Comentarii pe articolul Ce faci cand pierzi cel mai important client al tau?


solutii alternative

la 9 Noiembrie 2010, ora 01:36
Bun articol, insa mai exista solutii, nementionate aici.

In primul rand m-as uita si la motivele care au determinat clientul X sa intrerupa colaborarea cu compania mea iar cand spun asta, nu ma refer numai la ceea ce s-a intamlat in ograda mea, ci si la ceea ce s-a intamplat in ograda lui. Poate eu nu sunt singurul furnizor pe care el l-a parasit. Poate ca mai sunt si altii in situatia mea, caz in care si ei o duc greu deci o colaborare cu acestia ar fi benefica tuturor partilor implicate.

In cazul in care nu depistez o situatie precum cea de mai sus, atunci poate ca o schimbare a identitatii ar fi o solutie. Nu sunt de acord cu faptul ca trebuie sa penetrezi o noua piata asa cum sugereaza consultantul Ensight. Acest lucru poate insemna o cheltuiala majora de resurse, care in final se poate dovedi fatala (poti sa mori pe drum fara sa mai ajungi la destinatie, mai ales ca probabil vorbim de un start-up aici, fara putere financiara comparabila cu cea a unui established business ca sa zic asa). Deci, un rebranding cu o strategie total diferita ar putea fi in cazul asta o solutie, insa e riscant. E un fel de last choice. Consultantul Ensight ar face bine sa se uite putin pe o matrice Ansoff si sa inteleaga mai bine distributia riscurilor in ceea ce priveste strategia unei companii. O piata noua este intotdeauna o alegere mai riscanta decat introducerea unui produs nou pe o piata pe care o cunosti deja.

Ar fi de mentionat cateva lucruri in legatura cu pasii propusi de Andrei Iordache:

- gasirea unor clienti noi - bineinteles ca asta ar trebui sa fie o prioritate in acel moment insa problema care se pune este cum fac asta. simplu, ma uit la competitia clientului meu. daca ei s-au orientat spre alt furnizor, poate ca respectivul a intrerupt relatiile cu un competitor al fostului meu client, caz in care as putea sa-l atrag de partea mea.

- mentinerea afacerii pe linia de plutire dpdv financiar - complicat de realizat daca nu ai resurse financiare. probabilitatea de a fi nevoit sa te restrangi este destul de mare iar asta implica celelalte 2 subpuncte mentionate: reducerea costurilor si/sau a personalului. ideea de urmat in aceasta situatie este de a incerca sa mentii cash flow-ul la un nivel care iti poate asigura existenta in piata PANA CAND gasesti noi clienti. te uiti la distributia costurilor si tai acolo unde trebuie.

- revizuirea strategiei - de acord, dar e posibil sa nu ma ajute pe termen scurt. cum ziceam, trebuie analizate motivele pentru care clientul respectiv m-a parasit. daca eu import un produs care e distribuit de catre un retailer mare, care se intampla sa fie si principalul meu client, iar el da faliment, pot sa-mi revizuiesc cat vreau strategia pentru ca nu o sa ma ajute pe termen scurt, mai ales daca am volume mari in stoc. asemenea situatii cer schimbari rapide, de ordin tactic. poate am deja un plan care sa ma ajute intr-o astfel de situatie (se numeste low-probability high-impact analysis), caz in care stiu macar ce am de facut si ce ma asteapta daca nu fac nimic.

anyway, sper ca ati gasit interesante completarile. eu va felicit pentru articolul asta si mi-as dori pe viitor articole chiar un pic mai detaliate.

  Inapoi la articolul Ce faci cand pierzi cel mai important client al tau?

Setari Cookie-uri