Despre masini si publicitate

Intotdeauna am crezut ca cea mai buna modalitate de a face reclama unui produs sau serviciu este din vorba in vorba, prin recomandari si prin posibilitatea de a il testa gratuit. Nu ma intelegeti gresit. Chiar cred ca publicitatea este o cale foarte buna de a transmite mesaje catre majoritatea consumatorilor, insa m-am gandit sa incerc ceva ce agentiile sustin, insa nu au timp sa implementeze.

Traiesc in Romania de 14 ani si am inceput sa nu mai fiu multumit de mitul superioritatii germane cand vine vorba de masini de lux: BMW, Mercedes, Audi etc. In SUA am renuntat demult sa credem ca masina americana este regele soselelor si incet-incet am inteles ca germanii si-au pierdut indemanarea, cel putin in ceea ce priveste masinile de lux.

De foarte multi ani, sunt un mare fan Toyota (sau un mare fan al masinilor japoneze). Abia dupa ce mi-am cumparat o Toyota pentru prima data, in 1987, am inteles cu adevarat ce inseamna fiabilitatea, calitatea si pretul accesibil, comparand, bineinteles, cu alte marci de masini aflate pe piata. Datorita drumurilor destul de nesigure din Bucuresti, am continuat traditia si am condus numai masini Toyota.

Totusi, in urma cu cateva saptamani cineva m-a rugat sa conduc un Lexus (da, da, stiu ca multi dintre voi vor spune ca Lexus este, de fapt, tot o Toyoya), insa in mintea mea era o experienta cu totul noua. Asadar, n-am putut refuza si am ajuns sa conduc noul Lexus 350 RX intr-una din cele mai calde zile din Romania.

Am condus foarte multe masini de lux pana acum, Mercedes, BMW, Porsche etc (toate imprumutate de la prieteni, bineinteles), asa ca nu am refuzat oferta si mi-am zis sa testez inca o masina de lux, de ce nu. N-am fost asa de norocos cat sa nu-mi taie vreun taxi calea. Sincer, abia atunci am inteles cu adevarat de ce Toyota este producatorul numarul 1 de masini din lume. Lexus-ul are toate caracteristicile unui Mercedes, puterea unui Porsche si designul unui BMW – la toate acestea adaugandu-se garantia tehnologiei japoneze. Din punctul meu de vedere, nu vad nici un Lexus trecand pe la vreun atelier mecanic, din moment ce merg pe benzina si nu au nevoie decat sa li se schimbe uleiul si sa fie tunate din cand in cand. In SUA, am inteles ca Lexus nu are nevoie de prea multi mecanici angajati!

Analizand experienta pe care am avut-o, am realizat ca Lexus 350 este exact masina de care am nevoie si pe care vreau sa o conduc, este o masina de lux foarte fiabila, o trasutura pe care eu personal pun mare accent. In momentul in care am parcat masina la birou, foarte multi dintre colegii mei au venit sa o vada de aproape; multe persoane cu care joc tenis s-au aratat interesate de masina, in timp ce eu jucam pe terenul 6 al BTT, iar copiii mei, a caror opinie este foarte importanta pentru mine, strigau la mine “Hei, tata, masina asta e chiar cool de tot!”

Prin urmare, am testat masina si in cele din urma a trecut saptamana si am fost nevoit sa o returnez. Insa, ca orice lucru care iti place, dar nu iti apartine, faptul ca am inapoiat masina a lasat un gol pe care inca il resimt.

Se spune ca publicitatea din vorba-n vorba si posibilitatea de a testa gratuit un produs/ serviciu chiar da rezultate. Am analizat reclamele de la televizor si din presa scrisa si am observat numeroasele oferte care intra in aceeasi categorie. Nu mi-a luat mult sa iau o decizie. Uitandu-ma la optiuni, garantii, servicii si reputatie – ca sa nu mai vorbim de pret… nu pot spune decat ca imi voi alege culoare de Lexus abia luni. Toyota este producatorul numarul 1 de masini, insa este doar o chestiune de timp pana va deveni cel mai mare producator de masini de lux.

Setari Cookie-uri