Unde au disparut profesionistii din imobiliare?

Mi s-a spus ca pana in anul 2004 piata imobiliara implica 10-15% din oamenii pe care ii implica in 2008. 2005 a fost anul in care primul val serios de oameni au intrat pe aceasta piata, avand in vedere ca cererea a crescut, au aparut mai multi clienti si “goana dupa aur” a inceput.

Pe parcursul anului 2006 “profesionistii in imobiliare” erau probabil de trei ori mai numerosi comparativ cu nivelul din 2003. Dar 2007 a fost anul in care s-a atins numarul maxim de intrari. Mii de persoane au accesat domeniul care oferea “bani usori, fara munca grea, o activitate care nu putea fi cu usurinta tinuta sub control si posibilitatea unu castig care sa asigure traiul linistit pentru cativa ani fara sa mai lucreze”, cum atat de multi explicau…

Fiecare dintre ei era un “expert” sau “un mic zeu”. Nimeni nu era interesat de realitate, isi creasera propriile realitati. Sub umbrela marilor companii serioase si a profesionistilor, mii de oameni au patruns si au castigat o multime de bani, cheltuind si mai multi decat castigau.

In incercarea de a castiga mai mult, cei mai multi erau dispusi sa ofere orice informatie incorecta: “terenurile din zona Mogosoaia valoreaza in prezent aproximativ 400 euro/ mp, un pret de 300 fiind un adevarat chilipir” sau “7.000 euro/mp pentru o vila veche, nerenovata in zona Mihai Eminescu nu este mult, sunt convins ca preturile vor creste considerabil peste acest nivel”.

Daca intrai intr-o cafenea sau restaurant, la 60-80% dintre mese se deschidea o harta sau erau prezentate actele unei proprietati. Unii incercau sa nu vorbeasca cu voce tare, pentru a nu fi auziti. Unii foloseau strategia opusa, pentru a-si face cunoscuta prezenta in fata tuturor. Atat de multi clienti, aproape disperati, cercetau imprejurimile in cautarea unei “oportunitati” pe care sa o cumpere, gata sa creada tot ce li se spunea, pentru a nu pierde sansa lor de imbogatire.

Chiar si un anunt de genul “cumparati acest teren la acest pret (ridicol), veti construi apartamente pe care le veti vinde la acest pret (si mai ridicol), cu o rentabilitate a investitiei de 120% “ ii facea pe unii dintre oameni sa sune. Nu pentru a-l injura pe agent pentru ca mintea cu nerusinare, ci pentru a cere mai multe informatii si garantii.

Problema nu era faptul ca toti acesti oameni luasera decizia sa lucreze in imobiliare, ci decizia majoritatii lor sa nu respecte nimic, ci doar sa caute bani usor de obtinut, gata oricand sa distruga totul pentru cativa euro in plus.

Cei mai multi foloseau tehnica: “Lingusiti-i pe proprietari, mintindu-i pe toti ceilalti”. Atat de multi agenti duceau vietile unor milionari… o duceau chiar mai bine decat clientii lor, cei care ii plateau!

Pe parcursul anului 2008, majoritatea “vedetelor temporare” din trecut au decis ca devenise prea dificil sa continue sa caute victime si s-au reprofilat. 2009 a fost anul prabusirii. Nenumarate persoane s-au reprofilat pe alte activitati. Foarte putini au indraznit sa faca promisiuni nerealiste si toate companiile au trebui sa isi reduca activitatea.

2010 va fi un an foarte dificil pentru imobiliare, din mai multe motive. Mentalitatea este unul dintre ele.

Nota: Articolul integral a fost publicat pe blogul personal al autorului, realinromania-blog.com.

Setari Cookie-uri