Studiul de audienta si trafic Internet

O etapa importanta in dezvoltarea utilizarii oricarei media este masurarea audientei pe care o atinge. Mai mult, masurarea trebuie facuta de un organism indepedent pentru o mai buna transparenta si recunoastere in piata. Este un drum parcurs deja de TV, presa si radio. Este randul Internetului sa faca acest pas si in Romania.

www.vladpopa.ro

Intr-o piata care da primele semne de maturitate, SATI este primul pas important pentru a depasi pragul de 2% reprezentat de consumul de media Internet din totalul mixului de media. Partea de trafic este deja disponibila, dar partea de audienta este cea esentiala. Pe 1 iulie s-a fixat data lansarii acestei parti a studiului.

Cateva efecte ale studiului vor fi profesionalizarea procesului de planificare a campaniilor si migrarea bugetelor catre site-urile de nisa care izoleaza cel mai bine un anumit target.

De ce profesionalizare ? Pentru ca vor fi suficiente date pentru a putea realiza planificari complexe, pentru a putea selectiona site-urile in functie de caracteristicile audientei lor. De asemenea, doar cine are o directie clara si sustinuta catre online, va plati pentru a avea aceste date. Acest fapt duce la specializarea oamenilor care se ocupa de planificare. Lucru care va aduce in timp valoare adaugata pentru client.

De ce site-uri de nisa ? Una din problemele publicitatii este ca are un exces de consum. Pentru a reduce acest exces, se cauta vehiculele media care izoleaza cat mai bine target-ul unui produs. Datele studiului vor delimita mult mai bine target-ul fiecarui site si vor adauga mult mai multe date despre interesele si obiceiurile acestuia. Se va depasi nivelul de varsta, sex si venit, aparand date despre frecventa de vizitare a unui site (publicul tinta general si publicul tinta restrans), intentiile de cumparare, obiceiurile de consum si alte interese ale audientei.

Pe 1 iulie a fost anuntata lansarea studiului. Articolul de saptamana viitoare va fi cuprinde cateva date generale si o scurta analiza a primelor rezultate.

Setari Cookie-uri