Tupeu de consultant

E suav modul cum multi copii prefera sa priveasca peretii, gandindu-se ce-o sa faca atunci cand vor fi mari. Din pacate, odata ajunsi la o varsta care ii declara legal adulti, majoritatea dintre ei continua sa se uite pe pereti. Profesia ideala ramane la fel de greu de creionat, asemeni unei nebuloase pitite in mintea incetosata a adultului. Unde se strica visul? Dupa ani de experienta, dupa ani de uitat pe pereti, cred ca am gasit unele raspunsuri. Suave si ele.

Asa ca m-am gandit sa incep, de astazi, sa vorbesc despre regulile pe care le-am observat eu pana acum, in activitatile pe care le realizez zilnic.

N-o sa-mi dau cu parerea despre finante, fotbal sau moda, pentru ca la unele ma pricep prea putin (la fotbal ma pricep mai bine, dupa 11 ani in care am visat ziua& noaptea doar fotbal). O sa vorbesc, in schimb, despre tarele pe care le observ la persoana mea. Despre piedicile pe care mi le-am creat singur, in multe cazuri. Despre situatiile pe care, desi le-as fi putut evita, le-am tratat cu dispret si am avut doar de pierdut.

Pentru ca avocatura inseamna consultanta, cel putin la noi in cabinet, vom vorbi astazi despre regulile care creeaza si mentin un consultant in elita profesiei sale.

In ultimii ani, am observat deci urmatoarele lucruri:

1. Daca ai de gand sa analizezi clientul, incearca sa o faci inainte de a incheia un contract cu el. Comenteaza atunci, gandeste-te ce nu iti place la clientul in cauza, intreaba-i partenerii de afaceri si afla ce fel de om e. Dupa ce ai semnat contract, uita ce simti pentru clientul respectiv. Cata vreme te-ai angajat ca faci o activitate, du-o intotdeauna la capat. Cand crezi ca setul tau de valori morale este incompatibil cu solicitarile clientului, vorbeste direct. Dar nu lasa neterminate lucrurile la care te-ai obligat.

2. A aparut o problema in activitatea ta? Contacteaza clientul si spune-i. Nu conteaza a cui e vina.A ta, a lui, a divinitatii, problema respectiva e doar o bariera temporara in munca ta. Esti platit sa rezolvi probleme. Comunica deci cu clientii tai.

3. Vrei sa ceri bani mai multi? Cere. Dar intotdeauna inainte de a incepe sa rezolvi un lucru. Daca ceri dupa, e un gest de bisnitar. E bine sa stii cat valoreaza munca ta si sa ceri un onorariu in concordanta.

4. Citeste. Dimineata, la pranz si seara. Daca esti consultant, trebuie sa stii domeniul in care activezi, chiar si cu ochii inchisi. Un ziar de afaceri, o carte de specialitate, jurnalul unor oameni ca tine. Incearca sa te tii mereu la curent cu piata si concurenta ta. Asa o sa ajungi sa discuti cu clientii tai de la egal la egal.

5. Incearca sa-ti surprinzi clientii. In bine :-). Incearca sa fii calm, sa gandesti repede si sa alegi calea cea mai scurta de rezolvare a unei probleme.

Consultanta inseamna de multe ori creativitate si spontaneitate. Daca nu le ai, apuca-te de altceva.|

Consultanta inseamna intalniri nesfarsite si discutii la fel de lungi cu tot felul de oameni. Daca esti timid, inadaptat, antisocial, stai acasa. Daca te enerveaza oamenii care vorbesc prea mult, stai acasa.

Daca ai citit pana aici si deja te-a enervat textul, nu te face consultant. Incearca altceva!

Setari Cookie-uri