Cred ca nimic nu este intamplator, pentru ca este cea mai buna decizie pe care puteam sa o iau. Intre timp, am devenit dependenta de online, imi place dinamica, diversitatea si faptul ca nu ai limite in ce poti sa faci, ma ambitioneaza in fiecare zi sa invat tot mai mult

Antreprenoarea care vrea sa faca 100.000 euro din haine pentru gravide

/     26.05.2017

Claudia Stirbei a intrat in antreprenoriat in urma cu sapte ani, cand, dupa ce a ramas insarcinata, si-a dat seama ca pe piata romaneasca femeile insarcinate nu aveau prea multe optiuni, daca isi doreau sa se imbrace bine. Afacerea a debutat cu un magazin online de haine dedicat gravidelor, dupa care a urmat deschiderea unui showroom in Bucuresti, iar astazi planurile antreprenoarei vizeaza vanzari de aproximativ 100.000 de euro si un nou magazin.

Inainte de a-si face propriul business, Claudia Stirbei lucra pentru cea mai mare agentie de turism din Romania in zona de business travel si isi aminteste ca pana la 25 de ani acela a fost cel mai potrivit job pe care il putea avea, pentru ca i-a oferit oportunitatea sa calatoresca mult si sa invete cum functioneaza un business.

Claudia recunoaste ca i s-au schimbat prioritatile, dar si asteptarile in ceea ce o priveste, in momentul in care a ramas insarcinata cu primul copil. Nu mai putea face parte dintr-o structura corporate si identificand lipsa hainelor pentru gravide pe piata locala, a decis sa inceapa un studiu pe aceasta nisa.

A fondat primul hub care ofera antreprenorilor solutii de IT&C

/     03.05.2017

Dupa ce a lucrat 15 ani in vanzari, unde a interactionat in special cu oameni de afaceri si antreprenori, Florin Mindru a luat el insusi calea antreprenoriatului si a infiintat primul intregrator specializat in solutii IT&C. La aproape doi ani de la lansare, IMM Technology Hub are in portofoliu peste 40 de companii si o cifra de afaceri de 300.000 de euro.

Ideea unui astfel de business i-a venit lui Florin dupa ce a lucrat, de-a lungul profesiei, cu peste 5.000 de antreprenori si a inteles care sunt principalele provocari cu care acestia se confrunta zilnic. “Am identificat astfel o zona in care mi-as putea folosi know-how-ul pentru a dezvolta solutii care sa ii ajute sa isi duca business-ul la urmatorul nivel si sa-si atinga potentialul real”, spune tanarul de 34 de ani care la baza are studii de drept.

“Am vazut multe afaceri cu potential foarte mare care nu se dezvolta din cauza ca nu gasesc solutii eficiente sau, de multe ori, nici nu stiu ca ar putea exista astfel de solutii, business-uri care se confrunta cu probleme precum competitia din ce in ce mai puternica, lipsa personalului calificat, a resurselor de finantare, lipsa de cunostinte in domeniul IT&C si a unor solutii care sa eficientizeze si sa personalizeze relatia cu clientii si partenerii sau blocarea in procese logistice si administrative”, mai spune acesta.

Jongleaza cu saunele din lemn si coafura: povestea WoodSpa

/     28.04.2017

Dupa ce a lucrat intr-o multinationala din industria de beauty, a luat calea antreprenoriatului si a devenit hairstylist. A colaborat cu diverse saloane de coafura, a detinut chiar doua afaceri in domeniu, pana cand s-a hotarat sa-si extinda orizontul antreprenorial. Astazi, Paul Radu jongleaza cu pasiunea pentru coafura, dar detine si un altfel de business, intr-o nisa mai putin exploatata in Romania. Prin intermediul WoodSpa distribuie piscine, saune si jacuzzi din lemn si tinteste afaceri de un milion de euro in urmatorii doi ani.

A absolvit Facultatea de Management, insa spune ca a fost dintotdeaua concentrat pe ideea de a intreprinde ceva de unul singur. A bifat si jobul intr-o multinationala, in cadrul Henkel, unde timp de doi ani a lucrat ca manager de educatie pentru brandul Schwarzkopf, dar sistemul corporatist nu l-a multumit. Insa, timpul petrecut acolo l-a ajutat sa-si dea seama ca are o pasiune pentru hairstyling.

In cadrul Henkel, Paul Radu se ocupa cu implementarea si promovarea produselor Schwarzkopf in Romania si de multe ori participa la cursuri si seminarii despre industria de beauty. A realizat in scurt timp ca ii place mai mult sa interactioneze cu oamenii si ca se pricepe la coafura – de cand se stie recomanda oamenilor diverse tunsori sau culori de par – si a renuntat la job-ul din cadrul Henkel pentru a-si practica pasiunea.

Panacea, zeita tuturor remediilor, in doua business-uri romanesti

/     19.04.2017

Sunt doua business-uri care au in prim plan o viata cat mai sanatoasa; antreprenorii sunt tineri, plini de energie si au o doza de indrazneala atat de necesara. Dupa investitii de cateva zeci de mii de euro, profitul a aparut, dar asta abia dupa mai multi ani de studii de piata si urmarirea concurentei extrem de acerbe.

Actionarii Panacea si The Food Project (TFP) sunt Maria Ianus, 28 de ani, absolvent al Facultatii de Farmacie UMF Carol Davila Bucuresti, cu Rezidentiat in Farmacie Clinica, Irina Culetu, 29 de ani, absolventa a Facultatii de Stiinte Politice, cu Master in Comunicare si Relatii Publice la SNSPA. Nu in ultimul rand, Sabrina Marinescu, 27 de ani, cu studii la American University of Paris si Master in Luxury and Fashion Promotion la Istituto Marangoni din Paris.

Cele doua business-uri au aparut in momente diferite in evolutia lor antreprenoriala, Panacea Urban Apothecary a fost primul proiect lansat pe piata, in timp ce The Food Project a aparut ulterior, dupa un an de la lansarea cremelor, “sustinut de o doza marita de incredere si experienta acumulata in urma business-ului de sucess cu produsele cosmetice”.

"Romanii incep sa aiba cultura spa-ului cu greu, dar incep sa devina dependenti. Spa-ul creeaza o usoara dependenta si traim niste vremuri destul de haotice, e un ritm foarte alert si oamenii cauta asemenea locuri in care chiar simti ca te desprinzi de ritmul acesta. Aici este un ritm mai lent, mai asezat", completeaza antreprenoarea.

Romanii si spa-ul: cine isi permite sa investeasca in rasfat

/     19.04.2017

Romanii incep "cu greu" sa aiba cultura spa-ului, iar multi dintre ei il asociaza doar cu un rasfat al corpului. Astfel, spa-ul este inca un business sezonier pe piata romaneasca, in care tinta sunt persoanele cu venituri de peste 1.000 euro, sustine Angela Coman, proprietara Belle Maison Spa.

"La noi, spa-ul este asociat doar cu un rasfat al corpului, dar este o lipsa de educatie din acest punct de vedere. Oamenii trebuie sa asocieze spa-ul cu terapie prin apa, atat pentru spirit, cat si pentru trup. Este demonstrat stiintific ca odata ce corpul este masat sunt eliberati anumiti hormoni care ajung la creier si iti dau anumite stari. Deci, clar, influenteaza si psihic. Contactul este foarte intim: nimeni in afara de sot nu cred ca te mai vede atat de gol, atat de vulnerabil cum te vede maseur-ul", spune fondatoarea Belle Maison Spa.

Antreprenoarea spune ca se deschid "in permanenta" centre spa cu servicii de infrumusetare si remodelare corporala, insa chiar si asa spa-ul "pierde teren" in perioada verii, cand romanii merg la mare.

Cum sa faci zeci de mii de euro online, de acasa. Pe bune

/     18.04.2017

Daca titlul suna ca unul dintre spam-urile care iti umplu inbox-ul zi de azi, alaturi de acelea care pretind ca ai fost alesul unei regine din Orientul Mijlociu pentru impartirea averii, afla ca nu este cazul. Este, de fapt, un business cat se poate de legitim, pe care se bazeaza, de altfel, si succesul celui mai mare retailer din lume – Amazon, gigant care gazduieste peste 4 milioane de vanzatori, din intreaga lume.

Am stat de vorba cu Alin Bugeac, antreprenor, absolvent de Drept, care, in urma cu mai putin de un an, a inceput propria afacere – revanzarea de produse din China, pe Amazon. Pe hartie poate parea ceva simplu: iei produse la pret derizoriu din cel mai mare stat din lume, le incarci pe Amazon, te folosesti de super brandul retailerului american, pui adaos, platesti taxele aferente, si te uiti cum iti intra banii in cont, de pe o plaja exotica din Brazilia – eventual langa mosiile lui Dragnea.

Un altfel de interviu cu Smiley: despre antreprenoriat si industria muzicala

/     13.04.2017

Este unul dintre cei mai cunoscuti artisti din Romania, cu o cariera muzicala de aproape doua decenii. Este cantaret, compozitor, producator, prezentator si om de entertainment, insa pe langa latura artistica, cea mai vizibila de altfel, putini ii cunosc spiritul antreprenorial. A fondat prima casa de discuri si productie muzicala independenta din Romania, in urma cu zece ani, si de atunci a continuat sa-si extinda business-ul in mai multe domenii. Am stat de vorba cu Andrei Tiberiu Maria si Filip Maria despre proiectele lor antreprenoriale, cum a luat nastere si a evoluat HaHaHa Production si ce urmeaza pentru Smiley.

“Nu am mai multe business-uri. Business-ul meu de baza este pasiunea mea, este HaHaHa Production, restul lucrurilor au venit ca niste extensii ale acesteia. Absolut tot ce am facut a fost din pura pasiune si necesitate”, imi spune direct Smiley. Pe langa casa de discuri si productie muzicala, care ofera si servicii de management, booking si artist development, antreprenorul a lansat un club live de concerte si evenimente si a dezvoltat un segment de merchandising cu articole vestimentare personalizate.

Povestea unei afaceri inspirate de vitrinele cu dulciuri din Europa

/     05.04.2017

Au lucrat in corporatii pana in 2015, moment in care Giorgiana, Dorina si Stefan au decis sa inceapa o aventura „dulce” in antreprenoriat. Totul a inceput cu o discutie despre calatorii, dulciuri si cadouri, dublata de fascinatia pentru vitrinele ciocolateriilor cochete descoperite in calatoriile prin Europa. Astfel a aparut pe piata din Timisoara „Ceva Dulce”, un business cu personalitate in domeniul dulciurilor.

De afacerea Ceva Dulce se ocupa Giorgiana Petre (33 ani) alaturi de sora ei, Dorina Petre (25 ani), in timp ce Stefan Szakal (35 ani) este investitor si consultant in afaceri.

„Dorinta de a avea un business al meu este o una mai veche, astfel ca am explorat mai multe concepte si idei, de-a lungul timpului. Ideea unui magazin de dulciuri a venit natural, in timpul unei discutii cu Stefan, despre calatorii, dulciuri si cadouri de peste tot din lume. Fascinata de vitrinele ciocolateriilor cochete descoperite in calatoriile prin Europa, i-am spus ca atunci cand voi creste mare, imi voi deschide un magazin de dulciuri. In anul 2015, sustinuta de Stefan, am concluzionat ca eram suficient de <<mare>> pentru a-mi transforma visul in realitate si de a incepe aventura dulce”, povesteste Giorgiana Petre.

Antreprenoarea care continua traditia familiei cu pantofi colorati

/     04.04.2017

Dupa ce a crescut in atelierul de incaltaminte al parintilor sai, inconjurata de pantofi, Diana Nedea renunta la job-ul de vanzari dintr-o multinationala si pune bazele propriei afaceri. Imbina studiile economice cu dragostea pentru pantofi si infiinteaza Diane Marie Studio, business care are azi o cifra de afaceri de peste 300.000 de euro.

In 2010, tanara a decis ca este timpul sa ia calea antreprenoriatului. “Parintii mei sunt antreprenori, intr-un business de incaltaminte, dar cu un alt profil. Eu mi-am dorit sa vad pantofi colorati si sa iesim din tiparele de negru, beige si maro. Sunt motivata si cu resurse aparent inepuizabile de energie, asa ca era timpul sa pornesc pe cont propriu”, povesteste aceasta.

Dianei Marie Studio a necesitat o investitie initiala de 8.000 de euro, provenita din economiile proprii si ceva imprumuturi, ce a constat in procurarea utilajelor si a elementelor de productie. Suma s-a amortizat in primii doi de functionare. “Am pornit cu utilaje imprumutate si timp de trei luni de zile am batut la multe usi – de cele mai multe ori inchise. Dupa trei luni a aparut primul client si de acolo am tot crescut”, spune antreprenoarea.

GolfRoom, pentru ca tehnologia complexa de simulare "bate Nintendo Wii"

/     04.04.2017

Dan Sevcenco si Alexandru Voicu au background-uri diferite, dar complementare. Astfel, Dan este un IT-ist business oriented si Alexandru are background de finance si o pasiune pentru golf. GolfRoom este un business care imbina, de altfel, golful cu tehnologia, astfel incat aptitudinile celor doi fondatori s-au imbinat bine.

Ideea din spatele GolfRoom

Ideea a venit din lipsa de infrastructura care face golful un sport neaccesibil, nu din cauza preturilor, ci din cauza infrastructurii. Astfel, cei doi au pus la punct un simulator performant de golf, folosit pe plan international de peste 100 de jucatori profesionisti din PGA.

“Am decis sa deschidem un centru de performanta in centrul Bucurestiului cu cea mai buna tehnologie disponibila, atat pentru invatare cat si pentru practicarea unor jocuri. Vrem sa facilitam invatarea jocului de golf pentru incepatori si imbunatatirea accelerata pentru jucatorii existenti. Vom lucra la dezvoltarea apetitului pentru golf in randul Bucurestenilor”, spun antreprenorii.

Mereu am simtit si am stiut ca am ceva important de facut si de realizat, pe la 4- 5 ani le spuneam parintilor ca „am venit” sa fac ceva important, de istorie. Inca de atunci am ales printr-un mod inconstient sa imi gasesc un drum individual, diferentiat, al meu.

A lasat o cariera in Franta pentru a face istorie in Romania

/     27.03.2017

“Am fost mereu interesata de frumos, in toate formele in care acesta a ales sa apara”, se caracterizeaza Alexandra Andriescu, o tanara antreprenoare care, dupa ce a studiat artele frumoase in Franta, a decis sa se intoarca in tara si sa puna bazele unui atelier de creatie vestimentara. Cu sentimentul ca trebuie sa lase ceva in urma sa in istorie, a inceput sa realizeze mantouri si rochii sub brandul Maison Chouchou. Astazi, are vanzari anuale de aproximativ 60.000 de euro si o imbraca inclusiv pe prima doamna a tarii.

Pentru ca in copilarie desena si picta tot timpul, orientarea fireasca a Alexandrei a fost spre un liceu cu profil artistic si ulterior catre Universitatea de Arte din Iasi. Urmandu-si sotul in Franta, a ales sa-si extinda orizontul profesional si a urmat l’Ecole de Beaux Arts din Rennes, iar apoi Université Rennes 2, specializarea Pedagogia artei.

In timpul studiilor din Franta a avut si primul job, intr-un restaurant marocan, urmat de cel de profesor de arte plastice pentru gimnaziu. “A fost o activitate grea, cu multe provocari, din care am crescut si am invatat foarte multe lucruri ce m-au construit ca viitor antreprenor. "Calculand, vad ca sunt peste 20 de ani de pasi, mai mici sau mai mari, spre acest moment. Iar apoi, fiecare mica experienta, de la jobul in restaurant pana la activitatea pedagogica, m-au invatat sa fiu organizata, sa stiu precis ce se va intampla cu timpul meu, sa interactionez cu oamenii si sa le anticipez nu doar dorintele, ci si nevoile, toate acestea au fost atent asociate cu foarte multa munca, perseverenta si entuziasm. Inainte de a fi angajator, conditia de angajat m-a invatat cum sa creez un mediu de lucru care sa-i fie angajatului spatiu de eficienta si dedicatie fata de ceea ce face”, povesteste Alexandra.

Nu am cautat un bucatar care vine cu mapa sub brat si spune ca asta face, ci am avut nevoie de cineva suficient de deschis la minte incat sa accepte stilul nostru - Razvan Crisan

Noul pariu al fondatorilor M60: restaurantul Kane World Food Studio

/     21.03.2017

Fondatorii M60, Razvan Crisan (stanga) si David Maguet (dreapta), au investit impreuna cu Ciprian Morar (centru), fondatorul unei companii de software care a creat aplicatii pentru unele dintre cele mai mari companii din lume (Microsoft, Virgin, etc), circa 400.000 euro in Kane World Food Studio . Un restaurant altfel, cu o obsesie pentru constanta in farfurie si o filosofie care respecta ospatarul si micul furnizor local.

"Noi nu credem in filosofia clientul nostru, stapanul nostru. De aici pleaca foarte multe lucruri bolnave, pentru ca ospatarul nu este sclavul tau. Este un profesionist care isi face treaba, care ar trebui tratat normal. Noi credem ca clientul este partenerul nostru", a declarat Razvan in cadrul unui interviu, la doua luni de la lansarea Kane World Food.

De altfel, obsesia pentru o calitate constanta in farfurie i-a determinat sa caute un chef care sa inteleaga aceasta filosofie si, deloc surprinzator, acesta a fost francez.

"Ne-am dus catre un bucatar francez pentru ca, avand o piata locala inca imatura, nu am simtit ca putem gasi in Romania oameni care sa poata sa aduca o constanta in bucatarie. Francezii fac asta de sute de ani. In Franta un bucatar face 4 ani de scoala, la noi doar 3 luni", spune Razvan, care atrage atentia ca un chef trebuie sa fie si un bun manager, sa gestioneze o echipa, nu doar "sa fie un superstar".

Romanii din Iasi care ajuta americanii sa citeasca pe buze

/     21.03.2017

Cititul pe buze “nu este doar doar o activitate distractiva - uneori poate reprezenta o abilitate care iti poate fi de ajutor”. De acest lucru si-au dat seama o echipa de programatori din Iasi care au creat WhisperMe - o aplicatie dedicata cititului pe buze.

Am discutat cu fondatorul Codefy, firma de programare si web development din Iasi, Paul Chiriac despre noua lor aplicatie pentru a afla cum functioneaza.

WhisperMe este un mod distractiv de a-ti imbunatati vocabularul si de a invata o abilitate noua. Unica pe piata in momentul de fata, aplicatia are doua versiuni - una in romana cat si una in engleza.

“Tot ce ai de facut este sa ghicesti cuvantul pe care un o domnisoara model il pronunta. Poti viziona cuvantul de cate ori este nevoie pana cand gasesti raspunsul corect. Fiecare raspuns corect este rasplatit, in functie de complexitate, cu un numar de credite”, explica Paul mecanismul din spatele jocului.

“Imi place sa fiu implicata in orice si consider ca atunci cand le ceri oamenilor ceva trebuie sa le explici exact ce vrei, in cat timp si cum se poate face, trebuie sa ii faci sa inteleaga ca tu constientizezi ce le ceri. Trebuie sa stii cat dureaza o anumita operatiune, de aceea imi place sa stau printre ei, sa-mi pot da seama cum functioneaza si cum pot sa optimizeze procesul. Nu poti sa ii ceri un timp aberant de executie sau lucruri absurde pentru ca altfel se...

A fondat unul dintre cele mai longevive branduri romanesti de fashion

/     20.03.2017

In perioada studentiei, Ana-Maria Coman punea bazele unei afaceri ce avea sa se mentina pe piata romaneasca timp de aproape douazeci de ani. A identificat o nevoie de tinute office la preturi accesibile si a inceput sa produca initial camasi, apoi si alte articole vestimentare. In prezent, Etic este un brand romanesc de peste trei milioane de euro, despre care antreprenoarea spune ca, inclusiv in timpul liber, este in mintea si sufletul ei.

Etic a fost lansat in 1999 de Ana-Maria Coman si partenerul sau de afaceri, Costin Strimbeanu. Studenta in cadrul Facultatii de Management si doritoare de haine fashion la preturi accesibile, Anei ii vine ideea de a produce pe cont propriu. Nu avea cunostinte in domeniu si nu stia nimic despre afaceri, insa avea mult entuziasm, care a ajutat-o cel mai mult, dupa cum ii place sa povesteasca:

“Business am invatat pe parcurs si de multe ori ma gandesc cat de naiva eram. Dar fiecare etapa si moment au contat si suntem ceea ce suntem pentru ca am trecut printre toate acestea”, spune fondatoarea Etic.

Cu ajutorul partenerului sau de afaceri, Costin Strimbeanu, care colabora cu diverse fabrici de confectii din tara, Ana incepe sa produca haine sub eticheta Etic. “Am zis hai sa vedem cum putem produce: am inceput cu serii foarte mici, iar acum avem o productie intre 1.000-2.000 de articole pentru produsele basic”, isi aminteste Ana Maria.

Avem o rata de retentie foarte buna, 70% din angajati continua si cu al doilea contract si avem deja persoane care au ajuns la cel de-al patrulea contract

Si-a pus la bataie economiile si masina pentru o afacere work & travel

/     16.03.2017

Fost sportiv, specializat in domeniul vanzarilor si cu o vasta experienta in joburi in strainatate, Bogdan Stefanidis Vlad (29 de ani) si-a pus in joc, in urma cu un an, toate resursele financiare intr-un business din domeniul work & travel. Acum, trimite 20-30 de tineri pe luna la joburi in strainatate, in care pot castiga mii de euro sau vacante platite, si isi va deschide propria platforma de recrutare.

Bogdan Stefanidis Vlad s-a nascut la Onesti si a urmat cursurile Colegiului Sportiv "Nadia Comaneci", iar timp de 12 ani a practicat judo.

Pentru ca venea dintr-o familie modesta si isi dorea mai mult pentru viata sa, iar din sport nu castiga bani, inca de mic a manifestat un spirit antreprenorial si dorinta "de a vinde ceva". Astfel, in scoala generala repara telefoane mobile stricate si le vindea colegilor, iar in liceu a facut comert cu parfumuri.

Desi recunoste ca si-a dorit intotdeauna sa ocoleasca sistemul educational, in 2006 a decis sa urmeze cursurile Universitatii Politehnice, la care a renuntat insa dupa primul semestru si s-a angajat in domeniul imobiliar.

Femei in Business: Despre antreprenoriat in retail cu Angela Tiboc

/     14.03.2017

A dezvoltat alaturi de sotul sau una dintre cele mai mari afaceri din domeniul tehnologiei din Romania, Quickmobile, iar de mai putin de patru ani a pus bazele unui alt business, de data aceasta in retailul de fashion, Sole Luxury Boutique. Angela Tiboc isi dedica mare parte din timp business-ului, dezvoltand si adaugand noi segmente, insa cand prinde o clipa de ragaz se deda sportului si calatoriilor.

A luat calea antreprenoriatului inca din timpul facultatii de inginerie economica, o alegere nu tocmai inspirata, din moment ce era o specializare noua care presupunea cursuri de la doua facultati separate: “Lucrurile nu s-au legat intocmai si practic am facut doua facultati intr-una, aveam si 15 examene intr-o sesiune, invatam marketing, contabilitate si economie, dar si constructii de masini. Dar a fost o experienta de viata de pe urma careia am legat legaturi si prietenii”, povesteste Angela Tiboc.

Un astfel de exemplu este intalnirea cu cel care avea sa ii devina sot si cu care mai tarziu avea sa infiinteze Quickmobile, Tudor Tiboc. “Ne-am cunoscut in timpul liceului, am ramas de atunci impreuna si consider asta o poveste mai de succes”, glumeste Angela. Ambii au inceput sa lucreze in domeniul telefoniei, intr-un magazin Dialog, iar ulterior au identificat un potential de business pe care au inceput sa-l exploateze: vanzarea de cartele preplatite Orange in afara magazinelor de specialitate, dar mult mai traficate, in alimentari sau non-stop-uri. Astfel, cei doi dezvolta o retea de distributie in patru judete din jurul Baii-Mare: Cluj, Satu Mare, Zalau si Maramures.

Cum sa te arunci in business la 26 ani: de la pasiune la matematica

/     14.03.2017

Uneori, sa risti inseamna totul in afaceri. Angela Coman, o tanara de 26 de ani, a lasat jobul confortabil si un salariu sigur, pentru a-si cladi propriul business. Iata povestea ei ca antreprenor, de la pasiune si entuziasm, la matematica in afaceri. Rezumand, a crezut intr-un lucru "care nu dadea semne ca ar putea sa functioneze".

In 2011, Angela Coman avea 26 de ani cand a decis sa renunte la o cariera in domeniul bancar si sa se apuce de afaceri doar cu pasiune si un curaj nebunesc: sa incerce. In cel mai rau caz, avea sa se lase de treaba si sa se intoarca la munca, intr-un birou, la patron, dupa ce lucrase timp de 4 ani la Libra Internet Bank, Piraeus Bank si Royal Bank of Scotland.

Totusi, tanara a riscat, in fond, totul pe o carte pentru un business pe care "pana l-am pus pe picioare a durat foarte mult timp": un spa - adica un serviciu pe care romanii il priveau mai mult ca un capriciu. Dar a riscat. Si mai mult decat atat, de la pasiune si entuziasmul cu care a pornit, tanara a inceput sa se detaseze de acest elan emotional si sa gandeasca cum gandeste un antreprenor, adica sa aplice matematica in afacere.

Afacerea cu pantofi realizati manual care se vand in China si Nigeria

/     09.03.2017

Dupa Revolutie, Alexandru Marinescu punea bazele unei afaceri in domeniul productiei de incaltaminte si incepea sa produca intr-un atelier din Bucuresti pantofi de dama lucrati manual. 25 de ani mai tarziu, atelierul isi continua activitatea, realizeaza 600 de perechi de pantofi lunar, are vanzari de peste 260.000 de euro si livreaza in tari precum China, Belgia sau Nigeria.

Inainte de anii ‘90, prin prisma jobului pe l-a avut in cadrul unei companii de transport, Alexandru Marinescu a facut numeroase drumuri in Europa, in special in Italia, unde a intrat in contact cu numerosi proprietari de tabacarii si furnizori de piele, indragostindu-se iremediabil de mirosul natural al pielii tabacite. Talentat la desen, pasionat de moda si aflat in fata unui nou inceput, dupa 1989 a ales sa produca incaltaminte de dama.

A inceput sa realizeze cateva perechi de pantofi intr-un apartament “undeva in Bucuresti”, cum ii place sa spuna. Astazi, Condur detine un atelier profesional in Bucuresti unde se trag manual pe calapod in medie 600 de perechi de incaltari pe luna.

La superlativ: multinationala, apoi un exit si acum platforma de automatizare online

/     08.03.2017

Alina Naftanaila are background in domeniul bancar-financiar si, inainte de a incepe business-ul pe cont propriu, a lucrat aproape noua ani intr-o multinationala. Timp de trei ani a dezvoltat business-ul Egoodies.ro, in vara lui 2016 cedandu-l unui partener care deja activa in zona de cadouri. Acum a dezvoltat un nou business – Prokuria, platforma online prin care departamentele de achizitie pot automatiza si chiar organiza licitatii inverse cu furnizorii.

Practic, platforma ii scuteste pe cei care fac achizitii „de nebunia” mail-urilor, excel-urilor si follow-up-urilor facute pe eMail, cu Prokuria putand centraliza totul intr-o singura pagina, spune antreprenoarea.

„Impreuna cu sotul meu Ionel Naftanaila si alaturi de un investitor ce ne-a sustinut financiar am decis dezvoltarea unei platforme online care sa fie solutia departamentelor de achizitii pentru organizarea cererilor de oferta si a licitatiilor cu furnizorii. Inainte de Prokuria, timp de 3 ani m-am ocupat exclusiv de bussinesul de cadouri corporate Egoodies, pe care l-am vandut in 2016. In cadrul activitatii zilnice la Egoodies, achizitiile imi ocupau foarte mult timp. Cumparam mii de produse pentru o campanie de Craciun sau Paste intr-un timp foarte scurt si intotdeauna cu mare presiune pe pret si calitate. Asadar relatia cu furnizorii era foarte importanta si in acelasi timp consumatoare de energie si resurse”, povesteste ea.

A transformat gustul moldovenesc in venituri de aproape 1 mil. euro

/     07.03.2017

Nicoleta Hritcu s-a nascut in Republica Moldova, insa a decis sa treaca la dreapta de Prut a se inscrie la facultate. La ceva timp dupa absolvire si dupa ce a profesat ca actrita, tanara a deschis o mica afacere, Cuptorul Moldovencei , de la care acum asteapta afaceri de aproximativ 1 milion de euro.

Absolventa de Teatru si Marketing, Nicoleta Hritcu a lucrat timp de trei ani ca actrita si apoi ca specialist marketing pana in 2013,. cand a decis sa transforme pasiunea pentru deserturi in afacere. Asa a deschis Cuptorul Moldovencei, o cofetarie cu specific local, in care a investit initial 20.000 euro, dintre care jumatate a provenit din fonduri de stat, prin programul SRL-D.

Sursa foto: Cuptorulmoldovencei.ro

Experientele culinare cu care era obisnuita la Soroca au determinat-o sa caute produse similare in cofetariile din Iasi. Asa a descoperit ca in piata produsele de patiserie si cofetarie facute in mod traditional, care sa pastreze gustul copilariei, lipseau. A inteles ca aceasta este o nevoie care fi acoperita cu o afacere in domeniu.