Comentarii pe articolul De ce fiecare angajat al companiei ar trebui sa aiba blog


Exista si pericole

Ciochia Alexandru la 1 Noiembrie 2010, ora 16:15
In Romania, blogul ca sarcina de serviciu este o cale sigura spre esec. Deci nu toti oamenii din companiile romanesti ar trebui sa aiba blog.

Doar cei care isi doresc sa invete sa il utilizeze (intrentina) in mod profesional. Lucru care e usor de spus si mai dificil de facut. Asta presupune munca suplimentara, iar beneficiile nu apar imediat.

Pentru cei care administreaza comunicarea unei companii, 5 - 7 - 10 - 50 - 100 de bloguri de urmarit in fiecare zi reprezinta un cosmar. Si nicio companie serioasa nu lasa comunicarea de brand/produs samd. necontrolata.

Exemplul din articolul citat face referire la o echipa de 1500 de agenti de vanzare. Nu la toti oamenii dintr-o companie.

Agentii de vanzare dintr-o companie mare din SUA sunt diferiti fata de agentii de vanzare din RO. Alta formare, alta abordare, alta atitudine fata de munca, alt tip de motivare... samd.

Inclusiv culturile organizationale difera.

Asa cum se mentioneaza, foarte corect, in articol, autorii blogurilor ar trebui sa fie atenti sa nu ofere informatii diferite sau intr-o forma care sa duca la interpretari gresite cu privire la companie si/sau la produsele si serviciile oferite de aceasta.

Asta presupune un sistem de comunicare interna in care stanga sa stie ce face dreapta. In caz contrar, e foarte usor sa se ajunga la situatii de genul: "Nu m-am gandit ca asta o sa fie interpretata asa..."

In plus, daca nu ai o clauza contractuala referitoare la faptul ca, dupa terminarea contractului, timp de mai multi ani angajatul nu are voie sa lucrezi pentru companiile care sunt in concurenta directa, apare un risc major. Atunci cand un om de la vanzari se muta de la o companie la alta (eventual la concurenta), el pleaca cu abonatii la blogul lui (clienti si public de proximitate).

ATENTIE: un blog individual al unui angajat intr-o companie genereaza comunicare si fidelizare in primul rand fata de autor si abia in al doilea rand fata de companie si produsele ei.

E o observatie de bun simt. Multa lume scrie pe blog despre aceleasi lucruri. Doar cativa dintre cei multi reusesc sa isi creasca numarul de followeri. Acei cativa isi castiga pozitia de influenceri... Cand iti pleaca un influencer din echipa... se simte...

Concluzia mea: Daca utilizarea profesionala a blogului de catre angajatii din vanzari este un element de interes pentru companie, cea mai inteleapta miscare este ca respectiva companie sa apeleze la serviciile de training si consultanta ale persoanelor cu expertiza (demonstrata) in utilizarea blogurilor si, in general, in tehnicile si strategiile de comunicare on-line.

  Inapoi la articolul De ce fiecare angajat al companiei ar trebui sa aiba blog

Wall StreetUltimele stiri online din economie si afaceri

Cauti inspiratie in business sau vrei sa fii la curent cu cele mai importante stiri care influenteaza mediul de afaceri? Activeaza notificarile