Comentarii pe articolul Anvelope de iarna sau all season. Ce sfaturi au specialistii


all season

Lascu Catalin la 9 Februarie 2011, ora 08:35
Probabil ca ideala este alternarea anvelopelor vara/iarna. In definitiv, si noi ne adaptam incaltamintea la sezon si conditile atmosferice. Dar pentru marea majoritate a romanilor, ideea presupune costuri suplimentare si problema depozitarii, care implica ori spatiu, ori alte costuri..

Experienta personala pare sa contrazica sfaturile specialistilor atrasi de viziunea dublarii vanzarilor, care incearca sa ascunda strategic problema propriului sortiment limitat de anvelope all-season. Pare un fel de adresare din alte timpuri (marketer catre consumator) care nu tine seama de varianta inversa, singura viabila. Cu alte cuvinte, in loc sa afle ce vrem, incearca sa ne vanda ce au.

Folosesc anvelope all-season de 15 ani, fara niciun fel de probleme vara/iarna, uscat/ploaie/zapada/gheata, on/off-road, atata vreme cat au un grad normal de uzura. Pe tot felul de drumuri, de la autostrazile Europei pana la sleaurile de caruta din muntii nostri. De peste 10 ani folosesc cu mare incredere Bridgestone Dueller (daca tot comentam un articol cu publicitate prost mascata).

Problema e ca sunt anvelope 265/70/16, nu sunt sigur ca exista all-season pentru dimensiunile obisnuite. Dar, cum ziceam, asta ar fi o problema a marketerilor respectivi, daca tin seama sau nu de parerea clientilor.
Moisescu Gabriel la 9 Februarie 2011, ora 09:41
Aveti perfecta dreptate D-la Lascu....cei de la reprezentante incearca sa vanda ce au, ca deh trebuie sa-si atinga "target-urie" impuse in general de niste manageri fara scrupule ...cat despre cauciucurile "all season" si eu am pe masina tot din acestea ( in plus sunt si SH !) si n-am avut nicio problema niciodata pe nici un fel de drum.
Dimofte Catalin la 9 Februarie 2011, ora 16:51
Principala problema cred ca e aceea a spatiului de depozitare. Mai ales pentru o familie "de la bloc" care detine mai mult de un autoturism, se cheama ca ti-ai cam mobilat jumatate de balcon sau intreaga debara cu opt anvelope (sau zece, daca s-o gasi o minte luminata in minister sa impuna schimbarea anvelopei si la roata de rezerva).
Costurile propriu-zise nu cred ca sunt dramatic diferite -- da, investitia initiala e dubla, sau mai mult decat dubla, insa pe de alta parte "setul" de anvelope (adica toate opt) va dura tot cam dublu -- si probabil sunt compensate din plin de siguranta sporita.
Iar faptul ca domniile voastre ati circulat fara probleme doar cu all season, ba chiar si SH, tine cu siguranta mai mult de stilul de sofat, mai ales cand conditiile sunt grele, decat de anvelope.
Daca guvernul ar avea fie si macar un dram de respect fata de platitorii de taxe din tara asta, as vrea si eu sa vad la sfarsitul sezonului rece, prin aprilie, sa zicem, o statistica onesta a accidentelor din iarna care va fi trecut -- cate vehicule au fost pe drumurile patriei, cate accidente, cate dintre accidente au avut cauze ce pot fi atribuite anvelopelor, cate din vehiculele care au provocat astfel de accidente erau echipate cu anvelope de iarna/vara/all season.
Probabil o sa astept degeaba un astfel de studiu.
Vasile Dobre la 9 Februarie 2011, ora 17:04
Experienta mea spune ca: la fiecare 4/5 veri cauciucurile de vara isi pierd proprietatile (cei care au garaj pot avea noroc de un an in plus); soarele isi face datoria fara exceptie; cauciucurile all-season vara se lipesc mai mult de sosea de cat ar trebuie, iar pe ploaie nu au proprietatile unor cauciucuri de vara; cauciucurile de iarna au un sistem de aderenta special (total diferit fata de cele de vara), iar elasticitatea este incomparabil mai buna la temperaturi scazute; cele de vara pe la 0 grade sunt cam casante; cele all-season cateva grade mai jos devin casante.
Cei care considera ca un rand de cauciucuri este mai pretios decat viata lor si a familiei pe care o transporta, n-au decat sa-si ia all-season (care se preteaza la zone climatice blande, fara extreme - gen Anglia, Spania etc).
In alt ordine de idei: Michelin sunt de toata jena: la nici 3 ani, cauciucuri de fabrica, profil de vara, 40000 si-au cam pierdut aderenta!
Daniel la 9 Februarie 2011, ora 21:07
Cu tot respectul, dar allseason nu isi fac treba sub -5, am verificat-o, iar cu SH, hai sa fim seriosi, cauciucul imbatraneste si is pierde propriertatile. Demonstrati prin ce spuneti ca sunteti "soferi de dumineca", incercati pe timp de iarna ...un cauciuc de iarna si va veti convinge!!!!!!!!!!!!
Doru la 11 Februarie 2011, ora 08:28
Problema care se pune defapt este cea a costului: pentru cei care se deplasează exclusiv în oraș nu contează calitatea cauciucului ci cât reușesc să îl mențină; am avut inserții rupte sau cauciucuri tăiate în linii de tramvai, borduri și gropi prea des ca să îmi permit să cumpăr anual gume noi... fiindcă nimeni nu îți garantează un cauciuc împotriva penelor. Pentru oraș cele second pentru toate sezoanele sunt un bun compromis.
Catalin Dimofte la 11 Februarie 2011, ora 23:43
@Vasile Dobre
Domnule Dobre, faptul ca niste cauciucuri (sau altceva) pot sa fie "cam casante" e tot una cu a spune ca doamna e putin gravida.
De asemenea, daca reusiti dvs. sa spargeti un cauciuc la 0 grade, sau chiar la -5, eu va platesc un set complet pentru masina dvs., indiferent de marca sau tip.
Altminteri va dau in mare parte dreptate.
Lascu Catalin la 13 Februarie 2011, ora 09:13
Pentru soferul de luni-vineri de mai sus, care citeste, gandeste si scrie superficial, o precizare: anvelopele all season s-au comportat la fel, adica normal, la +47 grade Celsius (Grecia) si la -24 (Alpi).

Durata de intrebuintare are o legatura mai mica cu varsta lor. Are legatura cu nr. de km parcursi , tipul de sosea, stilul de conducere, incarcarea masinii etc. De pilda am observat o uzura rapida de fiecare data cand am parcurs autostrazile din Serbia-Croatia cu viteza peste 160 , indiferent de temperatura. Cred ca datorita porozitatii speciale a asfaltului.

  Inapoi la articolul Anvelope de iarna sau all season. Ce sfaturi au specialistii

Wall StreetUltimele stiri online din economie si afaceri

Cauti inspiratie in business sau vrei sa fii la curent cu cele mai importante stiri care influenteaza mediul de afaceri? Activeaza notificarile