De ce este o necesitate plata recurenta cu cardul

Stiai ca... in tarile civilizate iti poti plati facturile la servicii fara sa mai intreprinzi vreo actiune, prin plata recurenta cu cardul? Aceasta facilitate te-ar putea scuti pe tine ca persoana fizica de mari batai de cap si pe firma ta de cheltuieli inutile.

Plata recurenta cu cardul reprezinta posibilitatea ca un furnizor de servicii sa retraga de pe cardul unui client cu care are un contract, la o data fixa, stabilita de comun acord, banii datorati. Clientul poate oricand renunta la contract si cere banii inapoi. In plus sumele sunt asigurate de catre banca si, in caz de frauda, pot fi returnate complet. In cazul in care la data stabilita nu exista o suma suficient de mare in cont, furnizorul va incerca a doua zi sa retraga banii si apoi a treia zi... etc, fiind la latitudinea furnizorului ce perioada de gratie ofera clientului.

Din pacate RomCard, unicul procesator final de plati online cu cardul, nu ofera plata recurenta cu cardul din lipsa cererilor pentru aceasta modalitate de plata. Prin urmare, deocamdata, nimeni nu poate oferi acest serviciu mai departe in tara noastra.

Daca luam in considerare studiul realizat de GfK la finele lui 2008, conform caruia 36% dintre romani detin un card, insa doar 28% il folosesc pentru a plati efectiv in magazin, pozitia Romcard pare fireasca. Cele mai importante motive ale consumatorului par a fi neincrederea in sistem sau lipsa controlului asupra bugetului... altfel spus incultura si saracia.

Cu toate acestea, doar aproximativ 15% dintre romani detin un automobil dar asta nu inseamna ca nu dam prioritate constructiei/reconstructiei de strazi si decongestionarii traficului.

Implementarea acestei variante de plata nu ar avea ca efect doar scutirea consumatorilor casnici de multe batai de cap, ci ar ajuta in primul rand furnizorii de servicii sa isi creasca gradul de colectare a platilor, sa isi fluidizeze cash-flow-ul si sa automatizeze complet aceste servicii.

Cazul unui utilizator casnic este unul simplu intr-un final. Numarul de servicii pe care il consuma va fi unul destul de redus pe luna – cu pana la 10 servicii poate pierde maxim cateva ore. In schimb, pentru o firma care beneficiaza de serviciile a 50 de furnizori, acest gen de plata ar scadea costurile de operare prin eliberarea personalului de la contabilitate activitati repetitive si pasibile de greseala. Acesta este doar un mic exemplu de eficientizare si scadere a costurilor prin automatizarea platii.

Imi imaginez o vreme cand voi putea sa achit un abonament mic spalatoriei auto la care ma duc in fiecare saptamana sau sa imi achit ziarul in aceasi mod. Sper sa nu dureze mult pana cand vom putea sa beneficiem de “luxul” acesta.


Setari Cookie-uri