Comentarii pe articolul Un restaurant pe saptamana: Roma - cum se construieste un "brand" (o cronica subiectiva)


cum sa-ti bati joc de bani (orice trattoria)

Lucian Dragomir la 3 Septembrie 2010, ora 13:39
de la un timp , 4-5 ani ,orice dugheana care incearca sa produca antipasti pizza si pasti se cheama TRATTORIA him!... da si mincarea asta italiana are dichisul ei , gustul ,pasiunea deh acu oricare care a facut un curs de bucatarie si are si diploma se pricepe. e da nu asta e subiectul ci de zgircenia intrprinzatorilor patroni de restaurante de a angaja pe neicanimeni ( e da nu dau salarii pe masura incasarilor) si mai ales de a achizitiona marfa (a se citi materie prima) dupa considerentul ce-i mai ieftin e cel mai bun!
in rest pretentile culinare a consumatorului de gen cresc dar restaurantele ofera mult mai putin iar de preturi parca toti vor sa incaseze in urma unei farfurii cel putin 30% din rata de leasing la cel mai bengos mertzan
Mihailescu George la 10 Septembrie 2010, ora 16:32
Incep acest prim comentariu adus acestei rubrici ,pe care o citesc in fiecare saptamana,intrebandu-ma de unde aceste sugestii asupra restaurantelor carora se axeaza toate aceste "Cronici subiective".
Majoritatea (daca nu toate acestea) nu pot fi incadrate in categoria Restaurat ci mai degraba (cu clementa) intr-o categorie de genul fast food-ul lui "Hai ca merge si asa" fara a se tine cont de calitatea si originalitatea preparatelor intr-un meniu bine structurat. Desigur ca si motivele sunt nenumarate neavand practic nici o legatura cu domeniul alimentatiei publice categorie in care fie ca vrem sau nu ,se incadreaza toate acestea (pe nedrept).Pornind de la simplul fapt ca inca nu avem inca capacitatea economico- sociala si structurala de a creea o locatie de genul "ieftin si bun" ceea ce este primordial, desigur notand faptul ca sunt si exceptii,putine dar existente de la aceasta regula nescrisa a "cum sa castigam cat mai mult cu investitii minime", amintim aici ca preparatele de calitate si rafinament pe care din aceste "Cronici subiective" reiese ca le dorim trebuiesc executate de oameni cu pregatire adecvata si acesti oameni cu pregatire solicita si o retributie pe masura (fapt ce este in contradictie cu "regula nescrisa") un alt lucru asupra caruia trebuie sa poposim este cel legat de utilajele cu care sunt produse toate aceste preparate ,utilaje care au directa legatura cu timpul efectiv de preparare (lucru des mentionat in cronici ) un timp de preparare de 40 de minute este colosal ,imens inacceptabil intr-un restaurant ,ceea ce intareste cele spuse mai sus referitor la categoria acestora.
Un ultim motiv in acest comentariu (dar nu cel din urma, pentru simplul fapt ca nu pot exprima intr-un comentariu toate neregularitatile referitoare la trista realitate culinara)este cel referitor la locatii ori aproape toate "restaurantele" asupra caruia "Cronica" a poposit fiind situate (incerc sa imi pastrez amabilitatea si obiectivismul deopotriva)in locatii neconcepute pentru a servi destinatiei de restaurant, ori etica profesionala in acest domeniu ar fi(in mod normal si firesc) ca locatiile trebuie concepute(construite) pentru a servi exclusiv destinatiei de restaurant (ceea ce din nou contravine "regulei nescrise").Pentru ca desigur putem transforma dormitorul in bucatarie dar nu pute emite pretentia absolut stupida ca aceasta va da un randament profesional.
Am dorit sa redau in acest comentariu principalele cauze si efecte ale situatiei ,dupa cum bine ne dam seama asupra motivelor trebuie gandit invers fata de cum au fost ele redate dat fiind de situatie si de neplacerile cu care luam prim contact.
Idea este ca momentan, la noi (eternul dar realistul "la noi")nu exista prea multe locatii in sa ne bucuram papilele gustative la preturi accesibile populatiei de rand . Desigur o alta varianta ar fi sa incercam sa evaluam si adevaratele restaurante ma refer aici la cele "first class" pentru ca sunt destule ce merita evaluate si sa incercam sa nu mai emitem pretentii acolo unde ele lipsesc cu desavarsire din cauza elementelor economico-sociale in care ne aflam in principal din prisma mentalitatii. Un ultim punct de vedere ar fi ca putem manca in timpul zilei si calitativ si accesibil mult mai gustos orientandu-ne si informandu-ne mai mult.

  Inapoi la articolul Un restaurant pe saptamana: Roma - cum se construieste un "brand" (o cronica subiectiva)

Wall StreetUltimele stiri online din economie si afaceri

Cauti inspiratie in business sau vrei sa fii la curent cu cele mai importante stiri care influenteaza mediul de afaceri? Activeaza notificarile