Comentarii pe articolul O uzina Ford din Germania risca sa fie inchisa dupa inceperea productiei in Romania


O uzina Ford din Germania risca sa fie inchisa dupa inceperea productiei in Romania

Mihaela la 29 Iulie 2008, ora 08:42
O uzina Ford din Germania risca sa fie inchisa dupa inceperea productiei in Romania
Istoria se repeta. Dupa povestea cu Nokia de la Jucu si inchiderea productiei de la Bochum din Germania, acum avem un nou exemplu in industria auto. Cred ca nemtii ne vor iubi la maxim, ce sa mai zic! Bine pentru noi, cel putin pentru o perioada si dificil pentru ei. Totusi, vis-a-vis de parerea reprezentantului sindicatelor din Germania, cred ca motoare de calitate se vor putea produce linistit in Romania, chiar daca avem mai mica experienta decat inginerii de la Ford din Germania. Inca nu au emigrat toti inginerii nostri in Germania sau in alte tari vest europene. Au ramas si aici ingineri valorosi si mai mult decat atat, unii dintre cei care au plecat se mai si intorc.
Radu Vana la 29 Iulie 2008, ora 09:28
Are dreptate Mihaela. Daca tehnologia implementata este buna, experienta operatorilor conteaza prea putin in nivelul de calitate realizat, cu conditia ca acestia sa fie tineri si disciplinati tehnologic, fara initiative sau artificii tehnice. Asta presupune angajarea si formarea de operatori tineri, neinfectati de calificarea multilaterala a generatiei de " proprietari, producatori, beneficiari " care, neavand niciodata asigurate toate conditiile tehnologice necesare executiei unei productii de calitate, au fost nevoiti sa se descurce si au devenit realmente priceputi la toate ( cate putin ).
Oana Halichi la 29 Iulie 2008, ora 10:50
Ieri am asistat la intalnirea generala a uneia din cele mai competitive companii din industria semiconductoarelor. The big boss la sfarsitul intalnirii a tinut sa precizeze ca una din cele doua fabrici din Germania se va inchide, de ce? "They donīt like to work" a fost raspunsul, nu fac fata productiei, nu lucreaza cu calitate etc. Si avand in vedere criza din piata acestui segment, pretul mic si in continua scadere al memoriilor face sa inchida una din fabricile de la Munchen sau Dresden. Asa ca, nu va vi nimic surprinzator daca ii vom vedea pe nemti lucrand in Romania.
Marius Vlad la 29 Iulie 2008, ora 16:54
Ii dau dreptate lui Radu Vana. Asa este, totul depinde de cat de bine isi va forma Ford personalul. De altfel, si in prezent, uzina din Craiova produce motoare pentru General Motors, de ani de zile, cu rezultate foarte bune. Nici vorba deci de lipsa de experienta! Felicitari pentru craioveni!
Vasile-Felician Borta la 29 Iulie 2008, ora 22:56
Au gasit aici fraierii care sa lucreze mai pe degeaba adica ceva deasupra salariului minim pe economie. E normal, de ce sa-i dea neamtului 2500E cand poate sa-i dea romanului 150E. Bine gandit de Ford! Oricum o sa iasa lucru de calitate la preturi europene, normal, nu? Pacat totusi ca pe Ford o consideram o masina buna, dar nu o sa mai fie. Asta e!
Raileanu Constanta la 30 Iulie 2008, ora 11:03
Domnule Vasile Borta, se pare ca faci parte din categoria celor care apreciaza numai ce e facut in afara granitelor. Bine ca sunt straini care apreciaza mai bine munca facuta in Romania si valoarea oamenilor de aici. "Fraierii" ramasi aici vor totusi sa construiasca ceva de care sa fie mandri. Si nu sunt vinovati cei de la Ford ca la noi sunt salariile mici. Sunt sigura ca in locul lor ai face la fel.
Florian Sanatescu la 30 Iulie 2008, ora 23:45
Daca nu am avea salarii mici ganditi-va ca Fordul ar fi stat acasa! Deci, sa lasam politica salariala pe locul doi. Asta o stim cu totii. Pacat in schimb ca nu se profita de pe urma acestor companii, in sensul bun al cuvantului. Se pot invata extrem de multe si ne putem dezvolta profesional extraordinar. Sunt proceduri si concepte care pot fi aplicate in foarte multe domenii (inclusiv in cel bugetar). Sunt romani care muncesc si o fac cu pasiune, dar din pacate sunt putini. Cei mai multi gandesc "da-mi mai mult si voi munci", dar nici dupa ce sunt platiti mai mult tot nu-si fac treaba, raman la aceleasi cuvinte. Ca dl. Bota apreciaza doar ce este facut in afara granitelor (poate nu chiar oriunde) nu ma mira. Deocamdata Romania inca nu a ajuns sa-si faca reclama prin calitate; este un drum greu de strabatut pentru ea, inca se mai gandeste daca sa se angajeze pe el sau nu.

  Inapoi la articolul O uzina Ford din Germania risca sa fie inchisa dupa inceperea productiei in Romania