Comentarii pe articolul INTREBAREA PENTRU CITITORI: Ce parere aveti despre noul brand turistic al Romaniei?


Stie cineva brandul...Cehiei? Si ce daca?

Ionescu Alexandra la 29 Iulie 2010, ora 16:33
1. Brandul are importanta doar cand produsul e deja asezat in piata, cand a devenit cat de cat cunoscut.
Daca Romania are un produs de vandut, sa-l ambaleze cat mai frumos si sa caute o vitrina la strada circulata!

Habar n-am ce brand au Cehia sau Elvetia - dar mama-mama cati turisti se bat pe ofertele lor turistice si zau ca au de ce!

2. Deocamdata, pentru straini "Romania" se rezuma la: Castelul lui Dracula (unde n-avem nimic care sa confirme denumirea... spre dezamagirea celor care de asta vin!), manastirile din Moldova (unde ajungi cu greu, dupa niste hurducaturi pe cinste, ca sa le dam doritorilor si niscaiva senzatii tari), ceva Delta, ceva Brasov si Sibiu si Sighisoara), Casa Poporului si Muzeul Satului si poate un concert la Ateneu.
Aaaa, da...un Mc Donald's si un Irish Pub - si o sarma bonus.
Sa simta americanu' ca traieste viata 'papuasilor' din zona!

In brandul ales de stimatii de la minister nu se simte nici castelu', nici sarmaua, nu te invita la festivitati sau serbari campenesti, nu-ti canta din cetera, nici din bucium, ci doar te invita la explorari in ...gradina!
Mare invitatie: poftim, de', explorati in gradina carpatina! Ce? Pai dupa ce explorati, o sa aflati: PET-uri, cenusa si oasele ramase dupa friptanele facute in weekend pe marginea soselei, copacii din poienita mirosind a urina si asezonati cu servetele mototolite, pungi si pahare de plastic, corturile orasenilor nomazi care au gasit o solutie ieftina de petrecerea a verii pe malul raurilor.
Chiar avem un produs unic, adevarata sursa de inspiratie pentru lumea civilizata: "Explore the living past in modern times!"

3. Reclama bilingva: Romania cu diacritice (adica, in limba romana) si restul - in limba engleza nu ne va aduce nici macar UN client in plus. Iar cei care au fost pe aici, cu greu vor accepta sa revina la anul.

"Garden" cu floricele adevarate gasesti oricand in Olanda, Franta, Austria - iar Carpatii nostri au pe alocuri versantii despaduriti pana la stanca, de catre baronii locali.
Era mai bine sa fie FOREST, nu GARDEN!

4. in concluzie: cam aruncam banii de pomana si altii - de unde facem? Din turism - slabe sanse!

  Inapoi la articolul INTREBAREA PENTRU CITITORI: Ce parere aveti despre noul brand turistic al Romaniei?

Setari Cookie-uri