Comentarii pe articolul Totul despre angajatii multitasking


Totul despre angajatii multitasking

George Baron la 15 Februarie 2011, ora 13:58
Din dorinta de a maximiza profiturile, multe companii au promovat un asemenea concept. Acest concept acopera numai o parte din cele doua: angajat respectiv angajator. Un raport echilibrat angajat - angajator ar aduce insa rezultate de ambele parti. Se doreste un angajat multitasking, uitandu-se esentialul. Orice angajat are o familie, familie care este ocrotita prin lege. Ne putem imagina un angajat ajuns acasa stors de sarcini multitasking, invitandu-si sotia in oras sau jucandu-se cu copilul ? Este posibil numai pentru cei puternici, cati sunt oare? Putini. Raportul de munca angajat - angajator este cu atat mai perfect cu cat este mai echilibrat de ambele parti. Atata vreme cat balanta se inclina intr-o parte sau alta, echilibrul se rupe, respectiv se impune o actiune exterioara pentru refacerea echilibrului. Aceste vechi principii din fizica se pot aplica cu usurinta si in teoria resurselor umane, cu conditia ca expertii HR sa studieze putin fizica si sa o inteleaga! Productivitatea poate creste atunci cand expertii in HR vor sti cum sa-i ajute pe oameni sa-si gaseasca echilibrul interior, fara persuasiune!
George Baron, Project Manager
la 16 Februarie 2011, ora 06:53
Mare adevar. Cu cat ai mai multe sarcini cu atat nu le rezolvi mai bine.Pe mine ma stoarce de energie mutatul in 3 locatii diferite din aceeasi cladire + lucrat la calculator. In Romania conceptul de ergonomia muncii nu cred ca este luat in seama real (adica se lauda cu el dar nu se aplica)
Adina la 16 Februarie 2011, ora 09:54
Jason Fried: Why work doesn't happen at work - http://www.ted.com/talks/jason_fried_why_work_doesn_t_happen_at_work.html

Anca la 16 Februarie 2011, ora 11:32
foarte dezamagitor articol..
Am lucrat intr-un mediu in care mi se cerea sa fac 10 lucruri deodata, si apoi in alt mediu in care lucrurile erau facute pe rand. Era acelasi job, aceasi functie, aceleasi sarcini. Diferenta consta in organizare. Asta e conceptia gresita a angajatorului ca daca isi ia un om care sa stie sa faca de toate atunci iese in profit mai mare. Total GRESIT! Si o spun din proprie experienta, atunci cand lucrurile sunt organizate si le faci frumos pe rand ai si randament mai mare de lucru. Oricat de geniu ai fi si ai face 10 lucruri deodata, tot obosesti psihic si nu mai dai randament. Ce sa mai zic de viata dupa seviciu...

Sa fim seriosi, una e sa scrii temele, sa asculti mizica, sa socializezi pe FB, si sa schimbi canalele, toate in acelasi timp, si alta e sa scrii un mail, sa stai cu o mana pe telefon, cu un ochi pe imprimanta si cu unu pe usa de la intrare unde asteapta 10 clienti :) Ati abordat gresit conceptul de multitasking :)
Marian Ringhilescu la 16 Februarie 2011, ora 12:40
Intradevar multitasking creste productivitatea muncii, insa el nu poate fi applicat tuturor si oricum.

Barbatii si femeile sunt diferiti, doar femeile au capacitatea naturala de a fi multitasking, in cazul nostru al barbatilor aceasta este limitata sau lipseste cu desavarsire si preferam sa rezolvam task-urile pe rand.

Consider ca este necesara efectuarea unei testari prealabile pentru a determina capacitatea fiecarui viitor sau actual angajat de a fi multitasking, si doar dupa ce acesasta capacitate a fost identificata sa se treaca la repartizarea task-urilor in asa fel incat sa se pastreze un echilibru intre viata si munca.
Ringhilescu Marian la 16 Februarie 2011, ora 13:17
@Anca,

doar pentru ca experienta ta de munca nu a fost buna nu inseamna ca articolul este dezamagitor, este un subiect si fiecare si-a exprimat propria opinie ca rezultat al experientelor proprii si a ceea ce in general se numeste "historical information" stocata in organizatiile din care fac sau au facut parte.

diferenta nu sta in organizare ci in procesul de recrutare, multitasking nu inseamna sa ai oameni care stiu sa faca din fiecare cate ceva dar nimic foarte bine (pentru asta sunt managerii :) ...).

in organizatiile adevarate aceste task-uri sunt prioritizate, in conformitate cu formulele 10-90 / 50-50 / 90-10, in care prima cifra reprezinta timpul de rezolvare iar a doua beneficiul rezultat.

regret ca nu ai avut parte de o experienta mai placuta si stiu ca este dificil sa obtii una date fiind conditiile socio-economice actuale, dar asta nu inseamna ca este si imposibil sa o obtii, totul tine de obiectivele si planurile tale.

marian

p/s. multitasking nu inseamna sa faci "10 lucruri" in acelasi timp, ci doar maximum 3 din care 2 sunt legate direct de activitatea ta curenta, iar unul de viata personala, pentru aceste motive Bryan are 2 monitoare pe birou...
Nonsens la 16 Februarie 2011, ora 16:51
ce 2 monitoare- oameni buni- lucrati pe linux - si puteti tine deschise o infinitate de desktop- uri fiecare cu aplicatia lui - totul este sa le tii minte- cat despre multitasking- ul de care vorbiti voi- sa va spun de ultitasking-ul nediscutat- cel in care daca esti angajat fata - femeie- MAI TREBUIE SA PRESTEZI SI ALTCEVA- si daca nu prestezi - esti concediata- si inlocuita cu una care presteaza- sa spunem lucrurilor pe nume-!
Anca la 17 Februarie 2011, ora 19:56
@Ringhilescu Marian:
Exact, fiecare si-a exprimat propria opinie (ca nu pot sa o exprim pe a altora) si modul in care a simtit pe propria piele "multitaskingul".. si asta legat si de ce e scris in articol..
Iar daca multitasking inseamna sa faci "doar maximum 3 (sarcini) din care 2 sunt legate direct de activitatea ta curenta, iar unul de viata personala" atunci nu prea vad noutatea.. asa se lucra de mult timp... sau diferenta e ca acum avem 2 monitoare? Defapt cred ca acest lucru ar trebui mentionat angajatorilor, care din pacate iti cer sa realizezi prea multe sarcini pe zi, deci mai multe simultan (mai mult de 3!!). Si sa fim seriosi, NU e un lucru care mi s-a intamplat doar mie :) As fi fericita sa stiu ca nimeni nu a trecut prin asta :)
PS: iar legat de planuri si obiective, iti dai seama ca de asta nu mai lucrez acolo de mult..

  Inapoi la articolul Totul despre angajatii multitasking

Wall StreetUltimele stiri online din economie si afaceri

Cauti inspiratie in business sau vrei sa fii la curent cu cele mai importante stiri care influenteaza mediul de afaceri? Activeaza notificarile