Comentarii pe articolul 5.000 de euro pentru cumparatorii de masini electrice


masini electrice cu energie electrica din carbune

Vladoiu Sorin la 7 Aprilie 2011, ora 11:07
Sa avem masina electrica si sa o incarcam cu energie electrica 70% din carbune si titei?
Ar trebui acest asa zis ministru al mediului sa gandeasca.
A, daca ajuta la producerea energiei neconventionale, este corect.
Lipsum Lorem la 7 Aprilie 2011, ora 12:58
Nu cunosc sursa informatiilor tale dar pot sa iti spun ca e gresita. Maxim 55% din energia romaneasca are aceste surse. Si desigur se poate lucra la asta. Adoptia masinilor electrice este un pas pozitiv in sine indiferent de sursa curentului pentru ca randamentul utilizarii energiei este net superior in cazul masinii electrice.
Gabriel Ignat la 7 Aprilie 2011, ora 13:29
Foarte corect ridicata problema. Este obligatoriu ca infrastructura de incarcare/schimbare baterii sa fie gestionata astfel incat sa cumpere doar energie verde.
Aici insa intram in parte de strategie, integrare in sistemul energetic si marketing.
Este foarte corect si natural ca prin crearea unei piete de vehicule electrice sa creasca piata de regenerabile si tehnologii noi de mediu (ex: CCS).
Din cate imi amintesc, energia din carbune este 40% din totalul consumului pe Romania, nu 70%. Oricum este procentul "majoritar".
In urma evenimentelor din Japonia, intrebarea la nivel international este daca sa permita ca bateriile din VE sa fie incarcate cu energie din nuclear....

Era de asteptat ca MMP sa faca acest pas, iar Renault-ul are asul in maneca: Fluence ZE, 100% electric si baterie detasabila.

Solutia pentru extra urban este infrastructura de statii de schimbare baterii, existenta in acest moment. Durata de schimbare a bateriei este de sub 1 minut, mai rapid decat alimentarea la pompa astazi.
Se rezolva astfel si problema diferentei de cost intre o masina clasica si una electrica: costul bateriei nu va fi inclus in pretul automobilului, aceasta va fi "inchiriata" de la statiile de schimbat bateriile, pe baza unui abonament lunar, dupa modelul telefonului mobil - minute/luna = km/luna. Utilizatorul nu va fi proprietarul bateriei si nu trebuie sa isi amortizeze acest cost.

Sunt sigur ca in maxim 2 ani va fi implementata si in Romania aceasta infrastructura, daca nu chiar anul viitor in faza pilot.

Din punct de vedere plan de afaceri si o recuperare cat mai rapida a investitiei, lipseste o veriga care poate scade costurile si poate accelera acceptarea acestei solutii alternative de transport, inclusiv pe distante mari.....dar aici e o alta discutie.....

  Inapoi la articolul 5.000 de euro pentru cumparatorii de masini electrice

Wall StreetUltimele stiri online din economie si afaceri

Cauti inspiratie in business sau vrei sa fii la curent cu cele mai importante stiri care influenteaza mediul de afaceri? Activeaza notificarile