Părinții copiilor nu s-au oprit aici, ba au şi strâns bani pentru costurile de traducere şi editare! Am acceptat şi astfel am publicat cartea în limba engleză, „Yummy Stories”, iar copiii respectivi au primit-o ca dar de Crăciun în decembrie 2014.

Luminița Alexandru, fondatoarea editurii Copilul Verde

Povestea Copilul Verde, editura online care le dă o șansă autorilor locali și proiectelor independente

/     10.08.2022

Povestea Copilul Verde, editură specializată în edutainment, ce le oferă copiilor educație într-o formă distractivă, începe în anul 2012, la inițiativa Luminiței Alexandru, fondatoarea editurii și autoare de cărți pentru copii. Inițial, editura era doar un site cu articole despre educaţie şi un curriculum pentru grădiniţe şi şcoli private, dar, ulterior, acestora li s-a adăugat librăria online care oferă cărţi tipărite, albume audio personalizate (în format CD, stick USB sau MP3), dar și desene animate proprii şi cadouri (căni, insigne, tricouri etc.).

De la un curs pentru copii la traduceri în SUA

Aventura Copilul Verde a început, își amintește fondatoarea editurii, cu un curs multidisciplinar prin care i-a adus pe copii mai aproape de natură şi de alimentaţia sănătoasă.

Cursul a avut succes, drept urmare în scurt timp au urmat solicitările de deplasări în ţară, moment în care Luminiței Alexandru i-a venit ideea să ajungă la o audienţă mai largă, prin intermediul cărţilor de poveşti.

FOTO | Zece destinații de vacanță în care poți face o nuntă ca în povești

/     11.06.2021

Nunta a căpătat noi valențe începând cu 2020, când pandemia a pust punct petrecerilor: tinerii care urmau să se căsătorească au amânat sau au ales să o facă într-un cadru foarte restrâns, în familie. Pentru cei care au decis să aștepte un moment mai bun sau pentru cei care abia acum s-au gândit să facă acest pas, dar și pentru cei care vor să dea o altă notă evenimentului, iată zece destinații de vacanță în care poți face o nuntă ca în povești.

Maroc

Maroc, țară în Africa de Nord, la sud de Spania, este pe primul loc când vine vorba despre destinații de nuntă.

Cultura vibrantă, satele colorate, mâncarea bună, dar și vremea dau cadrul perfect pentru o nuntă ca-n povești.

Ministrul Transporturilor: Autostrăzile din România nu vor mai fi povești

/     04.03.2021

Misterele din jurul autostrăzilor din România rămân încă nerezolvate, în timp ce șoferii speră ca traficul să nu mai reprezinte o asemenea corvoadă. În acest sens, ministrul Transporturilor, Cătălin Drulă, spune că autostrăzile din România nu vor mai fi povești.

”Autostrăzile din România nu vor mai fi povești”, a spus Drulă, la Digi24, dând exemplu de câteva inițiative care sunt în lucru.

Spre exemplu, lotul 4 al Autostrăzii Pitești-Sibiu a fost preluat de o firmă austriacă. Drumul presupune un tunel de 1,3 kilometri și traversează trei văi. Potrivit ministrului, două dintre loturi sunt în curs.

În plus, zece kilometri din Autostrada Sibiu intră în execuție.

Cât despre Autostrada București-Brașov, ultimul studiu asupra acestui proiect datează din 2005, iar Drulă insistă că e nevoie de o actualizare, pentru a stabili parametrii de lucru.

Din punct de vedere business, in Romania este mai usor decat in Franta pentru ca aici industria berii artizanale este inca la inceput, pe cand in Franta nisa aceasta este mult mai dezvoltata. Eu oricum veneam in Romania destul de des si atunci m-am gandit de ce sa nu ma stabilesc aici.

Francezul care a pariat pe Romania pentru productia de bere artizanala

/     21.11.2019

Pentru ca in Romania productia de bere artizanala este inca la inceput, antreprenorii care se indreapta spre aceasta nisa au destule oportunitati si ajung sa devina pioneri intr-o industrie care abia se contureaza. Este si cazul lui Francois-Xavier D'Hollander care, dupa 15 ani in productia de malt, a infiintat o microberarie in Buzau unde produce brandul One Beer Later. De ce a lasat Franta pentru Romania si ce planuri are in continuare?

De profesie inginer, Francois a lucrat mai bine de 15 ani in productia de malt. In 2008, Supermalt, compania pentru lucra Francois l-a trimis in Romania sa se ocupe de operatiunile locale. A locuit 6 ani in Buzau, timp in care a supravegheat lucrarile de constructie a fabricii de bere si dupa ce si-a incheiat misiunea, s-a reintors in Franta.

Cumva gandul i-a ramas la Romania pentru ca isi dorea sa se reintoarca si povestea tuturor colegilor despre tara noastra. A fost incurajat sa isi urmeze visul si sa-si deschida propria fabrica de bere si, mai mult, sa o faca in Romania, nicidecum in Franta.

„Le-am spus ca este un plan nebun, pentru ca stiam cat de dificil si scump este sa construiesti de la zero o afacere in aceasta industrie. M-am documentat, am facut cateva cercetari, am cerut sfaturi de la berari si odata ce am avut toate informatiile, m-am decis sa vin in Romania", povesteste Francois.

TEDxBucharest Metamorphosis are loc in acest weekend! Ce speakeri vin

/     13.11.2019

In acest weekend, pe 16 si 17 noiembrie, are loc TEDxBucharest Metamorphosis, acceleratorul de schimbare. Al 11-lea eveniment organizat de echipa TEDxBucharest se va desfasura la Noua Aula a Universitatii Politehnice din Bucuresti cu peste 20 de speakeri si 4 performance-uri unice.

Noii speakeri anuntati la TEDxBucharest Metamorphosis:

  • Dex Torricke-Barton | Director at Brunswick Group - Dex a scris discursurile unora dintre cei mai puternici oameni de business ai lumii: Mark Zuckerberg, Eric Schmidt, Elon Musk.
  • Tijana Tamburic | Storyteller si co-fondatoare Female Narrative - Tijana coordoneaza peste 100 de femei freelancers sub umbrela agentiei creative Female Narratives.
  • Refael Bitton | Head of UI/UX la Google Israel - Specialist in mobile si pasionat de solutii inovatoare in mediul online.
  • Jorge Castellanos - designerul si inventatorul de audio wearables, acum Director de Tehnologie la Rocket Insights.
  • Alex Dima - cunoscutul jurnalist de televiziune (Romania, te iubesc!) si activist dedicat, se alatura line-up-ului din acest an al evenimentului cu un discurs memorabil si transformator.
  • Paul Bulencea - co-fondator si CEO The College of Extraordinary Experiences, Harvard-ul designerilor de experiente. Scriitor premiat, educator si antreprenor dedicat experientelor inedite si transformarii umane.
  • Silent Strike - compozitor de muzica de film si castigatorul unui premiu Grimme, Silent Strike a deschis concertele celor de la Faithless, Bonomo si multi altii.
  • Moment special inspirat de Black Mirror - Bandersnatch - in rolurile principale, cunoscutii actori Cosmina Stratan & Tudor Istodor, intr-un moment interactiv in care audienta va decide finalul.
  • Charles Michel - conector al artei, gastronomiei, psihologiei experimentale, cross-modalismului si designului uman, Charles este starul recentei serii "The Final Table" (Netflix), speaker la Burning Man si The Royal Institution of Science in London.
  • RECUL - un mediu creativ, un teatru, o scoala si un spatiu dedicat artelor performative. Echipa RECUL va anima scena TEDxBucharest Metamorphosis cu un moment de live sketch memorabil.

Romani care s-au intors in tara pentru a construi afaceri de succes

/     08.06.2019

Au studiat in straintate, au muncit in afara granitelor, au stat departe de tara ani intregi, dar in final s-au intors in Romania. Iti prezentam povestile romanilor care au renuntat la un trai mai mult decat decent in afara tarii si au preferat sa contruiasca pe plan local afaceri de succes.

Romanul care a ajuns sa extinda gelateria Emilia Cremeria in lume

/     29.05.2019

Dupa ce a lucrat mai bine de 20 de ani in Germania, unde a deschis 3 restaurante, dorul de tara, familie si prieteni l-au facut pe Alexandru Sautner sa-si lase afacerea profitabila si sa-si incerce norocul in Romania. In 2012 a deschis un restaurant si o plaja privata in Mamaia, dar visul sau era sa devina gelatier. A renuntat la aceasta idee cand a gustat din inghetata Emilia Cremeria, pe care s-a chinuit timp de un an sa o aduca in tara. Cinci ani mai tarziu, Alexandru Sautner a ajuns sa detina 9 gelaterii pe plan local si sa vanda mai bine decat in Italia, tara de origine a brandului, astfel incat compania-mama a decis sa il includa in afacere si sa ii ofere sansa de a dezvolta brandul de inghetata artizanala Emilia Cremeria la nivel global.

Piata de inghetata din Romania continua sa fie dominata de marii producatori comerciali, insa in ultimii ani nisa de inghetata artizanala s-a dezvoltat considerabil. Printre gelateriile cunoscute se numara Emilia Cremeria, un brand care exista in Romania din 2015. Alexandru Sautner a tratat cu compania-mama timp de un an pentru ca italienii nici nu luasera in calcul sa ofere francize si, mai mult, nu aveau incredere in romani.

In 2013 a inceput un prim proiect, in Mamaia, in parteneriat cu un prieten: un restaurant mediteranean si o plaja privata. Desi businessul functioneaza, Sautner spune ca in primul an a performat mai greu pentru ca “a avut tendinta sa romanizeze gastronomia”:

„Ne dorim extinderea in cat mai multe zone din tara, avem deja in portofoliu experiente care au loc la Sibiu, Brasov, Cluj, Timisoara care tin insa in oarecare masura de sezonalitate. Avem ca obiectiv in 2019 extinderea semnificativa a portofoliului de experiente in Cluj, care este un important centru de business, inscriindu-se astfel in directia noastra de interes atat pe segmentul residential, cat si pe segmentul corporate. Continuam sa dezvoltam portofoliul de experiente ce pot...

Business de mii de euro din zboruri cu parapanta si alte experiente inedite

/     03.05.2019

Romanii sunt mai dornici de cadouri experientiale, in topul preferintelor acestui sezon numarandu-se zborul cu parapanta, ateliere olfactive, experiente de realitate virtuala sau degustari de cafea, arata datele Complice.ro, business de cadouri experientiale fondat de Oana Pascu in urma cu 3 ani. In 2018, Complice si-a marit de 4 ori cifra de afaceri, atingand 92.000 de euro din cadouri experientiale.

Degustarile de ciocolata, vin sau whiskey sunt si ele cadouri foarte apreciate si raman in preferintele clientilor. De asemenea, experientele cu adrenalina precum sesiunile cu motocicleta in poligon sau sariturile in tandem cu parapanta sau parasuta sunt oferite adesea, in special domnilor. Pentru doamne, se aleg si cadourile de relaxare, cu masaj, spa, sesiuni de machiaj”, spune Oana Pascu.

Lansat in 2016 de Oana Pascu, o antreprenoare care a lucrat 15 ani in multinationale, Complice este un start-up romanesc care lasa pe plan secund materialul si pune accent pe trairi si sentimente, oferind, dupa cum le numeste fondatoarea, cadouri experientiale.

Vrei sa pornesti o afacere dar ai retineri? Iata o doza de motivatie

/     21.04.2019

Antreprenoriatul pare o optiune tentanta pentru mare parte dintre noi, mai ales dupa multi ani petrecuti in corporatii. Pe cat de usor pare sa-ti transformi pasiunea sau hobby-ul in afacere, pe atat de greu este de pus de practica. Dar nu imposibil.

Credem ca ai nevoie de o doza de optimism si motivatie pentru a lua, in final, calea antreprenoriatului si a-ti incepe propriul business. Asa ca am selectat cateva povesti de antreprenoriat frumoase, ale unor romani care au reusit sa renunte la frica de esec si de necunoscut si car iti pot fi o sursa de motivatie daca te gandesti sa pornesti o afacere.

Romanii care au construit afaceri de succes

/     20.04.2019

Peisajul economic romanesc se poate mandri cu multi antreprenori si oameni de afaceri care au pus pe picioare businessuri de succes si au devenit nume de referinta si modele de urmat pentru noile generatii de antreprenori.

Pentru cei care vor sa se inspire din povestile de succes ale unor producatori romani, am facut o scurta selectie mai jos a unora dintre cele mai cunoscute nume din industria romaneasca.

Cele mai importante aspecte pentru ca un proiect antreprenorial sa aiba succes: cunoasterea pietei, rezilienta organizationala prin capacitatea de a se adapta si de a gasi repede solutii atunci cand apar situatii deosebite. Un factor important este si increderea pe care o oferi partenerilor de afaceri si celor din jur.

-Adina Zara-

Brandul de genti lansat de o antreprenoare dupa un business esuat

/     01.04.2019

Adina Zara a lansat Pina Calin acum patru ani, dar intre timp a nascut doua fetite si a lasat afacerea pe planul doi. Cu o experienta de peste 15 ani in marketing si vanzari si dupa un prim proiect antreprenorial esuat – o platforma online unde vindea produse romanesti - a relansat brandul Pina Calin anul trecut, iar rezultatele nu au intarziat sa apara. Un interviu cu un antreprenor care s-a intors in tara, a avut un esec cu primul proiect, dar nu a renuntat, a invatat din greseli si acum are planuri mari cu noua afacere.

Vrei sa afli mai multe despre industria de fashion? Fashion ROute, conferinta dedicata retailului de fashion si industriei textile, se reintoarce cu a treia editie pe 21 mai. Sub deviza Fashion Upgrade, Fashion ROute isi propune sa exploreze toate transformarile prin care industria trece si care este impactul acestora asupra pietei romanesti. Detalii, AICI.

Dupa ce a terminat cursurile facultatii de Comert din cadrul ASE Bucuresti, Adina Zara a plecat in Belgia unde a studiat marketing la Universitatea din Liege. Este doctor in stiinte economice si este profesor asociat la ASE, catedra de markeing.

Daca nu ar fi fost cele doua schimbari majore din viata mea (renuntarea la presa in vara lui 2016 si aparitia celui de-al doilea copil) si Denisa, care devenea si ea mama cand a fondat compania, cu siguranta nu as fi avut curaj sa renunt la un job stabil pentru a incerca antreprenoriatul.

Paradigma Film, afacerea de productie video pornita de trei jurnalisti

/     21.12.2018

“De multe ori cand vorbim despre antreprenori, multi spun despre curaj. Dar, uneori, antreprenoriatul vine si dintr-o intamplare sau o nevoie. Nu neaparat o nevoie financiara sau una a pietei. Unii devin antreprenori din nevoia de a schimba ceva in viata lor”, spune Cristina Negraru, unul dintre fondatorii Paradigma Film. Alaturi de Denisa Morariu-Tamas si Cristian Tamas a pus bazele unei companii de productie video anul trecut, in care au ajuns sa investeasca pana la 20.000 de euro. Despre trecerea la antreprenoriat si ce planuri are Paradigma Film au povestit cei trei jurnalisti intr-un interviu acordat wall-street.ro.

“Paradigma Film este un business care a plecat dintr-o nevoie. Din dorinta noastra de a lucra si a face ceea ce ne place avand timp sau facandu-ne noi programul pentru cei dragi. De multe ori este dificil pentru ca nu ai o consecventa, nici a timpului si nici a veniturilor, dar satisfactiile sunt uriase”, povesteste Cristina.

Inainte de a infiinta Paradigma, Cristina a lucrat timp de 9 ani in presa de business, a facut comunicare pentru mai multe proiecte culturale, precum Festivalul International de Teatru Independent Undercloud si a fost, pentru o scurta perioada de timp, consilier in Ministerul Economiei in timpul guvernului tehnocrat.

Cristina si Denisa se cunosc inca din perioada facultatii, dar au inceput sa se gandeasca la un business impreuna dupa ce ambele au ramas insarcinate si le era tot mai dificil sa imparta viata de familie cu cariera. Dupa opt ani de experienta in reportaj, documentar artistic si televiziune in cadrul CNN International, HBO Europe sau “In premiera cu Carmen Avram” difuzata de Antena 3, Denisa si sotul ei au infiintat Paradigma Film. Cristian Tamas are, de asemenea, o experienta de 20 de ani in televiziune ca operator in companii precum Prima TV, Antena1, Realitatea TV, Antena 3.

10 afaceri romanesti cu care ne mandrim de Centenar

/     03.12.2018

In anul Centenarului ne aducem aminte de oamenii care au pus pe picioare afaceri romanesti veritabile, cu impact asupra economiei si care au facut cunoscuta Romania la nivel international. Am facut o scurta lista cu zece afaceri romanesti de succes cu care de mandrim de Centenar si care ne fac cinste peste hotare.

Jeff Bezos a interzis prezentarile in PowerPoint in timpul sedintelor de la Amazon. Cu ce le-a inlocuit?

/     24.10.2018

Jeff Bezos, fondatorul Amazon, a interzis prezentarile in PowerPoint, in timpul sedintelor pe care le are cu directorii companiei. Solutia pe care a gasit-o Bezos pentru a inlocui prezentarile in PowerPoint ofera mult mai multa informatie de calitate antreprenorilor si liderilor.

Jeff Bezos sustine ca o "structura narativa" este mult mai eficienta decat o simpla prezentare in PowerPoint, potrivit inc.com. Cum au reactionat directorii Amazon atunci cand au aflat de noua regula impusa de Bezos? Tacere, uimire, stare de soc.

In loc sa citeasca cuvinte cheie sau idei scrise cu liniuta in prezentarile PowerPoint, directorii Amazon au la dispozitie circa 30 de minute ca sa citeasca prezentarea redactata sub forma unei structuri narative, in care ideile sunt formulate in fraze coerente. Dupa ce citesc prezentarea, incep si dezbat subiectul. "Acest tip de abordare vine cu o multime de beneficii pentru cei care iau parte la sedintele noastre", a spus Jeff Bezos. Iata explicatiile.

„2018 este anul in care ne-am indreptat foarte mult atentia catre segmentul corporate, unde propunem solutii de brand engagement, diferentiere a brandului si retentie de talent. Ritmul a fost de crestere sustinuta, fapt normal tinand cont de 2 realitati evidente: faptul ca ne aflam la inceput de drum si este normal sa performam din ce in ce mai bine odata ce suntem mai vizibili clientilor din segmentul targetat, odata ce ne diversificam portofoliul si acumulam experienta. De...

Complice, vanzari triple in 2018. La cat vor ajunge afacerile?

/     09.10.2018

Complice, businessul cu cadouri lansat in urma cu doi ani de antreprenoarea Oana Pascu, a inregistrat in primele noua luni ale anului vanzari de peste 52.000 de euro si va termina 2018 cu o cifra de peste 60.000 de euro. Ce experiente prefera romanii, cat cheltuiesc pe cadouri si care au fost factorii de crestere a afacerii, a explicat Oana Pascu pentru wall-street.ro.

Lansat in 2016 de Oana Pascu, o antreprenoare care a lucrat 15 ani in multinationale, Complice este un start-up romanesc care lasa pe plan secund materialul si pune accent pe trairi si sentimente, oferind, dupa cum le numeste fondatoarea, cadouri experientiale.

„2018 este anul in care ne-am indreptat foarte mult atentia catre segmentul corporate, unde propunem solutii de brand engagement, diferentiere a brandului si retentie de talent. Ritmul a fost de crestere sustinuta, fapt normal tinand cont de 2 realitati evidente: faptul ca ne aflam la inceput de drum si este normal sa performam din ce in ce mai bine odata ce suntem mai vizibili clientilor din segmentul targetat, odata ce ne diversificam portofoliul si acumulam experienta. De asemenea, piata ”experientelor” se afla la inceput in Romania; in conditii economice normale, ar trebui sa vedem cresteri in acest sector mult timp de acum incolo, pe baza cresterii ratei de adoptie de catre clienti”, explica Oana Pascu.

Educatie financiara pentru copii prin povesti si imagini colorate

/     28.09.2018

„Maruntila si Bancnotila”, cartea de educatie financiara pentru copii sau cum sa isi invete parintii copiii principiile financiare care guverneaza finantele personale. Autoarea Roxana Bucur a incercat sa simplifice definitiile economice si sa imbrace sfaturile economice cat mai colorat pentru copii, pentru ca ei sa deprinda cat mai usor obiceiuri financiare corecte si sa afle, prin povesti si imagini, notiuni despre bani.

Roxana Bucur este autoarea cartii, are 25 de ani si lucreaza ca planificator si consultant financiar independent. A terminat Facultatea de Psihologie si Stiintele Educatiei din Bucuresti si a urmat programul de master Pedagogii alternative si arta teatrala in educatie (PED-ArtE).

Pentru ca educatia financiara poate incepe de la varste fragede, Roxana a decis sa scrie o carte pentru copiii cu varste cuprinse intre 3 si 10 ani, cu doua personaje principale: Maruntila si Bancnotila, care sa ii inspire pe copii sa administreze bani si isi stabileasca obiective financiare.

Motivul? Obiceiurile financiare ale adultilor create inca din copilarie. „Am observat ca adultii au obisnuintele ce au fost create in copilarie, experientele pe care le-au avut si parintii lor si cele pe care le-au experimentat de timpuriu. Iar daca acestea nu ii determina sa aiba obiectivele pe care le doresc, ei nu le vor obtine”, sustine Roxana.

Donutino estimeaza vanzari de 50.000 euro in primul an

/     14.09.2018

Sandu Cosmin, un antreprenor de 27 de ani, a renuntat la afacerea familiei si a ales sa porneasca pe cont propriu. A investit 40.000 de euro intr-o gogoserie cu produse la cuptor in Capitala si dupa ce in prima parte a anului a inregistrat vanzari de 30.000 de euro, estimeaza ca va incheia primul an de functionare pe piata bucuresteana cu afaceri de 50.000 de euro. Ce planuri are antreprenorul pentru Donutino?

Sandu Cosmin a absolvit Facultatea de Transporturi din cadrul Universitatii Politehnica Bucuresti. O perioada a lucrat in afacerea de logistica a familiei, insa si-a dorit propriul business. „Mi-am dorit un business pe care sa il cresc treptat, atent si cu multa dedicare. Am creat un plan de business in 2017 si in ianuarie 2018 am pornit gogoseria. Oamenii isi doresc mereu ceva nou, sanatos, inedit si cat mai aproape de ei, iar eu m-am gandit la Donutino, un loc cozy, primitor, cochet, central, cu produse la cuptor, nu in ulei, care sa ii faca fericiti. Pana la urma asta conteaza in viata fiecaruia dintre noi, fericirea”, spune antreprenorul.

Donutino a necesitat o investitie initiala de 40.000 de euro care a provenit din surse proprii si care a constat in inchirierea spatiului din zona Dorobanti, Bucuresti, precum si utilarea acesteia, dotarea cu materii prime, angajarea personalului si branding.

Doi timisoreni au pus bazele unei afaceri cu cosmetice care a ajuns la vanzari de 6,5 milioane de euro

/     13.09.2018

Raluca si Razvan Stefanescu, doi tineri din Timisoara, puneau bazele unei afaceri cu produse cosmetice in 2012, in Timisoara, in urma unei investitii de 10.000 de euro. Au inceput sa vanda online oje si lacuri de unghii importate din diverse tari. Cinci ani mai tarziu, Cupio a ajuns sa se extinda in mediul fizic cu 5 magazine, sa isi diversifice gama de produse si sa bifeze vanzari de 6,5 milioane euro. Ce planuri au antreprenorii din Timisoara?

Inainte de Cupio, Raluca, absolventa de stiinte economice, lucra in vanzari, la o multinationala, iar Razvan, cu studii de turism la baza, detinea un magazin intr-un complex din Timisoara. In 2012 s-au decis sa deschida un magazin online, intuind potentialul e-commerce-ului si dezvoltarea pe care urma sa o aiba. Au inceput sa comercializeze oje si lacuri pentru unghii; visul Ralucai era de a deschide magazine Cupio in mallurile din Romania, iar al lui Razvan – de a face Cupio un brand international si sa demonstreze ca si in Romania se poate face business.

Dupa doar un an de functionare pe piata romaneasca, Cupio numara 7 angajati, 3 magazine si o cifra de afaceri de 120.000 de euro. „Tot succesul pe care il avem astazi a presupus munca, implicare si sacrificii, inclusiv in viata personala, pentru ca am pierdut sirul zilelor in care am stat pana tarziu la birou. La inceput, cand echipa era formata doar din cateva persoane, stateam aproape zilnic peste program, de multe ori si pana la 1-2 noaptea. Ajungeam acasa, faceam un dus, dormeam cateva ore si, a doua zi dimineata, mergeam inapoi la lucru. Bucataria de acasa poate nu o foloseam chiar si o saptamana. Era la ordinea zilei sa comandam mancare la birou. Nici in ziua de azi nu este simplu si probabil nu va fi usor nici peste 10-20 de ani. In fiecare zi avem parte de provocari noi si decizii care contribuie la viitorul brandului”, spune Raluca.

Investitie de jumatate de mil. euro in procesarea ecologica a hainelor

/     08.05.2018

Vlad Elias si Cristina Tarasevici, economisti si consultanti financiari, au luat calea antreprenoriatului in 2013, cand au deschis prima spalatorie ecologica, Blue Lagoon Clean. Cinci ani mai tarziu, au afaceri de 2,2 milioane lei si au investit o suma asemanatoare in inaugurarea celui de-al patrulea punct de lucru Blue Lagoon Clean, un centru de procesare ecologica in Pantelimon si cel mai mare din Sud-Estul Europei, cu care vor sa ofere clientilor o alternativa la spalatul hainelor acasa.

Nu stiau nimic despre procesarea ecologica a hainelor cand s-au hotarat sa puna pe picioare o astfel de afacere. Totul a pornit din initiativa Cristinei, care voia sa-si protejeze rochiile; au intrat in contact cu Electrolux care le-a prezentat tehnologia Lagoon pe care cei doi antreprenori au ales sa parieze.

In 2013, Blue Lagoon Clean isi deschidea primul punct de lucru, in Auchan Crangasi, in urma unei investitii de 100.000 de euro ce a constat in echipamente, amenajarea spalatoriei ecologice si sustinerea businessului pe o perioda de opt luni, pana ce au ajuns la breakeven.

Cinci ani mai tarziu, Blue Lagoon Clean inseamna patru puncte de lucru, o echipa de 50 de oameni si afaceri de 2,2 milioane de lei. Ultima locatie, inaugurata de curand in Pantelimon, judetul Ilfov, este cel mai mare centru de procesare a ecologica a hainelor din Europa de Sud Est si a necesitat o investitie de o jumatate de milion de euro, suma ce a provenit atat din bugetul propriu cat si din finantari bancare.

Tag4IT, solutia prin care 4 tineri isi propun sa ii ajute pe antreprenorii aflati in cautarea unor parteneri de afaceri

/     22.03.2018

Introducerea componentei fintech in editia de anul acesta a programului de accelerare Innovation Labs, destinat tinerilor dornici sa faca primii pasi in antreprenoriatul tehnic, a dat nastere unor solutii interesante ce promit sa aduca valoare adaugata in piata. Despre o solutie de acest gen am vorbit cu membrii echipei Tag4IT, a caror platforma la care lucreaza isi propune sa faciliteze parteneriatele intre antreprenori.

Ana-Maria Margeruseanu, Andrada Raducanu, Cosmin Crisan si Adrian Coman, studenti in cadrul Universitatii Politehnice din Bucuresti, formeaza echipa Tag4IT, una dintre cele patru participante la Hackathonul desfasurat de catre Innovation Labs in Capitala. Acestia lucreaza la o platforma prin intermediul careia companiile pot lega parteneriate de incredere.

Ideea le-a fost propusa de catre Horia Velicu, head of innovation lab la BRD, banca din care face parte fiind implicata in desfasurarea editiei din acest an a programului Innovation Labs. De asemenea, Horia este si unul dintre mentorii care ii ajuta pe cei din Tag4IT la dezvoltarea platformei pe perioada programului.

Solutia lor este dezvoltata in parteneriat cu BRD, banca oferindu-le informatiile necesare despre business-urile cu care au legaturi contractuale. Pe viitor, dupa ce vor realiza varianta finala a produsului, echipa isi propune sa isi extinda colaborarea atat la nivelul altor banci, cat si la nivelul institutiilor publice.

Wall StreetUltimele stiri online din economie si afaceri

Cauti inspiratie in business sau vrei sa fii la curent cu cele mai importante stiri care influenteaza mediul de afaceri? Activeaza notificarile

Setari Cookie-uri