Moderator Claudiu Vrinceanu Redactor-sef, Wall-Street.ro

PRO sau ANTI legea anti-fumat in restaurante?


Esti PRO sau IMPOTRIVA legii anti-fumat in restaurante?



72.6%
27.4%

Sunt de acord cu interzicerea fumatului in localuri (restaurante, baruri, etc).

Sunt impotriva interzicerii fumatului in localuri!

Reprezentanti

Sunt de acord cu interzicerea fumatului in localuri (restaurante, baruri, etc). George Butunoiu Fondator, Restograf.ro
Sa interzici fumatul in public e ca si cum ai face o lege ca oamenii sa traga vanturi numai la ei acasa


Sa demonstrezi ca fumatul langa cineva caruia ii face sila acest lucru e atat de imoral incat ar trebui interzis prin lege nu e atat de simplu pe cat ar parea la prima vedere. Trebuie sa-ti pui serios mintea la contributie, fiindca cei care traiesc de pe urma fumatului altora au angajat armate de oameni cu maiestrie la scris si la rastalmacit lucrurile in asa fel incat sa te puna in incurcatura daca nu esti pe faza sau daca nu esti foarte inteligent in ziua respectiva. Acestia au raspunsurile pregatite la toate reprosurile, atent si siret formulate, si angajatii lor sunt obligati sa le invete pe de rost si sa le scoata instantaneu, ori de cate ori simt pericolul. Si, sigur, li se baga eficient in cap ca nu e nicio rusine sa lucrezi pentru o companie care otraveste si impute oamenii.

De pilda, daca mi se pare imoral ca un fumator sa plateasca aceleasi impozite la sanatate ca si mine, fiindca tratamentul la cancerul lui e de vreo suta de ori mai scump decat cel pentru ulcerul meu, daca nu si mai mult, raspunsul e ca boala Gaucher sau maladia Pompe sunt inca si mai scumpe... Daca spun ca incepe sa mi se faca sila deja cand ajung in spate la Eva si ma gandesc prin ce nori de fum trebuie sa trec de la scari si pana la intrarea in Atheneu, si ca nu imi vine nici sa mai ies afara in pauza, tot din cauza asta, ti se raspunde ca e ca si cum ai cere prin lege oamenilor sa traga vanturi numai cand sunt la ei acasa. Cand spun ca fumatorii arunca tigarile stinse pe trotuar si pe unde apuca, ti se atrage atentia ca bucurestenii arunca, oricum, de toate pe strada si ca e chiar mai bine ca unii au mainile ocupate cu tigarile, caci altfel cine stie ce ar mai fi carat cu ei si ar fi aruncat temiri unde. Asa, macar, chistoacele sunt mici si discrete si nu ies atat de mult in evidenta. Ca scuipa pe jos mai mult decat altii nu e demonstrat stiintific, nu a numarat pana acum cineva scuipatii de pe trotuar ca sa arate ca sunt maiu multi de la fumatori decat de la ceilalti, si probabil ca nici nu o va face prea curand, asa ca si acest argument cade. Si nu e demonstrat stiintific nici ca aceia care fumeaza muncesc mai putin decat ceilalti, desi iau aceleasi salarii, pentru ca de unde poti sa stii ca unul care nu fumeaza nu pierde inca si mai mult timp cu vreun solitaire sau cu un site deocheat? Iar ca tigarile iti dau dependenta? Dar ce nu iti da dependenta in zilele noastre? Si Facebookul, si ciocolata, si ProTVul, si cate si mai cate. Incearca sa-i iei unuia telefonul mobil pentru cateva zile si vezi ce se intampla! Ei? Ca sa nu mai spunem ca e muuuuuult mai igienic si mai sanatos sa-ti speli toate hainele, dar absolut toate, de sus pana jos, si la pranz, si seara, dupa ce iesi dintr-un restaurant. In fond, mirosul din ele te impiedica sa uit sa faci lucrul acesta, inca de pe hol, cand ajungi acasa, fiindca altfel, Doamne fereste, poate ca ai uita si le-ai pune undeva sa le mai porti o data.

Asadar, de ce sa fie fumatul mai rau decat altele incat sa-l punem in lege...?

Sunt impotriva interzicerii fumatului in localuri! Octavian Badescu Antreprenor si fondator, Sameday Courier
Eu nu fumez, insa personal am rezerve in privinta reglementarilor de tip administrativ in acest domeniu. Restaurantul este al unui investitor care este in masura sa ia singur deciziile potrivite pentru afacerea lui. Iar un client este liber sa intre sau nu intr-un restaurant in masura in care fumul este deranjant. Daca cumva fumatorii sunt mai numerosi, a-i priva pe antreprenori de clienti este nepotrivit. Pana la urma privezi si consumul in general.

Piata va regla aceste aspecte, sunt sigur ca vor aparea si restaurante pentru nefumatori in masura in care piata o va cere. Chestiunea cu fumatul care dauneaza se rezolva, de asemenea, la nivel individual. Este treaba mea daca vreau sa imi fac singur rau. Din aceasta perspectiva nu cred ca interzicerea reclamelor la tigari este un lucru bun, pur si simplu limiteaza piata la producatorii actuali si este anticoncurentiala. Mai mult decat atat, probabil ca producatorilor de tigari le si convine intrucat nu mai este necesar sa aloce bugete mari in marketing.

In concluzie, parerea mea este ca cei care cauta cu lumanarea sa reglementeze viata altora ar fi mai bine sa isi vada de treburile lor si sa isi gaseasca o ocupatie productiva.

Comentarii

Opinia cititorilor nostri este importanta pentru noi, Wall-Street incurajand publicarea comentariilor voastre. Pe site urmeaza sa isi gaseasca locul numai comentariile pertinente, on-topic, prezentate intr-un limbaj civilizat, fara atacuri la persoane / institutii. Ne rezervam dreptul de a elimina orice comentariu care nu corespunde acestor principii, precum si de a restrictiona accesul la comentarii utilizatorilor care comit abuzuri grave sau repetate.


13 Martie2015, ora 16:41
Dumitru Ciocan
Nu sunt de acord sa inhalez aerul viciat din localuri. Cui ii place sa se otraveasca sa o faca acasa nu pe strada sau in localuri. Vreau sa ma bucur de un restaurant sau o cafenea, nu sa le ocolesc din cauza fumului. Si eu am fumat multi ani si stiu cum e sa se uite cei din jur la tine cand iti aprinzi tigara. Fiecare o face pe raspunderea lui si e o dovada de lipsa de respect fata de ceilalti sa fumeze in public. Cum se pot abtine o noapte intreaga in timp ce dorm, se pot abtine o ora doua cat stau intr-un local.
Parerea mea.
Votez Sunt de acord cu interzicerea fumatului in localuri (restaurante, baruri, etc).

13 Martie2015, ora 16:14
Alex
Este vorba de o discriminare si de o limitare a drepturilor. Daca as putea intelege o lege care interzice fumatul in spatii publice (parcuri, statii de autobuz etc) nu mi se pare normal si corect sa nu poti fuma in spatii PRIVATE. fiecare local ar trebui sa poata face aceasta alegere VOLUNTAR in functie de ce vor ei fara sa fie nevoieti sa isi motiveze decizia. Pana una alta sunt locuri unde nu se fumeaza. Exista ceainarii, chiar si restaurante unde nu se fumeaza (imi vine in minte dominium de la obor). ca idee, la obor in rond mai sunt 2 baruri si o pizzerie unde se fumeaza si culmea in afara de dominium toate sunt pline....
Votez Sunt impotriva interzicerii fumatului in localuri!
14 Martie2015, ora 00:56
Cernea
Spatiul privat este cel de la tine de acasa Alex. restaurantul nu e privat, poate sa vina acoo orice om care vrea sa bea un suc, sau sa manance ceva, pot fi si fumatori si nefumatori. La tine acasa stai doar tu si faci ce vrei. Si ce propui, eu, nefumator sa ma duc la ceainarii si tu sa te duci in puburi la muzica live si alte showuri nu? Asta nu e discriminare? Mai baieti terminati-va cu explicatii de 2 bani.
Votez Sunt de acord cu interzicerea fumatului in localuri (restaurante, baruri, etc).

13 Martie2015, ora 16:05
Alexandra IONESCU
Bine a spus cine-a spus: a lasa un salon in care sa se fumeze intr-un restaurant este egal cu a face un culoar de facut pipi intr-o piscina! Americanii cum de au fost in stare sa voteze si sa respecte legi mai drastice?
Votez Sunt de acord cu interzicerea fumatului in localuri (restaurante, baruri, etc).

13 Martie2015, ora 16:02
Hancu Anca
Sunt de acord cu interzicerea fumatului in locuri si spatii publice !
Votez Sunt de acord cu interzicerea fumatului in localuri (restaurante, baruri, etc).

13 Martie2015, ora 15:59
Andreea P
influenta nociva pt toti
Votez Sunt de acord cu interzicerea fumatului in localuri (restaurante, baruri, etc).

13 Martie2015, ora 15:55
Lifecare Suplimente
Sunt extrem de putine locurile in care putem merge in familie f?r? sa fim deranja?i de fum?tori.Sa se interzic? fumatul in locurile publice.Sunt p?rin?i care fumeaz? in spa?iile de joaca din parcuri. Nu este corect!!!
Votez Sunt de acord cu interzicerea fumatului in localuri (restaurante, baruri, etc).

13 Martie2015, ora 15:50
Dan Chicu
Se pot adauga sisteme de de aerisire in zonele pentru fumatori.
Votez Sunt impotriva interzicerii fumatului in localuri!

13 Martie2015, ora 15:50
machidon alexandru
Sunt ?mpotriva interzicerii fumatului in localuri , restaurante, in parcuri s.a.m.d
Votez Sunt impotriva interzicerii fumatului in localuri!

13 Martie2015, ora 15:47
Ioana Johanna
Sunt de acord cu interzicerea fumatului in restaurante, locaruri, baruri. Consider ca Nefumatorii au si ei dreptul la un aer respirabil cand iau masa sau servesc un ceai. Sper sa se aprobe Legea intr-un final si in tara noastra avand in vederea ca in majoritatea tarilor din Europa este deja aprobata Legea fumatului in spatii publice.
Votez Sunt de acord cu interzicerea fumatului in localuri (restaurante, baruri, etc).

13 Martie2015, ora 15:44
zoltan tamas
Sunt impotriva interzicerii fumatului in localuri!
Votez Sunt impotriva interzicerii fumatului in localuri!

13 Martie2015, ora 15:42
diebycore
Cred ca pot exista altfel de reglementari cu privire la aceasta problema - localurile destinate fumatorilor ar trebui sa fie adecvat aerisite si sa se faca in mod serios controale...Cu privire la contributiile la sanatate, nu fiti ipocriti! Fumatorul, pe langa contributia normala, contribuie la fiecare pachet de tigari cumparat. Fara banii fumatorilor, v-ati trata in corturi!
Votez Sunt impotriva interzicerii fumatului in localuri!

13 Martie2015, ora 15:42
Alexandru
Nu pot sa respir in aerul poluat si doresc si eu sa intru intr-un restaurant sau alt spatiu public. Principiul " Traieste dar lasa si pe ceilalti sa traiasca" trebuie aplicat si in cazul fumatorilor.
Votez Sunt de acord cu interzicerea fumatului in localuri (restaurante, baruri, etc).

13 Martie2015, ora 15:38
Gabriel Radut
sunt de acord cu interzicerea fumatului in localuri, nu poti sa stai si sa mananci intr-un restaurant unde e plin de fum..... asa e civilizat.
Votez Sunt de acord cu interzicerea fumatului in localuri (restaurante, baruri, etc).

13 Martie2015, ora 15:38
Oana Farcas
Sunt de acord cu interzicerea fumatului in institutii publice. Cat despre interzicerea fumatului in localuri, nu sunt de acord. As fi insa de acord cu : separarea localurilor in localuri de fumatori sau nefumatori, cu atentionare pe usa. Model Viena. Separarea incintelor in fumatori si nefumatori cu amenzi drastice pentru cei care nu se ocupa de ventilarea corespunzatoare a spatiilor pentru fumatori. Cat despre tigarile de pe strada, mentionate in articol, ele doar se vor inmulti pentru ca toti cei care nu vor avea voie sa fumeze inauntru vor fuma afara si vor arunca tigarile tot acolo, la intrare. Se intampla peste tot in vestul europei.
Votez Sunt impotriva interzicerii fumatului in localuri!
14 Martie2015, ora 00:43
Chistoace
In primul rand indiferent unde fumezi aruncare chistoacelor in alta parte decat in cosul de gunoi denota lipsa de educatie si de bun simt fata de ceilalti oameni intre care convietuiesti. Oricat ai ventila o incapere(doar sa faci taifun) nu este suficient. mai suflii in stanga in dreapta si mai ajunge si la altcineva. Mai bine v-ati gandii ca defapt aveti o problema si nu aveti suficienta vointa sa o rezolvati. Umflati conturile bancare smecherilor(aia nu fumeaza apropo) iar voi va luati injuraturi pana in 40 de ani si dupa va gasiti prin spitale. Praf sunteti. Parca nu ganditi. Fumatul isi lasa amprenta inclusiv genetic si astfel iti fortezi copii sa devina fumatori de mici chiar daca nu fumzi in perioada sarcinii. Inconstienti.
Votez Sunt de acord cu interzicerea fumatului in localuri (restaurante, baruri, etc).

13 Martie2015, ora 15:37
Sandulescu Octavian
100 % pt interzicerea fumatului
Votez Sunt de acord cu interzicerea fumatului in localuri (restaurante, baruri, etc).
13 Martie2015, ora 18:40
Roman Vasile
Sunt de acord cu interzicerea fumatului in localuri (restaurante, baruri, etc).
Votez Sunt de acord cu interzicerea fumatului in localuri (restaurante, baruri, etc).

13 Martie2015, ora 15:30
Bogdan Mihai
Total de acord! Sunt localuri care imi plac, dar pe care nu le mai frecventez din cauza ca nu pot sta inauntru mai mult de 30 min din cauza fumului excesiv.
Votez Sunt de acord cu interzicerea fumatului in localuri (restaurante, baruri, etc).

13 Martie2015, ora 15:30
Gabriel Paraschiv
Desi sunt fumator, agreez interzicerea fumatului in spatiile publice; deseori este insuportabil fumul in baruri/restaurante, te ustura ochii, te ineaca fumul, este dezagreabil. Daca vrei sa fumezi, fumezi in casa ta, sau acolo unde nu poti deranja alti semeni de-ai tai. este doar bun-simt!
Votez Sunt de acord cu interzicerea fumatului in localuri (restaurante, baruri, etc).

13 Martie2015, ora 15:29
Florin Maravela
Atunci cand merg la restaurant vreau sa ma bucur de mancare si de vinul baut. Nu vreau sa inhalez fumul de tigara, nu vreau sa-mi dau hainele la curatat, nu vreau sa ma doara gatul a doua zi.
Mai mult, nu sunt dispus ca din contributiile mele la sistemul de sanatate sa le platesc fumatorilor transplantul de plamani dupa 40-50 de ani de fumat.
Votez Sunt de acord cu interzicerea fumatului in localuri (restaurante, baruri, etc).

13 Martie2015, ora 15:29
ovidiu iancu
Sunt de acord cu interzicerea fumatului in localuri (restaurante, baruri, etc).
Votez Sunt de acord cu interzicerea fumatului in localuri (restaurante, baruri, etc).

13 Martie2015, ora 15:26
ileana ionescu
sunt impotriva oricarei legi care-mi limiteaza libertatea de a alege
pot gasi argumente mult mai pertinente, si pentru a nu fuma in restaurant sau pe strada sau etc, si pentru a fi liber fumatul in oricare loc
dar PRINCIPIUL este libertatea de a alege: a cetateanului in calitate de parte a societatii, fie el pieton, client al unui local sau proprietar de local sau... nenumarate alte situatii de aceeasi natura
Votez Sunt impotriva interzicerii fumatului in localuri!
14 Martie2015, ora 00:49
GOGU
Alege pentru tine Ileana, nu si pentru cei din jurul tau. Inainte sa aprinzi o tigare in public intreaba oaemnii din jurul tau daca ii deranjeaza. Fumeaza in punga nu ma deranjeaza, dar cand fumul tau ajunge la o persoana care a ales la randul ei sa nu fumeze practic i-ai limitat alegerea de a nu fuma.Cum poti sa spui asemenea tampenii ca iti limiteaza cineva alegerile in viata. Atata timp cat nu influentezi si alta persoana de langa tine poti sa alegei ce vrea muschiu tau, dar cand influentezi si alte persoane trebuie supus la vot, trebuie intrebat si dezbatut. de asta ne aflam aici.
Votez Sunt de acord cu interzicerea fumatului in localuri (restaurante, baruri, etc).

Toate dezbaterile Wall-Street →

Setari Cookie-uri