenii sunt "unsi" politic), nu este capabil sa "prinda" un corupt, acest guvern nu are coerenta in gindire, nu este capabil sau nu stie sa planifice, conduca, gestioneze aceasta tara.
Sa presupunem ca intra in functiune aceasta chestie cu bonusul. Primii care vor beneficia de rambursare (in timp record!) vor fi tot ei (cei care sunt acolo "unsi" politic). Se vor da bonusuri pentru vilele videnilor, posetele udrenilor, si alte cumparaturi ale bercenilor, basestilor, bocilor si altora de genul lor. Amarastenii vor primii bonusuk la Sfintul Asteapta, vor trebuie sa aduca tot felul de documente justificative, tot felul de acte. Pina la urma se vrea sa se verifice cit consumam si mai ales de unde avem banii (cum ar zice cei de peste ocean: veniturile sunt prea mici in raport cu cheltuielile)
Si la final, concediem din functionarime acum si o angajam la toamna sa ne calculeze bonusul! Guvernul se va lauda ca a concediat citeva mii de bugetarii si apoi o sa-i angajeze unul cite unul....
"Pleaca ai nostrii, vin ai nostrii/Noi raminem tot ca prostii..."
Ne meritam soarta!
Cine nu deschide ochii, deschide punga!
Szasz Lili la 26 Iulie 2010, ora 11:35
Ideea mi se pare buna, dar va fi f. greu de implementat in Rom. comparativ cu sistemul de impozitare american( deducere anuala din impozitele taxe datorate)Cred ca ar trebui sa ne schimbam noi putin atitudinea , sa cerem bonuri pentru orice plata facuta: de la gunoier, pana la manichiurista, zugrav sau doctor.
la 26 Iulie 2010, ora 11:50
este cea mai buna masura de pana acum...
Angheluta Magda la 26 Iulie 2010, ora 11:51
sunt de acord cu masura luata de guvern dar as dori sa vad si piete cum se tine o evidenta, adica cum ne explica de ce de la producatori se ia cu un pret de mizerie si se vinde in piete cu preturi explodate. pe ei cine ii verifica? cata marfa vand, si cat taxe se dau la stat. tiganii care vand flori, ii verifiga cineva cate facturi au si cate bonuri dau? il trimit pe domnu Boc sa cumpere flori de la tigani si sa ceara bon, sa vedem ce se intampla. daca in magazine se dau bonuri incercati la comerciantii stradali sa cereti bon. as dori sa se incerce sa puna osul la munca tot romanul nu sa astepte sa treaca orele de munca ca sa isi ia banul sau daca se poate sa si doarma la locul de munca.
Ilie Leontin la 26 Iulie 2010, ora 12:18
Nu cred ca masura luata de Guvern va avea un impact atat de mare asupra eradicarii evaziunii fiscale. Sa fim sinceri evaziunea fiscala ridicata nu se inregistreaza in butiq-urile de la colturile blocurilor de unnde isi cumpara copiii ingetata si pufuleti...
la 26 Iulie 2010, ora 12:20
Masura este educativa.Numai hypermarketurile dau bon fiscal,ceilalti (90%)nu ! Ma bucura o astfel de masura.La magazinele comunale,satesti nici pomeneala de bonuri fiscale.La magazinele de panificatie,deloc(sa nu uitam ca in panificatie evaziunea este de 70 %!!!!.
Ioan-Vasile Mihesan la 26 Iulie 2010, ora 12:21
praf in ochi la prosti!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Maricel Craciun la 26 Iulie 2010, ora 12:24
ce sa va zic o mizerie vor sa faca cat m-ai multi bani din firme ACUM ptr ca oricum nu m-ai au mult de stat la guvernare iar cu bani restituiti asta se poate intampla...daca se intimpla ...doar in Romania ca prosti ca aicea nu m-ai exista pe lume
Plutariu Dumitru la 26 Iulie 2010, ora 12:36
ar fi un inceput
la 26 Iulie 2010, ora 12:53
TRAIASCA BOC SI CU AI LUI PRETENARI
NOI ASTIA BAIETII DESTAPTI NE PISAM PE TARA ASTA AVEM BANII SI CUMPARAM CE VREM
TRAIASCA BASESCU , UDREA SI TOTI DIN GUVERNAREA ACTUALA CA SUNT ATENTI CU OAMENII CARE II AJUTA
Botezatu Vasile Sorin la 26 Iulie 2010, ora 13:08
Intentie relativ buna. Punerea in practica imposibila. Cel putin la noi. Oricum nu va aduce bani la buget si nici nu va micsora evaziunea. Doar o grija sau o speranta in plus
Cristea Florenta la 26 Iulie 2010, ora 13:25
in caliate de cetatean asuprit al tarii, impovarat de taxe si impozite crescute pana la refuz, ma bucur ca voi primi inapoi o mica parte din banii p care i-am cheltuit gandindu-ma de 5 ori daca sa cumpar un anume produs sau nu... dar oare care e pretul p care trebuie sa-l platesc pentru acest "privilegiu"??? .. o noua taxa?... un nou impozit?... in cat timp vom primi acesti bani?... cine va sta sa calculeze si recalculeze aceste bonuri?... chiar vreau sa stau la o noua coada lunga de 3 strazi ca sa pot depune dosarul?..
sincer? cred ca e o noua pacaleala a statului... o noua farsa p care o face Boc omului de rand... si mai cred ca maine nu va mai exista nici un om din clasa de mijloc sau de jos care sa-si mai permita sa traiasca in Romania
Cezar Muraru la 26 Iulie 2010, ora 13:49
Niciodat, din mai multe motive.
1. Cu siguran nu vom avea cine s ne verifice bonurile, din partea organelor fiscale,
2. Bonurile de cas se tipresc pe hrtie termic, a crui scris dispare dup scurt timp,
3. Legislaia actual prevede obligativitatea CUMPRTORULUI de a solicita i pstra bonul, pn la ieirea din magazin,
3. deducerea fiscal, dac se va ajunge s se aplice, se va aplica nu la ntreaga sum ci doar la valoarea TVA de pe bon aa cum se aplic i la alte programe n vigoare, gen mbuntire confort termic .a., ceea ce ridic noi probleme de calcul.
4.Organele noastre de la conducere i fisc nu sunt n stare s ramburseze TVA-ul ctre firme i nici s-i plteasc datoriile ctre firme executante de servicii i lucrri (desigur, cu excepia celor cu suport politic), darmite s ramburseze TVA i ctre persoane fizice. nchipuii-v ce de birocrai ar trebui s se ocupe cu numratul bonurilor, calcul, eviden, rambursare propriuzis.........
DIN NOU GUVERNANII NOTRI ARAT C TRIESC PE ALT PLANET!
Corifeanu Jane la 26 Iulie 2010, ora 14:15
nu cred ca are un impact pozitiv , probabil voi stringe bonuri fiscale de la real sau bila cu sume mai mari , firme care ori cum dau bonuri fiscale .de la pine nici nu iau bonuri ca ma enerveaza cu toate ca mi se da bon aici in Ardeal. Cind merg la piata mai vrea sa ma tirgui putin ,ca de aia merg la piata si culmea aici in Ardeal se poate, pe bon nana Floare ar trebui sa scrie discount daca stie cei aia. Guvernul are in mina multe unelte ca sa combata evaziunea dar nu stie sa le foloseasca la fel cum nu stie sa-si depisteze adevaratele gauri negre din buget.
O idee ar fi ce ar fi daca ar mai taia din multimea de declaratii care trebuie sa le tot depuna o firma la finante. Timp si bani din partea guvernului sa proceseze declaratii, timp sanatate si bani din partea mediului privat sa le faca. A da munca depusa in vint nu produce plus valoare doar nervi si consum irational de hirtie .
De fapt nu mai are nici un sens pina acum guvenul asta parca are un singur moto SA MOARA CAPRA VECINULUI . nu conteaza cine este vecinul sau daca are capra dar sa moara
NU VREAU POMANA DE LA GUVENUL ASTA DE ..... VREAU LEGI SIMPLE CLARE CARE POT FI RESPECTATE DE FAPT VREAU ASTA DE 20 DE ANI
Andy Oprita la 26 Iulie 2010, ora 17:19
,, IIDEEA,,, e furata din Germania !!!

Acolo insa e aplicata cu cap : la aparatele electrocasnice ,se da inapoi TVA-ul daca ai luat o clasa de consum A, ETC......
Radu Dumitra-Ioana la 26 Iulie 2010, ora 17:36
Ar fi bine, dar nu cred ca se poate implementa la noi. Da, sunt de acord sa strang bonurile, chitantele si facturile, sa le pun la dosar. Depinde de foarte multi factori: care este plafonul, de cate ori pe an ne prezentam sa primim bonusul, cat de mare este bonusul - adica cat la suta din plafon ni se returneaza.
Am vazut ca cineva a postat ca in Anglia exista deja aceasta masura, dar nu cred ca la noi se poate face asa ceva. Pai, daca ma duc la aprozarul din spatele blocului nu are calculator care elibereaza bon fiscal. Ce fac atunci? Nu mai cumpar de acolo? Nu cred.
Sau s-ar putea sa mearga aceasta masura, dar doar cele 3 zile cat tine o minune.
Vom trai si vom vedea.
Molea Stefan la 26 Iulie 2010, ora 19:40
mi se pare o noua aberatie ! 1-aduni bonuri si faci un sac ; 2- aduni si tii o contabilitate personala ; 3- le depui la ghiseul...sau prin posta...; se angajeaza o armata de contabili care sa adune bonurile, sa le calculeze si sa aplice deducerea.
apoi ar trebui verificate firmele sa se vada daca au fost virate impozitele corespunzatoare.
cu multi ani in urma ,un italian, imi spunea ca daca iesi dintr-un spatiu comercial si un inspector te intreaba de bonul fiscal si nu il ai, amenda este asa mare de te face automat sa ceri si sa ai bonul. mi se pare mai ieftin si mai operativ. in plus, pentru reparatii la locuinta, in criza care-i afecteaza cel mai tare pe saraci, tot bogatii vor avea bani de materiale...
Gheorghe Manuela la 26 Iulie 2010, ora 19:55
As fi incantata sa vad mai multa solidaritate. Dragi concetateni, este spre binele societatii si al nostru sa fim solidari. Consider ca este o masura foarte in regula, atata timp cat toti o vom pune in aplicare. Ne respectam pe noi insine incercand sa ne autoeducam. Nu este o rusine sa soliciti bon fiscal...este chiar dreptul tau sa-l primesti...fara sa fii nevoit sa-l soliciti. Trebuie sa constientizam cu toti ca fiecare suntem datori sa respectam munca celor care produc sau comercializeaza anumite bunuri insa si a lor de a ne respecta banii munciti.
Dupa opinia mea, era timpul pentru ordine si disciplina. Imi doresc sa fim cu toti mult mai responsabili. Ma intristeaza faptul ca majoritatea incearca sa arate cu degetul, sa tipe in gura mare ca altii sunt vinovatii...insa concret, se face prea putin. Sustin acesta masura si mi-as dori o finalitate.
Aranka Burjan la 1 August 2010, ora 21:43
Este o aiureala.

  Inapoi la articolul INTREBAREA PENTRU CITITORI: Cum comentati masura Bonus pentru bonul fiscal?

Setari Cookie-uri