Mobile World Congress 2014 mobilitate dincolo de telefoane

La Barcelona, Mobile World Congress 2014 a adus, asa cum ne asteptam cu totii, cateva lansari importante de telefoane mobile, dar cele mai interesante tendinte schitate de eveniment au venit din alte directii.

Una dintre ele tine de integrarea rapida a unor noi tehnologii sau inovatii pe o varietate de alte produse decat cele pentru care au fost gandite initial. Ecranul curbat lansat nu demult in lumea televizoarelor, de LG si Samsung, a primit la MWC o noua intrebuintare si un nou suport cu care pare sa se potriveasca si mai bine – ceasul inteligent. De altfel, Samsung Gear Fit, cu ecran curbat, mai mare si mai potrivit afisarii de informatii, a si primit titlul de “Produsul Mobil al Anului”, incepand sa contrazica scepticii care nu dadeau prea mari sanse dezvoltarii acestei categorii de produse.

Tehnologia 4k, introdusa initial la televizoare, se extinde la camerele video ale telefoanelor mobile, capabile sa inregistreze si sa stocheze imagini video de inalta rezolutie. Astfel, vor fi puse in valoare atat materialele filmate, cat si suportul pe care sunt redate.

Identificarea cu amprenta digitala, introdusa de Apple recent a prins si ea teren, pe masura ce producatorii inteleg o alta utilitate esentiala a acesteia – mentionata discret de producatorul din Cupertino: transformarea telefonului mobil intr-un instrument sigur de plata.

Un an greu pentru aparatele foto compacte

Revenita in forta anul acesta pe mai multe terminale, identificarea prin amprenta digitala este utilizata, pe unele, la validarea platilor mobile, pe altele la personalizarea telefonului cu aplicatii atunci cand este folosit de mai multe persoane si, nu in ultimul rand, ca metoda de siguranta in vizualizarea de documente confidentiale. Aici mentionez Samsung Galaxy S5, un telefon mult asteptat, care a fost lansat la MWC si urmeaza sa ajunga si in Romania la inceput lunii aprilie. Acesta are toate optiunile de mai sus, plus functia Ultra Power Saving Mode, care-i permite sa fie activ pana la 21 de ore de convorbiri si 390 de ore in stand by.

Ca telefoanele pot deveni platforma de plata, am mai auzit si in anii trecuti – cu noile solutii de securizare, vom auzi, probabil, si mai mult si mai des. Prezente la Barcelona, companiile de plata au lucrat aproape cu dezvoltatorii de soft si companiile de telefonie mobila pentru a oferi „one stop shop” – o platforma noua si sigura, care iti da voie sa faci cumparaturile, plata si validarea platii intr-o singura fereastra, fara a fi nevoie sa parasesti magazinul virtual.

Va fi un an greu pentru aparatele foto compacte, care vor trebui sa se reinventeze daca vor sa-si pastreze locul de sine statator printre optiunile cumparatorilor - viteza de declansare de 0,3 secunde, rezolutii mari si urcarea pozelor pe retelele de socializare in timp real sunt lucruri pe care unele camere foto le ofera deja.

Pentru ca nu puteam vorbi despre MWC fara sa mentionam telefoanele mobile inteligente, la acest capitol, platforma Android este cea mai utilizata. Reticentii care nu voiau sa isi schimbe telefonul din cauza obisnuintei cu sistemul de operare iOS au de unde alege anul acesta datorita multitudinii de versiuni Android.

Multifunctionalitate, interconectare si inovatie

Platforma Android este versatila, personalizabila si ofera o experienta relativ omogena de la un brand la altul, iar acest aspect va spori competitia producatorilor pentru loialitatea consumatorilor. Cu interfete asemanatoare pe tot mai multe telefoane, schimbarea telefonului poate surveni mai repede si mai des, iar presiunea pe lansarea de noi modele, cu alte elemente de diferentiere decat cele care tin de platforma, va creste.

La capitolul tablete, Sony, dupa ce a anuntat ca renunta la producerea laptopurilor, a prezentat la Barcelona Xperia Z2 Tablet – care va ajunge in Romania cel mai probabil in a doua jumatate a anului. Rezistenta la apa, cu Android, tableta va veni la pachet cu telefonul cu acelasi nume, iar specialistii vad in ea nu numai un competitor important pe piata tabletelor, dar si pe cea a ultrabookurilor.

Multifunctionalitatea, interconectarea si inovatia sunt cele trei cuvintele definitorii ale anului. Aceste tendinte au fost adoptate de consumatori, care isi doresc ca totul sa fie smart, interconectat si sa ofere posibilitatea de a distribui informatii pe retelele de socializare.

Setari Cookie-uri