Comentarii pe articolul Sfat pentru antreprenori: Nu plecati la drum fara un plan de business. Chiar si gresit!


subiect de articol

Lascu Catalin la 10 Noiembrie 2011, ora 09:12
Am intrat fara voie in acest articol , cu consultanta ad-hoc in marketing strategic, in urma unui comentariu postat ieri. Sa fie primit. Dar inca o data, nu doream sa dau o replica sau sa intru in polemica, mi s-a parut doar ca acele intrebari necesitau alt raspuns, si am comentat ca un "simplu cetatean". Din articol nu reiese clar la ce am dat replica, trebuie citite acele comentarii.

Dar acum daca tot am intrat si in articol si aici, va rog sa-mi permiteti o clarificare pe care cred ca ar face-o in primul rand Eusediu, probabil n-a apucat inca. El nu a lucrat "in cadrul PepsiCo Romania" , entitatea reprezentativa a companiei mama, asa cum sugereaza articolul. Decat poate intr-un sens larg, al tuturor entitatilor care s-au ocupat intr-un fel sau altul de produsele PepsiCo in Romania..

In primul rand, denumirea PepsiCo Romania a aparut abia recent , cand Pepsi Americas a fost achizitionata de compania mama si integrata cu celalalt business al PepsiCo, Frito Lays. Inainte de asta, compania mama era reprezentata de doua entitati separate, sub titulatura PepsiCo International , una pentru soft-drinks, inregistrata oficial ca atare, cealalta indicand intern apartenenta producatorului Frito Lays / Star Foods la PepsiCo.

Confuzia provine adesea din faptul ca imbuteliatorul Quadrant Amroq Beverages, a fost desigur implicat direct si legat esential de produsele PepsiCo (soft-drinks). Insa acesta avea responsabilitati de tip "make, sell, deliver", si doar partial (implementare in piata) responabilitati in sfera marketingului strategic/brand/consumer al PepsiCo, aceasta la acea vreme fiind responsabilitatile principale ale biroului de tara PepsiCo International. Confuzia mai e produsa si de preluarea ulterioara a QAB de catre Pepsi Americas , un imbuteliator de tip "anchor" cu participare minoritara PepsiCo.

Eusediu a lucrat deci in cadrul imbuteliatorului local Quadrant Amroq Beverages, ulterior in cadrul Pepsi Americas, fiind direct responsabil pentru brandurile proprii ale imbuteliatorului(Prigat , Roua, Perla, Kick, etc) , si colaborand direct la transpunerea in piata a strategiilor brandurilor PepsiCo (soft-drinks).

Pe "vremea mea" la PepsiCo International, a fost o colaborare extrem de fructuoasa, pentru care ii multumesc, Eusediu si echipa sa contribuind substantial la implementarea acelor strategii, care au facut ca business-ul Pepsi in cadrul QAB sa creasca senzational in Romania (de la o situatie de 1 : 5 fata de competitorul principal in 1999, la preluarea fie si temporara a conducerii segmentului Cola in 2006).

Hope it helps.

Mai multe chiar pe WS online, la
http://www.wall-street.ro/slideshow/Marketing-PR/51314/Cum-s-a-facut-marketing-la-Pepsi-si-Coca-Cola-in-Romania-postcomunista.html

  Inapoi la articolul Sfat pentru antreprenori: Nu plecati la drum fara un plan de business. Chiar si gresit!

Wall StreetUltimele stiri online din economie si afaceri

Cauti inspiratie in business sau vrei sa fii la curent cu cele mai importante stiri care influenteaza mediul de afaceri? Activeaza notificarile