Pionul Rosu si Regele Negru

Legiunile politice teritoriale sunt aflate sub comanda unor structuri transpartinice care au reusit sa impuna cutuma dreptului inalienabil al controlului exclusiv asupra tuturor resurselor teritoriului pe care il administreaza. Cei mai influenti ”politicieni locali” controleaza in parteneriat eficient de afaceri toate organizatiile partidelor si toate structurile puterii de stat. Pentru asta, prin troc politic, au fost permanent numite in pozitiile cheie locale si centrale o serie de persoane obediente, santajabile si chiar ”puscariabile”.

Din acest mediu coroziv pleaca birurile catre capitala. Partea vazuta merge la bugetul cel mare, iar o substantiala parte nevazuta finanteaza familii, ierarhii si partide.

Este de inteles miza bataliilor acerbe pentru controlul resurselor si al fluxurilor financiare, iar absorbtia fondurilor europene a fost dirijata in special catre caste, clientii politici si proprietarii de firme dispusi sa imparta.

Acest tip de sistem bolnav a devenit o pandemie. A infectat in toata Romania sufletele oamenilor, educatia, cultura, morala, viata insasi, a distrus sperantele si ne-a atras dispretul nedisimulat al partenerilor euro-atlantici, care exploateaza cu maxima eficienta si cu profund cinism toate oportunitatile oferite de coruptia noastra mizerabila.

Toate partidele politice urmaresc sa puna mana pe cat mai multi primari si sa-si atraga voturile aduse de acestia. Au inteles demult ca in schimbul sprijinului politic local sunt obligate sa accepte si sa satisfaca foamea de bani a capilor structurilor politico-administrative locale, precum si metodele neortodoxe prin care acestia isi potolesc foamea. La fel de interesanta si de productiva s-a dovedit si metoda stimularii executiei de ”proiecte locale” cu finantare europeana, practicata de unii lideri ai PDL ce urmau sa-i mulga pe beneficiarii din teritoriu.
Structurile locale au fost indemnate politic, in 2010-2011, de unii lideri ai PDL sa forteze procedurile de achizitii publice, iar la nivel de tara furaciunea a depasit cu mult miliardul de euro.

Raptul national nu a mai putut fi stapanit de PDL, care a decis sa reduca cheltuielile bugetare prin diminuarea pensiilor si a salariilor, fara sa-si puna problema stoparii furtului si evaziunii fiscale.

Guvernul Boc a creat astfel un precedent prin care cetatenii, in calitate de contribuabili, au fost furati o data prin evaziunea fiscala si, ulterior, au fost ”jefuiti constiutional” prin cresterea TVA de la 19% la 24% si scaderea veniturilor si a prestatiilor sociale.

Opozitia USL-ista a exploatat lipsa de alternativa politica a cetatenilor si a promis schimbari. Este inutil sa mai detaliem ca au facut taman pe dos si nici nu merita sa ne pierdem timpul sa comentam demagogia politica ieftina rasuflata dinspre Palatul Victoria!

Este interesant sa observam rapiditatea cu care organizatiile teritoriale au mirosit eminenta schimbarii politice datorata obiectiv jafului PDL-ist. Ca urmare, au oferit bunele servicii de mobilizare si sprijin politic teritorial pentru USL, devenita noua stea a politicii romanesti. La pachet au fost transferate catre USL si o parte a beneficiilor reziduale din proiectele locale cu finantare europeana.

Pretul asumat de USL l-a reprezentat o protectie politica ”all inclusive”, care a acoperit evaziunea fiscala si neregulile pe componenta locala in absorbtia cu nesat a fondurilor europene.

Asadar, totul a functionat conform unui stravechi obicei al gastilor de cartier sau al clanurilor mafiote, prin care toate avantajele materiale rezultate prin infractiune se transfera catre anumite persoane ”indreptatite” ale noii puteri.

Ca intotdeauna, in cele din urma cineva trebuie sa suporte si nota de plata, iar in cazul raportului democratic dintre partide si cetateni, in Romania platesc numai cetatenii.

”Combinatia” anterioara a PDL-ului de acoperire a jafului, era o scadere directa de venituri a bugetarilor, diminuari de pensii si o crestere a TVA. Acum a fost convertita de USL in crestere de venituri fiscale prin majorare de acize pe carburanti, taxe pe stalpi, CAS pe chirii si impozite ascunse pe energie si gaze. In plus, USL amenintat cu incapacitatea de plata a comunelor si oraselor pentru fondurile europene imputate si retrimise inapoi la UE, a fost obligata sa promoveze Ordonante de Urgenta pentru transferul a peste 700 milioane de euro de la bugetul de stat la bugetul MAI, ordonate de modificare a legii bugetului pe 2013 si, culmea, chiar legea 69 privind raspunderea fiscala (merita de citit traseul infractiunilor: OG 14/2013 si OUG 2544/2013 cu normele de aplicare ; Legea 4/2013, art.2-(1) si art.3-(7); (8); Legea 69/2010, art.6-(b) si art.18-(4) corelat cu art.36, 37 si 41-44 din OUG privind modificarea bugetului de stat pe anul 2013).

Problema este ca s-au stabilit prin lege niste norme pentru asigurarea stabilitatii si credibilitatii, exact cum impun conditiile acordului stand-by cu CE, FMI si BM, iar Guvernul Romaniei - cel care este garantul respectarii acestora – vede, stie si cunoaste foarte bine ca datorita unor anumiti politicieni nu mai este in stare sa respecte prevederile legale si ia o decizie stupefianta: - modifica legea in sensul "flexibilizarii" plafoanelor.

In concluzie, guvernul Ponta nu-i poate sacrifica pe cei vinovati din PDL pentru ca ar cadea si capete USL-iste. Exact in acest context, guvernul decide sa plastifieze legea si statul de drept.

Ponta il desconsidera pe Traian Basescu, dar se razbuna pe poporul roman! Nu scormoneste sa identifice sursele finantarii campaniei odraslei prezidentiale, ale averii avocatei Elena Udrea si ale aliotmanului PDL-ist. Ce-l impiedica pe el ca persoana? Dar ce impiedica institutiile statului de drept? Guvernul Ponta decide perfect constitutional, dar perfect imoral sa majoreze povara jugului fiscal si sa-i arda pe cetatenii Romaniei prin noi accize pe carburanti si taxe pentru acoperirea unor furturi transpartinice.

Terifiant!

Intelegem de aici ca guvernul Ponta nu-si poate recunoaste lipsa de determinare in lupta cu coruptia, nu-si recunoaste incompetenta privind raspunderea fiscala – caz de demisie -, dar comite un exces si un grotesc abuz de putere prin condamnarea la plata a intregii natiuni pentru jaful comis de cativa infractori consacrati, aflati sub o solida acoperire politica.

Adica, daca nu putem sau nu vrem sa respectam legea, atunci facem o lege dupa cum ne place si, avem "statul de drept"!
Cam asa se vede si dinspre spatiul Schengen.

Nu stim cum se vede dinspre DNA, DIICOT si Parchetul General.

Atat Basescu cat si Ponta nu ar trebui sa uite ca odata terminata partida, regele si pionul se intorc in aceeasi cutie!

Setari Cookie-uri