Comentarii pe articolul Anvelopele de iarna, obligatorii abia in noiembrie 2011. Comentati aici


O LEGE INUTILA

Horatiu la 12 Noiembrie 2010, ora 13:18
Mai, oameni buni, voi ati auzit expresia "pastrarea unei distante corespunzatoare fata de autovehicolul din fata"? Faptul ca ai cauciucuri de iarna nu-ti garanteaza ca poti circula oricum, nu e garantat ca nu vei produce accidente, asa cum lipsa acestora (a anvelopelor de iarna) nu-ti garanteaza ca vei produce accidente sau incidente de trafic. Sustin ca e normal sa platesti daca produci daune, INDIFERENT daca ai sau nu cauciuc de iarna, iar daca nu ai (sau ai "all seasons", sau chiar de vara, dar mergi ok, e in regula, nu ai de ce sa platesti ! Poti avea cauciucuri de iarna UZATE, ce faci atunci ?! Sau drumul e cu polei, si atunci faci ceva pe cauciucurile de iarna..., STILUL SI ABILITATEA DE CONDUS SUNT IMPORTANTE, NU CAUCIUCUL ! Maine-poimaine ne pun sa ne dotam Daciile cu ABS- uri...hai sa ne gandim ca la o Dacie rezonabil de buna, trebuie sa ai 10 (ZECE !) cauciucuri (4 vara, 4 iarna si, evident cate o rezerva); i-am triplat valoarea masinii... hai sa fim seriosi...
Beceriu Horatio la 12 Noiembrie 2010, ora 14:32
Draga tizule,
Ai perfecta dreptate. Am folosit pe masina grea cauciucuri de iarna si nu am simtit nici o diferenta, asta exclusiv datorita stilului meu de condus. Pe de alta parte iarna trecuta NU am avut cauciucuri de iarna pe masina usoara si de data aceasta AM SIMTIT diferenta. Tot stilul de conducere mi-a permis sa nu am nici un accident. Sunt extrem de utile cauciucurile de iarna pe orice fel de zapada (afanata, tasata, semitopita) dar NU si pe gheata/polei (decat daca au cuie, ca cele utilizate in Suedia). Intr-adevar tine de bun-simt sa-ti pui cauciucuri de iarna atunci cand vine vremea, dar ma bucur ca se va reglementa si printr-o lege lucrul acesta. Este corect. Dar nu este drept nici sa o aplici de maine (asta s-a rezolvat), nici sa exonerezi asiguratorii si nici pe cei care ar trebui sa curete drumurile.
Horatio
Horatiu la 12 Noiembrie 2010, ora 16:39
Am vrut sa sugerez ca legea nu va prevede multele detalii sau exceptii legate de starea efectiva a drumului (uscat, polei sau zapada) sau chiar de uzura cauciucurilor (degeaba ai cauciucuri de iarna daca-s f. uzate - asta nu inseamna ca nu sunt utile, in stare buna). Eu, de exemplu, am traversat iarna trecuta 1/2 din tara cu "all seasons", si-au facut treaba perfect pt. ca am avut parte de drumuri rezonabile, fara polei, iar pe portiunile cu zapada n-am condus ca un descreierat (n-o fac niciodata si n-as fi facut-o nici cu cauciucuri de iarna). Cine e inconstient, e si cu cauciucuri de iarna, asta vreau sa zic, legea ar trebui sa se refere la OAMENI si (in)abilitatile lor de condus, nu la obligativitatea unor cauciucuri.
Ovidiu la 12 Noiembrie 2010, ora 21:20
...daca s-ar intretine drumurile asa cum ar trebui, nici nu s-ar pune problema de cauciucuri de iarna. La noi, drumurile sunt acoperite cu gheata pe care doar primavara o curata (de aia au si pus 1 nov.-31 martie), iar pe un astfel de carosabil nu te ajuta decat cauciucurile cu cuie. Sa ne luam si un set din ala?! Eventual sa umblam cu toate dupa noi ca nu cumva cele cu cuie sa deterioreze asfaltul (si sa mai dam statului niste bani), evident sa le schimbam pe cele de iarna cand trecem pe zapada sau carosabil uscat. Ce-ar fi sa mai avem si un set de ploaie sa le luam cu noi si pe acelea?
In mod clar asta e o lege data de cine isi permite inchirierea cate vreo unui functionar docil, astfel incat sa isi sporeasca vanzarile la pneuri. Ne trebuie un instrument individual pentru controlul acestor "oameni bolnavi care ne conduc" si acel intrument este justitia...

  Inapoi la articolul Anvelopele de iarna, obligatorii abia in noiembrie 2011. Comentati aici

Wall StreetUltimele stiri online din economie si afaceri

Cauti inspiratie in business sau vrei sa fii la curent cu cele mai importante stiri care influenteaza mediul de afaceri? Activeaza notificarile