Comentarii pe articolul Isarescu, despre miscarile la preturile combustibililor: Nu inteleg logica!


logica scumpirii in Romania:))

Cozma Irina la 4 Noiembrie 2010, ora 12:51
noi nici atat nu intelegem:))
si cand scadea cursul euro preturile o luau razna, deci nimic nu are logica in politica romaneasca:);(
Costel Lungu la 4 Noiembrie 2010, ora 13:53
e simplu !
trebuie sa facem profit mai mare !
la 4 Noiembrie 2010, ora 14:04
Guvernantii cresc acciza la carburanti s-au producatorii cresc pretul in functie de
cerere in Romania totul este permis.
Dina Mihai la 4 Noiembrie 2010, ora 14:10
pentru ca asa e in capitalism! specula (la maxim) = 'economie de piata'
Capraru Gheorghe la 4 Noiembrie 2010, ora 15:16
Nu trebuie să înțelegi nimic. BNR nu poate influența prețul barilului decât într-o măsură infimă ( cursul de schimb). În schimb BNR este responsabilă pentru valoarea accizelor aplicabile în 2011. Economia de piață nu a fost inventată de BNR. BNR este un jucator activ pe PIAȚĂ in măsura atribuțiunilor și diligențelor legiferate. BNR nu poate să regleze PIAȚA României de sărbători, când prețurile explodează, ci este un simplu constatator al evenimentelor. Întrebarea este, din punctul meu de vedere, de ce nu se implică mai mult BNR, ca for legislativ competent, în politica și conduita băncilor comerciale?
Dina Mihai la 4 Noiembrie 2010, ora 16:26
@Capraru Gheorghe,

@Irina Cozma a zis "noi nici atat nu intelegem:))". acel :)) de la sfirsitul frazei nu sugereaza nimic? ca e la 'misto' fraza?

E adevarat ca BNR nu poate influenta pretul barilului, dar guvernele pot influenta adaosurile prin taxarea cu valori mari in momentul in care cineva practica adaosuri peste o anumita valoare procentuala. Barilul de petrol era extras in anii 1900 cu aproximativ < 1.00 USD, diferenta actuala este data de "economia de piata" sau "cerere si oferta". Cu alte cuvinte este un pret de SPECULA. (In general, un alt factor care ne influenteaza costurile de orice fel, e intermediarea 'infinita' a produselor: sint foarte multi intermediari, fiecare avind propriul adaos.)
Cum reglementam acest lucru? Pai in orice domeniu, daca cineva are adaos la bunurile de larg consum mai mare de 35% (de ex.) guvernele ar trebui sa impoziteze cu 90% (de ex) veniturile respective.
Eu zic ca o asemenea masura nu tine de comunism, este o masura prin care sintem protejati noi, adica consumatorii. Capitalismul este un sistem piramidal de costuri, preturi, salarii, samd. Capitalismul consuma resurse financiare mai ineficient decit comunismul, si aici nu e vorba de cazul particular numit Romania. Cred ca ar fi necesar un nou sistem politic global, o mixtura intre capitalism si socialism.
Dan la 6 Noiembrie 2010, ora 17:04
@ Dina. Foarte bine punctat, sunt intru totul de acord cu ce spui.
De ce maresc pretueile? Pentru ca la inceputul anului urmator sa se "laude" iarasi ca "datorita unui management performant" si "reducerii costurilor" plus alte bla-bla-uri de astea, compania X a reusit sa obtina un profit de nspe milioane de euro pe semestrul/anul trecut, in crestere cu 30% fata de perioada precedenta. Ce "mari si tari" o sa fie ei... nu?? ;))
Sper sa se intample o minune (cred ca de asta ar fi nevoie, la cate interese si masinatii sunt in lumea asta) sa apara pe scara larga (si la preturi mici) automobilele care sa functioneze eficient cu combustibili neconventionali (apa, aer, hidrogen etc) si apoi sa vedem ce vor face "magnatii petrolului".

  Inapoi la articolul Isarescu, despre miscarile la preturile combustibililor: Nu inteleg logica!

Wall StreetUltimele stiri online din economie si afaceri

Cauti inspiratie in business sau vrei sa fii la curent cu cele mai importante stiri care influenteaza mediul de afaceri? Activeaza notificarile