Moderator Claudiu Vrinceanu Redactor-sef, Wall-Street.ro

PRO sau ANTI legea anti-fumat in restaurante?


Esti PRO sau IMPOTRIVA legii anti-fumat in restaurante?



72.6%
27.4%

Sunt de acord cu interzicerea fumatului in localuri (restaurante, baruri, etc).

Sunt impotriva interzicerii fumatului in localuri!

Reprezentanti

Sunt de acord cu interzicerea fumatului in localuri (restaurante, baruri, etc). George Butunoiu Fondator, Restograf.ro
Sa interzici fumatul in public e ca si cum ai face o lege ca oamenii sa traga vanturi numai la ei acasa


Sa demonstrezi ca fumatul langa cineva caruia ii face sila acest lucru e atat de imoral incat ar trebui interzis prin lege nu e atat de simplu pe cat ar parea la prima vedere. Trebuie sa-ti pui serios mintea la contributie, fiindca cei care traiesc de pe urma fumatului altora au angajat armate de oameni cu maiestrie la scris si la rastalmacit lucrurile in asa fel incat sa te puna in incurcatura daca nu esti pe faza sau daca nu esti foarte inteligent in ziua respectiva. Acestia au raspunsurile pregatite la toate reprosurile, atent si siret formulate, si angajatii lor sunt obligati sa le invete pe de rost si sa le scoata instantaneu, ori de cate ori simt pericolul. Si, sigur, li se baga eficient in cap ca nu e nicio rusine sa lucrezi pentru o companie care otraveste si impute oamenii.

De pilda, daca mi se pare imoral ca un fumator sa plateasca aceleasi impozite la sanatate ca si mine, fiindca tratamentul la cancerul lui e de vreo suta de ori mai scump decat cel pentru ulcerul meu, daca nu si mai mult, raspunsul e ca boala Gaucher sau maladia Pompe sunt inca si mai scumpe... Daca spun ca incepe sa mi se faca sila deja cand ajung in spate la Eva si ma gandesc prin ce nori de fum trebuie sa trec de la scari si pana la intrarea in Atheneu, si ca nu imi vine nici sa mai ies afara in pauza, tot din cauza asta, ti se raspunde ca e ca si cum ai cere prin lege oamenilor sa traga vanturi numai cand sunt la ei acasa. Cand spun ca fumatorii arunca tigarile stinse pe trotuar si pe unde apuca, ti se atrage atentia ca bucurestenii arunca, oricum, de toate pe strada si ca e chiar mai bine ca unii au mainile ocupate cu tigarile, caci altfel cine stie ce ar mai fi carat cu ei si ar fi aruncat temiri unde. Asa, macar, chistoacele sunt mici si discrete si nu ies atat de mult in evidenta. Ca scuipa pe jos mai mult decat altii nu e demonstrat stiintific, nu a numarat pana acum cineva scuipatii de pe trotuar ca sa arate ca sunt maiu multi de la fumatori decat de la ceilalti, si probabil ca nici nu o va face prea curand, asa ca si acest argument cade. Si nu e demonstrat stiintific nici ca aceia care fumeaza muncesc mai putin decat ceilalti, desi iau aceleasi salarii, pentru ca de unde poti sa stii ca unul care nu fumeaza nu pierde inca si mai mult timp cu vreun solitaire sau cu un site deocheat? Iar ca tigarile iti dau dependenta? Dar ce nu iti da dependenta in zilele noastre? Si Facebookul, si ciocolata, si ProTVul, si cate si mai cate. Incearca sa-i iei unuia telefonul mobil pentru cateva zile si vezi ce se intampla! Ei? Ca sa nu mai spunem ca e muuuuuult mai igienic si mai sanatos sa-ti speli toate hainele, dar absolut toate, de sus pana jos, si la pranz, si seara, dupa ce iesi dintr-un restaurant. In fond, mirosul din ele te impiedica sa uit sa faci lucrul acesta, inca de pe hol, cand ajungi acasa, fiindca altfel, Doamne fereste, poate ca ai uita si le-ai pune undeva sa le mai porti o data.

Asadar, de ce sa fie fumatul mai rau decat altele incat sa-l punem in lege...?

Sunt impotriva interzicerii fumatului in localuri! Octavian Badescu Antreprenor si fondator, Sameday Courier
Eu nu fumez, insa personal am rezerve in privinta reglementarilor de tip administrativ in acest domeniu. Restaurantul este al unui investitor care este in masura sa ia singur deciziile potrivite pentru afacerea lui. Iar un client este liber sa intre sau nu intr-un restaurant in masura in care fumul este deranjant. Daca cumva fumatorii sunt mai numerosi, a-i priva pe antreprenori de clienti este nepotrivit. Pana la urma privezi si consumul in general.

Piata va regla aceste aspecte, sunt sigur ca vor aparea si restaurante pentru nefumatori in masura in care piata o va cere. Chestiunea cu fumatul care dauneaza se rezolva, de asemenea, la nivel individual. Este treaba mea daca vreau sa imi fac singur rau. Din aceasta perspectiva nu cred ca interzicerea reclamelor la tigari este un lucru bun, pur si simplu limiteaza piata la producatorii actuali si este anticoncurentiala. Mai mult decat atat, probabil ca producatorilor de tigari le si convine intrucat nu mai este necesar sa aloce bugete mari in marketing.

In concluzie, parerea mea este ca cei care cauta cu lumanarea sa reglementeze viata altora ar fi mai bine sa isi vada de treburile lor si sa isi gaseasca o ocupatie productiva.

Comentarii

Opinia cititorilor nostri este importanta pentru noi, Wall-Street incurajand publicarea comentariilor voastre. Pe site urmeaza sa isi gaseasca locul numai comentariile pertinente, on-topic, prezentate intr-un limbaj civilizat, fara atacuri la persoane / institutii. Ne rezervam dreptul de a elimina orice comentariu care nu corespunde acestor principii, precum si de a restrictiona accesul la comentarii utilizatorilor care comit abuzuri grave sau repetate.


14 Martie2015, ora 11:56
Georgia Arsenie
Daca cineva ti-ar pune pistolul la ceafa ai urla si ai face din asta o cauza mondiala; daca, insa, te omoara incet, pe nesimtite, si-ti pregateste o moarte cumplita punandu-ti la indemana tigarile, nu numai ca nu te revolti dar mai si lupti sa ai dreptul de a participa la crima pe propria-ti piele. Cata minte iti trebuie, OMULE ?! Uita-te ca se incearca cum sa se iasa din BRAND-urile cunoscute de tigari! De ce crezi ca se intampla asta?! Ca doara firmele de tigari au cel mai inalt lobby si ar putea sa se opuna acestor masuri dar nu numai ca nu se opun ci, in mod ascuns, au inventat aceasta masura aratand, de fapt, oamenilor ca ele sunt chiar suparate de ceea ce se intampla. In realitate ele vor sa ia bani de la guverne, pe de-o parte, iar pe de alta parte vor sa-si ia mainile de pe "fraierii" care fumeaza si sa nu mai poata fi trase la raspundere pentru cancerul pe care il provoaca, cu buna stiinta. Si apoi, daca tot provoaca cancer si alte boli cumplite, ce mai conteaza "brand"-ul?! Lasa-i pe "prosti" sa moara sub egida unei firme (sau a unei firme fantoma, necunoscuta, generica - vezi bine!) iara noi (producatorii bine cunoscuti de tigari)sa folosim industria de tigari pentru alte produse, de acelasi "calibru", care sunt mult mai "banoase" caci cu cartushe se pot bate fanaticii pana in panzele albe iar cartushele sunt mai scumpe decat tigarile. Ce va spuneam: ca prostia a omorat intodeauna mai multi oameni decat toate molimele din lume la un loc. Celor ce au urechi de auzit sa auda! Si...? propos: nici doctorii nu se prea mai uita la cei care fumeaza ca daca tot te arunci de buna voie in bratele mortii de ce sa ma mai zbat "eu, doctor" sa te mai salvez?! Ai ales sa joci ruleta ruseasca cu viata ta, da-i inainte cu tigarile! Vezi... te nimeresc, nu te nimeresc...! DAR lasa-ma pe mine, care nu fumez, sa ma delimitez de prostia ta si nu ma afuma pe unde ma prinzi. Si sa fii multumit daca accept sa inchid ochii la faptul ca fumezi chiar si intre cei patru pereti ai tai ca fumul tot se duce undeva si TU, fumatorule, tot strici ceva in universul asta cadn iti bagi tigara ta urat mirositoare in gura! Asa ca zii merci ca iti tolerez prostia desi ca om si seaman al tau, prostia ta ma jigneste si pe mine! Amk intalnit multi oameni pe patul de moarte din cauza tigarilor si toti, fiind contienti in ultima clipa de prostia gestului lor mi-au marturisit acelasi lucru: " daca as fi mancat intelegeam, la fel daca as fi baut, dar de ce am fumat nu inteleg. Cu ce m-am ales din fumul pe care l-am facut in jurul meu?!" Cu acest cancer la prostata, sau la vezica, sau la san, sau la plamani, sau cu picioarele amputate... Inca o data: "Celor ce au urechi de auzit sa auda!" Cu respect si totusi cu dragoste, daca ma intelegi, OMULE!
Votez Sunt de acord cu interzicerea fumatului in localuri (restaurante, baruri, etc).

14 Martie2015, ora 10:41
denisa popescu
Sunt ?mpotriva interzicerii fumatului ?n localuri. Acest lucru ?l iau ca pe o discriminare a fum?torilor.
Votez Sunt impotriva interzicerii fumatului in localuri!
15 Martie2015, ora 13:00
Catalin Craciun
Papusa, situatia actuala nu ti se pare ca este o discriminare a nefumatorilor? Noi, nefumatorii, suntem obligati sa va suportam fumul vostru de tigara, si sa mirosim a tomberon din cauza lui?
Votez Sunt de acord cu interzicerea fumatului in localuri (restaurante, baruri, etc).

14 Martie2015, ora 09:59
Valeria Damachianu
Este incorect sa obligi nefumatorii sa suporte fumul de tigara in localuri .
Votez Sunt de acord cu interzicerea fumatului in localuri (restaurante, baruri, etc).

14 Martie2015, ora 08:09
Florin Olareanu
Total de acord. Eu evit restaurantele si cluburile tocmai din acest motiv
Votez Sunt de acord cu interzicerea fumatului in localuri (restaurante, baruri, etc).

14 Martie2015, ora 08:05
cristi
Sunt de acord
In prezent e groaznic. Nu se poate respira.
Votez Sunt de acord cu interzicerea fumatului in localuri (restaurante, baruri, etc).

14 Martie2015, ora 07:38
Stanciu Decebal
Sunt contra sa se interzica fumatul in localuri sau restaurante. De ce spatiile pentru nefumatori sunt goale in majoritatea localurilor? Daca nu sunt locuri la fumatori se ocupa si locurile de nefumatori.
Votez Sunt impotriva interzicerii fumatului in localuri!

14 Martie2015, ora 03:04
Ana Mitulescu
Sunt de acord cu interzicerea fumatului in locuri publice!
Votez Sunt de acord cu interzicerea fumatului in localuri (restaurante, baruri, etc).

14 Martie2015, ora 00:44
pentru diebycore
Banii din vanzarea tutunului nu ajung la bugetele ministerului de sanatate, sunt accizele care intradevar ajung la stat, dar asa ajung si de la alcool si de la tva si de la impozite. Restul banilor ajung in conturile grase ale companiilor ce produc tutun, ajung la companiile angajate sa faca studii despre tutun cum ca nu sunt nocive etc. Este un cerc vicios iar fraieri sunt oamenii care nu inteleg asta.Mai bine fumezi altceva la o petrecere o data la o luna doua decat sa rupi 2 pachete de tigari zilnic.Iti trece mai mult fum prin plamani decat daca ai inhala o zi intreaga la esapamentul unui tractor romanesc la arat. Va mai laudati ca dati o gramada de bani pe tigari, ar trbuii sa va fie rusine, altii mor de foame ca nu au de paine sau se zbat cu cancere prin spitale si voi ii sfidati fumand 2 pachete pe zi ca voi aveti plamani de otel si bani cu caru. Inconstienti.Nu am vazut nici o justificare de bun simt pentru cei care au votat impotriva interzicerii.
Votez Sunt de acord cu interzicerea fumatului in localuri (restaurante, baruri, etc).

14 Martie2015, ora 00:36
Sorin
Jos fumatul. O sa vedeti cat de bine va simtiti
Votez Sunt de acord cu interzicerea fumatului in localuri (restaurante, baruri, etc).

14 Martie2015, ora 00:25
Gogu
Pentru cei care au votat impotriva.....exista 2 variate ori sunteti prea inconstienti ori sunteti constienti dar aveti asa mult orgoliu si prostie incat ....in fine. Ganditi-va la copii care se apuca de fumat de la 9 10 ani ca asa vad pe strada, la femeile insarcinate care fumeaza si nasc copii cu malformatii, cu astm si cate si mai cate; restaurantul se considera a fi spatiu public asa ca domunle Octavian sunteti varza. Astept autobuzul in statie si inhalez fum fara sa vreau, in trenuri se fumeaza fara nici o problema nu se poate.Fumatorilor ar trebuii sa li se amenajeze un spatiu de fumat iar in rest sa nu se mai fumeze in nici un spatiu liber. Sa fumeze la ei in casa si in masina pana innegresc peretii nu am nici o problema.
Votez Sunt de acord cu interzicerea fumatului in localuri (restaurante, baruri, etc).

14 Martie2015, ora 00:17
Diana Draghici
Sustin interzicerea fumatului in localuri
Votez Sunt de acord cu interzicerea fumatului in localuri (restaurante, baruri, etc).

14 Martie2015, ora 00:15
Turcanu Alina
De ce nu va uitati la tarile care au interzis deja fumatul in spatiile publice, sa vedeti daca e o decizie buna sau nu? In Canada nu se mai fumeaza de ani buni si credeti-ma, restaurantele sunt pline, cluburile la fel. Cred ca e o idee geniala!
Votez Sunt de acord cu interzicerea fumatului in localuri (restaurante, baruri, etc).

14 Martie2015, ora 00:14
Fumatul=cancer
Daca eu incerc sa am o viata cat mai naturala, cate se poate, sa mananc mai sanatos, sa fac miscare etc.....sa mai inspir si fumul cancerigen a celor fara minte care dau banii coropratiilor care produc tigari in schimbul cancerului, pielii galbene, alte probleme de respiratie, astm, nastere prematura, astma nou nascuti sau insuficienta respiratorie, mirosul omului fumator este infect......nu vreau sa jignesc pe nimeni. este alegera voastra, Va dati sanatatea si mai platiti si bani. u nu vreau asa ceva, vrea sa ma put duce intr-un restaurant fara sa imi miroasa hainele ca dracu, gecile si hainele groasa nu se spala zilnic cum am mai vazut comentarii stupide ca oricum trebuie sa iti speli hainele zilnic, plus ca eu ragusesc in 10 minute de la fumul de tigara si ma doare capul si ametesc. Ar trebuii ca tuturor celor care fumeaza sa li se faca spatii doar pentru ei unde sa fumeze iar restul spatiilor publice sa nu mai fumueze nimeni. Sunt orasele si asa destul de poluate, oricum inhalam o gramada de substante canceriene....hai macar ce putem elimina din ele sa eliminam. Omul care nu se poate lasa de fumat este condus mai mult de partea animalica, in sensul in care vointa face ca omul sa fie uman, si sa fie superior altor vietati.
Votez Sunt de acord cu interzicerea fumatului in localuri (restaurante, baruri, etc).

14 Martie2015, ora 00:09
gabriel sandu
Fumatul este strict o op?iune personala, nu ar trebui sub nici o forma sa afecteze pe al?ii. Si fum?torii sunt chiar agresivi in restaurante. De multe ori este imposibil sa g?se?ti zone cu aer curat si ti se spune la intrare ca nu mai sunt locuri dec?t la fum?tori...
Votez Sunt de acord cu interzicerea fumatului in localuri (restaurante, baruri, etc).

13 Martie2015, ora 23:41
Romulus Badea
Poate ar fi mai inteligent sa cerem spatii de fumat dotate civilizat, in loc sa cautam justificari ca sa ne punem interdictii unii la altii. Mai e putin si interzicem circulatia celor fara o mana sau un picior, a celor cu parul lung sau cu ochelari. Atat timp cat deocamdata eu sunt cel care iese afara cand vrea sa fumeze o tigare si nu ii oblig pe celalti sa fumeze, mi se pare un abuz si o mitocanie ca ei sa ma oblige sa ma las de fumat. Atat timp cat eu va respect, va cer sa faceti acelasi lucru si sa terminati cu victimizarea asta, ca n-am batista la mine.
Votez Sunt impotriva interzicerii fumatului in localuri!

13 Martie2015, ora 23:36
Dubinciuc Cristina
Sunt absolut de acord cu interzisul fumatului in locuri publice, nu po?i ie?i nic?ieri cu copiii at?ta timp c?t acest lucru nu se ?nt?mpla. Condamnam si copiii la lipsa de socializare prin poluarea aceasta!
Votez Sunt de acord cu interzicerea fumatului in localuri (restaurante, baruri, etc).

13 Martie2015, ora 23:28
Mircea Facalet
Daca voi va simtiti bine fara sa fumati o tigara dupa o masa buna si/sau la o bautura in locaurile publice, excelent! dar lasati-ma sa ma simt si eu excelent savurand una, doua, sapte tigari in acelasi loc cu dvs. Exista aer conditionat, diferite paravane care protejeaza inteligent fluxul de aer din localuri a.i. nu simti ca fumeaza cineva, deci care-i problema? ne discriminati? Da! In ditamai Garmisch-Partenkirchen (Poiana Brasov a nemtilor) am socializat cu doi italieni la un restaurant, afara, la cateva tigari, cu paharele cu vin in mana, dupa ce am servit masa. Poate ca am fi consumat mai mult dar fiind frig am plecat deoarece nu puteam sa fumam inauntru. Oricum, oricate dezbateri ati face totul se reduce la nr. de fumatori vs nefumatori...
Votez Sunt impotriva interzicerii fumatului in localuri!

13 Martie2015, ora 23:20
Dan Becsenescu
sunt de acord cu interzicerea
Votez Sunt de acord cu interzicerea fumatului in localuri (restaurante, baruri, etc).

13 Martie2015, ora 22:33
Radu Stoian
Sunt impotriva interzicerii fumatului in spatiile in care proprietarii spatiului permit acest lucru
Votez Sunt impotriva interzicerii fumatului in localuri!

13 Martie2015, ora 21:37
cimpean ioan
sunt impotriva interziceri fumatului in localuri
Votez Sunt impotriva interzicerii fumatului in localuri!

Toate dezbaterile Wall-Street →

Setari Cookie-uri