Inceputul brandingului personal

In zilele noastre, si de acum inainte, pentru inca multa, multa vreme, construirea unui branding personal puternic e o obligatie pentru cei care vor sa isi construiasca o cariera solida, e inevitabil, fie ca le place sau nu celor in cauza. Cei care acum incep un astfel de proces au un mare noroc, unul foarte mare – si e vorba aici despre Internet. Insa acesta a devenit deja si un dezavantaj, de vreme ce e accesibil tuturor, si brandul cuiva isi va face din ce in ce mai greu loc printre alte milioane de « branduri ». Pentru ca acum brandul personal incepe aproape intotdeauna, fara exceptie, cu Internetul, si in marea majoritate a cazurilor tot acolo ramane.

Oricine cauta o informatie despre cineva, fie el aspirant la un job, client, furnizor, vedeta, interlop, vecin de bloc, femeie frumoasa, politician sau orice altceva, acela o cauta pe Internet, mai intai. Prin urmare, interesul fiecaruia este ca primele articole care apar in lista motoarelor de cautare, intre primele, sa fie acelea pe care tu le scrii, adica acelea asupra carora ai tu controlul. Pentru ca in trei sferturi din cazuri cautatorii il deschid pe primul din lista. Si cand vad ceva despre tine in alta parte, la televizor, in ziar, pomenit intr-o discutie, tot la Internet ajung ca sa caute detalii, lamuriri si informatii suplimentare.

Marketingul personal se face exact la fel ca acela pentru orice produs, dar exact la fel. Toti cei care incep un astfel de proces trebuie sa puna mai intai mana pe un manual introductiv de marketing general. A face asta este, de fapt, un act de cultura generala elementara in zilele noastre. Si, incepand de aici, trebuie sa-si faca un plan detaliat, intinsa pe cel putin un an sau doi, pentru inceput.

Brandul personal se face scriind. Scriind intruna, in fiecare zi, ani de zile, toata viata, daca e cazul. Cate un sfert de ceas pe zi, o jumatate sau mai mult. Cei care sunt in stare sa spuna ceva original si interesant au noroc, vor fi remarcati mai repede. Cei care, pe deasupra, stiu sa si scrie, au un vocabular bogat, scriitura expresiva, coerenta, cursiva, fara greseli, au doua noroace. Ceilalti trebuie doar sa scrie mai mult si se pot baza pe faptul ca sunt putini cititorii capabili sa faca diferenta intre scriituri si intre ce e in spatele lor.

Citeste si:

Eforturile se duc in doua mari directii, spre inceput. Mai intai iti faci o lista lunga cu toti oamenii importanti care te intereseaza, care vrei sa afle despre tine, carora vrei sa le atragi atentia, pe care vrei sa-i impresionezi. Te uiti pe unde scrie despre ei, sau unde scriu ei, pe site-urile, pe blogurile lor sau prin alte locuri. Si intri si tu acolo, te bagi in vorba, comentazi, iti dai cu parerea, ii contrazici daca e cazul, dai exemple, faci legaturi si trimiteri. Si, cel mai important, te semnezi intotdeauna cu numele intreg. Nu te semnezi cu Costel, Costel T, CT sau Vizionaru’, ci cu prenumele si cu numele. Oriunde se poate, pune-ti numele intreg pe Internet, de sute, de mii de ori. Preferabil langa niste enunturi inteligente si inteligent scrise. Incat, incet, cei care sunt in target ar putea sa-si aduca aminte ca au mai vazut numele acesta alaturat unei idei interesante si chiar ar putea sa-l retina, daca se repeta isprava. Asa incepe brandingul personal in 2014.

Apoi, sau chiar odata cu asta, trebuie sa-ti faci site-ul tau personal, care sa apara intotdeauna primul in lista cand pune cineva numele tau pe Internet. Poate fi doar un blog, insa mult mai bun e un site, in care blogul sa fie o parte componenta. Si colo trebuie scris in permanenta: ce ai mai citit, ce crezi, ce zic altii, lucruri din acestea. Sigur, va trece multa vreme pana cand va intra cineva pe site si si mai multa pana cand vor incepe altii sa scrie, sa comenteze, sa-si dea cu parerea. Pentru cei mai multi acesta este un motiv suficient ca sa se opreasca din scris si sa spuna ca metoda nu functioneaza, ca poate exista si alte metode mai bune si mai rapide de a-ti face un brand personal, ca, la urma urmei, ce atata scris, conteaza ce ai in cap, nu ce scrii, stiti bine cum e...

Asadar, mare, mare, mare noroc au cei care incep sa-si faca un brand personal in 2014.


Comenteaza articolul

Opinia cititorilor nostri este importanta pentru noi, Wall-Street incurajand publicarea comentariilor voastre. Pe site urmeaza sa isi gaseasca locul numai comentariile pertinente, on-topic, prezentate intr-un limbaj civilizat, fara atacuri la persoane / institutii. Ne rezervam dreptul de a elimina orice comentariu care nu corespunde acestor principii, precum si de a restrictiona accesul la comentarii utilizatorilor care comit abuzuri grave sau repetate.