Comentarii pe articolul Petrom arata de ce s-au majorat preturile la carburanti


saracii

Farcasanu Catalin la 27 Ianuarie 2011, ora 09:36
ma ofer sa le las cate 10 Ron de fiecare data cand alimentez ca sa-si acopere gaurile. saracii de ei...
Pilut Bogdan la 27 Ianuarie 2011, ora 09:59
pote ati vazut in magazine ca sant cutiutele acele pentru donati de ce nu pun si ei ca o duc rau.Hotii ca di cauza lor saracim cu totu .ii5 lei o paine si motivul e ca sa scumpit benzina .CAT TRBUIE SA II MAI INDURM?JOS CU HOTII.
la 27 Ianuarie 2011, ora 12:17
Frumos calculatia si explicatia celor de la rompetrol. Dar nu inteleg un lucru, daca importa toata cantitatea de titei din USA atunci de ce nu apare in calculatie pretul titeiului, ce legatura are cotatie internationala a benzinei si a motorinei (ca nu se importa produsul finit).
Olaru Anisoara la 27 Ianuarie 2011, ora 12:39
Nu imi place faptul ca am dat 5,37 pe un litru de motorina cumparat de la OMV, insa nu imi place nici articolul acesta deoarece este incomplet. Sunt anumite informatii care ar trebui sa le faceti publice:
- pentru cine platim taxa de solidaritate? raspuns: bancorex
- cine este bancorex? raspuns: o banca romaneasca falimentara, preluata de BCR
- de ce platesc taxa de solidaritate cand cumpar carburant? raspuns in asteptare.

Astept cu interes mai multe detalii.
Croitoru Laurentiu la 27 Ianuarie 2011, ora 14:44
1. Din cate imi amintesc de la scoala, motorina este un derivat al petrolului pentru care costurile de productie sunt mai mici si asta deoarece NU necesita o rafinare superioara ca in cazul benzinelor. Si totusi pretul ei este mai mare ca al benzinei. La asta se aduga faptul ca cererea de motorina este mai mare, adica cantitatile consumate sunt mai mari datorita utilizarii acesteia de catre transportatori (rutieri, navali si chiar de unii feroviari), care reprezinta cererea a cca 70% din cantitatile mondiale de combustibil. Pe de alta parte raportul cerere-oferta este intotdeauna invers proportional, adica la o cerere cantitativa mai mare, oferta financiara este mai mica.

2. Multe din taxele incluse in pretul combustibilului au fost introduse de pe timpul cand Basescu era ministru al Transpoturilor si care a facut un lobby deosebit in aceasta privinta. Oare taxa de drum nu este tot aici? Iar daca taxa de drum o platim la fiecare litru consumat (pe drum sau in asteptare in aglomeratie), oare de ce mai platim rovignieta? La acestea se aduga si faptul ca Consiliile Locale ne impun (direct sau indirect) o taxa de stationare (zisa de parcare in centrele urbane), avand in vedre ca masinile mai si stationeaza, nu numai sunt in mers. Vezi ce scandal iese cand iti ridica masina de pe trotutuar pentru ca nu ai venit cu "șublerul" ca sa masori daca ai lasat minim un metru pentru circulatia pietonilor. Basca ca ai parcat la mai putin cu 25m de intersectie. Si asta in conditiile in care numarul parcarilor insuficient.

3. Raportul cotatie banzina/accize este de 2/3, iar la motorina este de 3/7. Adica, cota accizelor in pretul combustibililor este de 60% la benzina, respectiv 70% pentru motorina. Cam mult, nu credeti? Si asta fara a socoti TVA-ul.

4. Cotatia internationala nu are legatura cu pretul combustibililor, deoarece nu importam petrol. Sau daca se face, atunci cota importului este de maxim 10%. Atunci la ce ne referim? Grupul OMV detine pe langa statiile de benzina si extractia, precum si rafinarea. Sa nu uitam ca pretul rafinarii este mai mic decat in alte tari. Si atunci de ce sa ma compar la preturi cu Ungaria, Austria si alte tari mai la vest de noi care nu are productie proprie? Asta ca sa nu mai spunem ca Grupul OMV este de sorginte austriaca.

Consider ca, pretul combustibililor este ridicat atat din cauza producatorilor, cat si din cauza statului, dar mai ales de delasarea noastra. Atitudinea noastra va influenta considerabil pretul la pompa. Actiunea intreprinsa de acei bravi si inteligenti tineri care au "sabotat" statiile atat prin actiunea "maruntisul", cat si prin boicotarea statiilor in perioada 17-19.01.2010, este una salutara si cred ca prin astfel actiuni putem sa reducem pretul combustibililor. Va lipsiti o luna de masini, domnilor? Daca lor nu le pasa de noi, cred ca nici noua nu ne pasa de noi. Spun asta deoarece acele actiuni nu au fost sustinute de Societatea Civila (atat prin organisme special constituite, cat si prin intermediul mass-mediei), nici de Federatiile Transportatorilor, nici de Federatiile Sindicale si nici de noi. Prea putini au solidarizat la aceste actiuni. Va reamintesc ca este in derulare o noua actiune de boicotare doar statiilor din Grupul OMV, ce se deruleaza in prezent pe o perioada de o luna. Va bagati? Luati unul cate unul, vor ceda in cele din urma.

Inchei prin a aminti un banc care ma face sa cred ca este scump sa mai dai la chet benzina pentru a "salva" niste parlamentari luati prizonieri de catre teroristi.

La "lupta" cu mic, cu mare, fratilor!
Coapsi Silviu la 27 Ianuarie 2011, ora 17:13
Astia ne cred chiar tampiti,de fapt asta suntem,ce-mi pasa mie de datorii publice si imprumuturi pe care statul, de fapt jegosii astia de "politicieni" in frunte cu Basescu,le fac si ulterior banii sunt folositi doar pentru ei.
Ce fac cu banii pe care-i aduna din tot felul de taxe,rovineta si alte atatea taxe,nu sunt in stare sa faca un km de sosea dar vor taxa de drum.
ROMANI,AVETI MACAR ACUM SIRA SPINARII SI NU LE MAI FACETI JOCUL,FITI UNITI SI DOAR ASA POATE VOM SCHIMBA CEVA,EVITATI PETROM SI OMV.
Mariasandu la 28 Ianuarie 2011, ora 11:02
Asta e tare, deci huo statul, ca el e de vina, dar tot pe benzinari ii sabotam? Sigur, hai sa ne lasam manipulati in continuare, traiasca guvernul care o sa se bucure de asta in continuare. Bine ca am gasit noi alti vinovati pentru problemele noastr.
Mrs. L la 29 Ianuarie 2011, ora 12:18
Nici sa protestam nu stim; si boicotul asta a devenit o jucarie pentru cocalari: pe zoso.ro este un articol - "Protestul benzinei" - e de rasu'-plansu' cine pune miscarile astea la cale.

  Inapoi la articolul Petrom arata de ce s-au majorat preturile la carburanti

Setari Cookie-uri