Romanul care a reusit sa creeze o afacere de milioane in SUA

/     20.07.2017

In ultimul an de facultate, Bogdan Ioncea, impreuna cu doi colegi, a infiintat compania Quadrart Architecture Studio (QAS). Trei ani mai tarziu, antreprenorul a reusit sa deschida o filiala in Boston si a ajuns sa aiba afaceri de aproape un milion de dolari. Bogdan Ioncea a povestit intr-un interviu acordat Wall-Street.ro cum a reusit sa construiasca compania QAS si care sunt urmatoarele planuri de business.

Quadrart Architecture Studio (QAS), fondata in 2006 in Bucuresti, a actionat in domeniul arhitecturii si urbanismului, concentrandu-se in principal pana in 2008 asupra conceptului, designului, cat si asupra supervizarii proiectelor de constructie, cum ar fi cladiri rezidentiale, cladiri de birouri, centre de divertisment si imobile multifunctionale din perioada de crestere a pietei imobiliare locale.

“Am ales sa infiintam o firma atunci pentru ca era un moment foarte bun de a incepe ceva pe imobiliare. Noi eram axati inca din timpul facultatii foarte mult pe prezentari grafice, mai lucram pentru mai multi profesori de-ai nostri la stadiul de invatacel, ca sa prindem mai mult decat se preda la cursuri. Atunci am observat trendul puternic de prezentari grafice pe piata, fiecare dorea sa iasa in fata cu ceva diferit pe piata”, a spus Bogdan Ioncea, co-fondatorul QAS.

O esarfa de matase de calitate este un cadou memorabil, o piesa de colectie, care nu se demodeaza niciodata si care ramane peste timp. Femeile care poarta esarfe de matase. au acel ceva, un conoisseurship, o atractie catre lucrurile fine, le place sa experimenteze, sa se joace, cu culorile, texturile si sa descopere noi feluri de a se exprima prin accesoriile pe care le poarta.

Dana Jeba

De la medicina la o afacere cu accesorii de matase: povestea Tie-Me-Up

/     04.07.2017

Ce au in comun un medic dermatolog, un specialist in piata farmaceutica si accesoriile de matase? Nimic, la prima vedere. Insa…in realitate acesta este drumul unei studente care a pornit pe drumul medicinei, dar a realizat pe parcurs ca vrea sa fie antreprenoare.

Dana Jeba este de profesie medic, dar dupa incheierea rezidentiatului a schimbat macazul si a lucrat in piata farma, in diferite companii multinationale sau antreprenoriale. A trecut prin aproape toate departamentele esentiale dintr-un business, in mod asumat, pentru ca a stiut tot timpul ca vrea sa aiba propriul business.

“La primul interviu de angajare in piata farmaceutica, mi s-a pus intrebarea clasica: unde te vezi peste 5 ani? Nu imi amintesc de ce, dar am raspuns ca imi doresc sa am business-ul meu. In anii care au urmat, in alegerea unui loc de munca nou sau in provocarea de a creste intr-o companie, nu am ales un salariu mai mare sau un pachet de beneficii mai atractiv, ci o companie sau un loc de munca in care sa invat altceva, in care sa ma pot dezvolta si in care sa fiu expusa la medii de business diferite. Am facut vanzari, marketing, category management, achizitii, am condus un department comercial, adica o parte destul de importanta din “departamentele” unui business propriu. Nu am facut finante… din pacate… si asta mi-a dat destul de mult de furca in cei 5 ani de antreprenoriat”, povesteste Dana Jeba, intr-un interviu acordat wall-street.ro.

Noi am avut noroc sa intram pe zona de optica intr-un moment in care nu exista competitie, insa acum e mult mai greu. Ca cineva sa intre pe piata si sa fie un competitor serios trebuie sa inceapa cu cel putin 100.000 euro. Cumva am speculat si un moment foarte bun pe piata, plus ca piata de e-commerce creste foarte bine in Romania si este estimat ca pana in 2020 se va dubla.

Florin Nita, co-fondator Lensa.ro

Doi romani fac milioane dintr-o afacere inceputa cu doar 500 de euro

/     28.06.2017

Antreprenorii Daniel Craciun si Florin Nita au deschis, in 2013, magazinul online de optica Lensa.ro, cu o investitie initiala de 500 de euro. Pentru anul acesta, cifra de afaceri estimata se apropie de un milion de euro, avand in vedere ca vanzarile s-au dublat, an de an. Co-fondatorii Lensa.ro au relatat, intr-un interviu acordat Wall-Street.ro, cum au reusit sa construiasca un magazin online de succes si care sunt strategiile de dezvoltare ale companiei.

Lensa.ro a inregistrat in al treilea an dupa infiintare cifra de afaceri de 600.000 euro, avand in acel an peste 50.000 de comenzi realizate. Fondatorii Lensa.ro, Daniel Craciun si Florin Nita, estimeaza ca in 2017 compania lor va atinge cifra de afaceri de cel putin 900.000 euro.

“La un moment dat, activitatea in corporatie devine un pic plictisitoare si mi-am dorit sa fac ceva nou. Am pus pasiune impreuna cu Daniel, in egala masura, si am pornit”, a spus Florin Nita, co-fondatorul Lensa.ro.

Daniel Craciun a intrat in lumea antreprenoriatului de la varsta de 18 ani, cand si-a infiintat prima firma prin care crea site-uri pentru mai multi clienti. Apoi a decis sa-si creeze propriul magazin online de lentile colorate, pentru care a investit doar o suma de 500 de euro.

A facut un business de 70.000 de euro din poze printate si magneti

/     26.06.2017

Catalin Melinte avea doua job-uri cand s-a decis sa ia calea antreprenoriatului si sa inceapa o afacere cu cabine foto pentru evenimente. Lucra in domeniul telecomunicatiilor, iar seara mergea in cluburi, unde facea poze pe care apoi le printa pe magneti. In urma cu trei ani, a pus bazele Cutia cu Poze, o afacere care astazi valoreaza 70.000 de euro si opt astfel de cabine pentru evenimente. Am stat de vorba cu Catalin despre inceputurile Cutia cu Poze, dar si ce planuri are in continuare.

Spune ca totul a inceput din pasiune pentru fotografie; daca in timpul zilei lucra la o companie din domeniul telecomunicatiilor, seara era in cluburi, unde fotografia petrecareti, iar apoi le vindea pozele printate si lipite de un magnet. Se vindeau cu 10 lei si daca in timpul saptamanii avea pana la zece clienti pe seara, in weekend numarul ajungea si la 50. “Ma interesa sa-mi formez mana, sa interactionez cu oamenii, sa-mi dezvolt aceasta abilitate de a aborda straini si de a le vinde ceva. Majoritatea reactiona bine, erau entuziasti”, povesteste Catalin.

A tinut-o in acest ritm mai bine de un an, pana cand a devenit obositor fiind ziua la job si seara in club si a ajuns la concluzia ca nu avea un business, ci doua locuri de munca. A decis sa puna in aplicare o idee de afacere pe care o avusese in perioada in care fusese detasat cu munca la Sibiu, de a transforma cabinele foto clasice intr-unele interactive. “Am vazut cabina foto clasica, m-am gandit la ceea ce faceam eu si am gasit calea de mijloc. Am facut research si am vazut ca in Vest, peste Ocean, acest tip de afacere era foarte dezvoltat. Evenimentele de acolo sunt nelipsite de un foto booth”, spune antreprenorul.

Poveste antreprenoriala cu miros de lavanda: planurile Careless Beauty

/     21.06.2017

Elena Oancea, estetician-chimist si fondator Careless Beauty, a intrat in lumea cosmeticelor organice cu mai bine de 25 de ani in urma, datorita parintilor sai. Impreuna cu familia sa, Elena Oancea a reusit sa construiasca o afacere in domeniul esteticii naturiste, inregistrand o cifra de afaceri de peste 200.000 lei anul trecut, iar pentru 2017 estimeaza o crestere de 10-15%. In ultimii doi ani compania a fost pe pierdere, iar anul acesta spera ca va inregistra profit in urma extinderii capacitatii de productie a laboratorului din comuna Topraisar, judetul Constanta.

Fondatoarea Careless Beauty a crescut intr-un sat mic din judetul Tulcea unde si-a petrecut o buna parte din timp in paduri si lanuri de flori, la cules de plante. De la varsta de 6 ani a invatat si si-a dezvoltat cunostintele despre beneficiile excractelor organice. A fost fascinata de remediile oferite de natura si mai ales, de cremele bunicii sale cu flori de crin.

A continuat sa studieze plantele realizand diverse combinati intre excracte, pentru diferite tipuri de ten si afectiuni dermatologice. Astfel, a reusit sa ajunga la o formula foarte concentrata bazata numai pe extracte din plante si fructe, bogate in antioxidanti naturali care regenereaza celulele epidermei. Intre timp, a realizat ca sotul si copiii sai doresc sa i se alature pentru a duce mai departe tradituia de familie. Impreuna au reusit sa transforme o simpla pasiune intr-un business de succes.

Primii pasi in business: cum deschizi un studio de dans pentru copii

/     19.06.2017

Din 2005 si pana in prezent danseaza pe scena Operei Nationale din Bucuresti, iar din 2016 a decis sa faca primii pasi in antreprenoriat. Corina Tudosanu a deschis un studio de dans pentru copii prin care spera sa devina, pe termen lung, „pepiniera liceelor de specialitate si a scenelor lirice din tara si strainatate”.

Corina Tudosanu, 30 de ani, a inceput sa colaboreze cu diferite gradinite ca profesor de dans tematic inca din 2006, an in care a devenit membru fondator al Asociatiei Kidstart, manager al unui proiect de arta pentru cei mici si al unui program social.

Rainbow Art Studio este un proiect la care am visat inca din primii ani de cariera. Mi-am dorit sa picur in elevele mele o parte din mine. Sa le vad crescand si peste ani sa descopar in ele calitati de care sa ma faca <<vinovata>>. Acest proiect are ca scop nu doar colaborarea cu copii, ci si impartasirea bucuriei de a dansa, de a fi rasplatit cu aplauze si de a trasmite sentimente prin intermediul dansului”, a povestit pentru Wall-Street.ro Corina Tudosanu.

Cumva ai spune ca toate aceste pregatiri m-ar fi dus pe un alt fagas in viata, dar eu cred ca in momentul in care ai acest spirit intreprinzator, la un moment dat cu siguranta va iesi la suprafata si iti va determina cursul vietii.

Laura Coroianu

Antreprenoarea care aduce in Romania cei mari renumiti artisti straini

/     30.05.2017

De mai bine de zece ani aduce pe marile scene din tara artisti internationali de calibru, precum Depeche Mode, Red Hot Chili Peppers sau Metallica, insa nu s-a pregatit pentru o astfel de cariera. Absolventa de limbi straine, a lucrat in televiziune, a organizat Cerbul de Aur, iar o vreme a cochetat cu scrierea de scenarii. Pana cand a pus bazele Emagic si a devenit unul dintre cei mai importanti organizatori de evenimente din Romania. Am povestit cu Laura Coroianu despre cariera si antreprenoriat, inceputurile Emagic si locul preferat din timpul unui concert: “In culise, unde simt valurile de iubire si energie dintre public si artist".

O intreb cum se caracterizeaza in cateva cuvinte si raspunsul vine rapid: “100% antreprenor. Singurul job pe care l-am avut este cel de producator si realizator in televiziune, timp de sapte ani”. De-a lungul timpului a avut mai multe afaceri, insa de departe cel mai important este Emagic, fondat in urma cu mai bine de zece ani impreuna cu sotul sau initial in Olanda, iar apoi in Romania. Insa, pana a ajunge la motivele pentru care s-a intors in tara, Laura imi povesteste inceputurile sale.

Era studenta in anul 4 la Facultatea de Limbi Straine cand i s-a propus sa fie translator pentru echipa BBC, venita in Romania sa relateze despre Revolutie. Timp de sase luni a facut asta pana cand s-a dus la un casting de prezentator de stiri. Desi nu avea experienta, a fost selectata dintr-o multime de zeci de fete si a ajuns sa prezinte emisiuni precum Videomagazin sau Teleclubul de sambata, alaturi de Cristian Topescu.

Povestea medicului stomatolog care a facut 2 milioane de euro in 5 ani

/     29.05.2017

Reteaua de clinici dentare Dr. Leahu se extinde cu inca doua unitati, investitia ajungand sa treaca de 2,2 milioane euro. Reteaua a realizat una dintre cele mai mari investitii din domeniul stomatologic, 1,5 milioane euro pentru o noua clinica pe strada Nicolae Caramfil, care va fi deschisa incepand cu luna iunie. Dr. Ionut Leahu, fondatorul acestei retele de clinici dentare, a relatat in exclusivitate pentru Wall-Street.ro cum a reusit sa construiasca o afacere de succes in domeniul stomatologic si care sunt planurile de viitor.

Clinicile Dr. Leahu au inregistrat anul trecut o cifra de afaceri de peste 2 milioane de euro, iar pentru anul acesta estimeaza ca va ajunge pana la 3,5 milioane de euro, marja de profit reprezentand aproximativ 20%. Ionut Leahu detine pachetul de 100% din actiunile afacerii.

Pentru clinica de pe strada Nicolae Caramfil a fost necesara o investitie de 1,5 milioane euro. Pretul cladirii a fost de 1,1 milioane euro, iar pentru amenajari a fost investita suma de 150.000 euro. Totodata, aparatura necesara a costat in jur de un sfert de milion de euro.

Grupul mai are in plan sa deschida o noua clinica la sfarsitul anului 2017 sau la inceputul anul viitor in zona Piata Unirii. “Speram ca cea de la Unirii va fi lansata cu mult inaintea celei de pe Caramfil, dar au intarziat mult autorizatiile. Este o zona protejata, dureaza mai mult cu autorizatiile de constrcutie, practic, de un an jumatate se munceste la acest proiect”, a precizat dr. Ionut Leahu, fondatorul retelei de clinici dentare Dr. Leahu.

Cred ca nimic nu este intamplator, pentru ca este cea mai buna decizie pe care puteam sa o iau. Intre timp, am devenit dependenta de online, imi place dinamica, diversitatea si faptul ca nu ai limite in ce poti sa faci, ma ambitioneaza in fiecare zi sa invat tot mai mult

Antreprenoarea care vrea sa faca 100.000 euro din haine pentru gravide

/     26.05.2017

Claudia Stirbei a intrat in antreprenoriat in urma cu sapte ani, cand, dupa ce a ramas insarcinata, si-a dat seama ca pe piata romaneasca femeile insarcinate nu aveau prea multe optiuni, daca isi doreau sa se imbrace bine. Afacerea a debutat cu un magazin online de haine dedicat gravidelor, dupa care a urmat deschiderea unui showroom in Bucuresti, iar astazi planurile antreprenoarei vizeaza vanzari de aproximativ 100.000 de euro si un nou magazin.

Inainte de a-si face propriul business, Claudia Stirbei lucra pentru cea mai mare agentie de turism din Romania in zona de business travel si isi aminteste ca pana la 25 de ani acela a fost cel mai potrivit job pe care il putea avea, pentru ca i-a oferit oportunitatea sa calatoresca mult si sa invete cum functioneaza un business.

Claudia recunoaste ca i s-au schimbat prioritatile, dar si asteptarile in ceea ce o priveste, in momentul in care a ramas insarcinata cu primul copil. Nu mai putea face parte dintr-o structura corporate si identificand lipsa hainelor pentru gravide pe piata locala, a decis sa inceapa un studiu pe aceasta nisa.

A fondat primul hub care ofera antreprenorilor solutii de IT&C

/     03.05.2017

Dupa ce a lucrat 15 ani in vanzari, unde a interactionat in special cu oameni de afaceri si antreprenori, Florin Mindru a luat el insusi calea antreprenoriatului si a infiintat primul intregrator specializat in solutii IT&C. La aproape doi ani de la lansare, IMM Technology Hub are in portofoliu peste 40 de companii si o cifra de afaceri de 300.000 de euro.

Ideea unui astfel de business i-a venit lui Florin dupa ce a lucrat, de-a lungul profesiei, cu peste 5.000 de antreprenori si a inteles care sunt principalele provocari cu care acestia se confrunta zilnic. “Am identificat astfel o zona in care mi-as putea folosi know-how-ul pentru a dezvolta solutii care sa ii ajute sa isi duca business-ul la urmatorul nivel si sa-si atinga potentialul real”, spune tanarul de 34 de ani care la baza are studii de drept.

“Am vazut multe afaceri cu potential foarte mare care nu se dezvolta din cauza ca nu gasesc solutii eficiente sau, de multe ori, nici nu stiu ca ar putea exista astfel de solutii, business-uri care se confrunta cu probleme precum competitia din ce in ce mai puternica, lipsa personalului calificat, a resurselor de finantare, lipsa de cunostinte in domeniul IT&C si a unor solutii care sa eficientizeze si sa personalizeze relatia cu clientii si partenerii sau blocarea in procese logistice si administrative”, mai spune acesta.

Jongleaza cu saunele din lemn si coafura: povestea WoodSpa

/     28.04.2017

Dupa ce a lucrat intr-o multinationala din industria de beauty, a luat calea antreprenoriatului si a devenit hairstylist. A colaborat cu diverse saloane de coafura, a detinut chiar doua afaceri in domeniu, pana cand s-a hotarat sa-si extinda orizontul antreprenorial. Astazi, Paul Radu jongleaza cu pasiunea pentru coafura, dar detine si un altfel de business, intr-o nisa mai putin exploatata in Romania. Prin intermediul WoodSpa distribuie piscine, saune si jacuzzi din lemn si tinteste afaceri de un milion de euro in urmatorii doi ani.

A absolvit Facultatea de Management, insa spune ca a fost dintotdeaua concentrat pe ideea de a intreprinde ceva de unul singur. A bifat si jobul intr-o multinationala, in cadrul Henkel, unde timp de doi ani a lucrat ca manager de educatie pentru brandul Schwarzkopf, dar sistemul corporatist nu l-a multumit. Insa, timpul petrecut acolo l-a ajutat sa-si dea seama ca are o pasiune pentru hairstyling.

In cadrul Henkel, Paul Radu se ocupa cu implementarea si promovarea produselor Schwarzkopf in Romania si de multe ori participa la cursuri si seminarii despre industria de beauty. A realizat in scurt timp ca ii place mai mult sa interactioneze cu oamenii si ca se pricepe la coafura – de cand se stie recomanda oamenilor diverse tunsori sau culori de par – si a renuntat la job-ul din cadrul Henkel pentru a-si practica pasiunea.

Panacea, zeita tuturor remediilor, in doua business-uri romanesti

/     19.04.2017

Sunt doua business-uri care au in prim plan o viata cat mai sanatoasa; antreprenorii sunt tineri, plini de energie si au o doza de indrazneala atat de necesara. Dupa investitii de cateva zeci de mii de euro, profitul a aparut, dar asta abia dupa mai multi ani de studii de piata si urmarirea concurentei extrem de acerbe.

Actionarii Panacea si The Food Project (TFP) sunt Maria Ianus, 28 de ani, absolvent al Facultatii de Farmacie UMF Carol Davila Bucuresti, cu Rezidentiat in Farmacie Clinica, Irina Culetu, 29 de ani, absolventa a Facultatii de Stiinte Politice, cu Master in Comunicare si Relatii Publice la SNSPA. Nu in ultimul rand, Sabrina Marinescu, 27 de ani, cu studii la American University of Paris si Master in Luxury and Fashion Promotion la Istituto Marangoni din Paris.

Cele doua business-uri au aparut in momente diferite in evolutia lor antreprenoriala, Panacea Urban Apothecary a fost primul proiect lansat pe piata, in timp ce The Food Project a aparut ulterior, dupa un an de la lansarea cremelor, “sustinut de o doza marita de incredere si experienta acumulata in urma business-ului de sucess cu produsele cosmetice”.

"Romanii incep sa aiba cultura spa-ului cu greu, dar incep sa devina dependenti. Spa-ul creeaza o usoara dependenta si traim niste vremuri destul de haotice, e un ritm foarte alert si oamenii cauta asemenea locuri in care chiar simti ca te desprinzi de ritmul acesta. Aici este un ritm mai lent, mai asezat", completeaza antreprenoarea.

Romanii si spa-ul: cine isi permite sa investeasca in rasfat

/     19.04.2017

Romanii incep "cu greu" sa aiba cultura spa-ului, iar multi dintre ei il asociaza doar cu un rasfat al corpului. Astfel, spa-ul este inca un business sezonier pe piata romaneasca, in care tinta sunt persoanele cu venituri de peste 1.000 euro, sustine Angela Coman, proprietara Belle Maison Spa.

"La noi, spa-ul este asociat doar cu un rasfat al corpului, dar este o lipsa de educatie din acest punct de vedere. Oamenii trebuie sa asocieze spa-ul cu terapie prin apa, atat pentru spirit, cat si pentru trup. Este demonstrat stiintific ca odata ce corpul este masat sunt eliberati anumiti hormoni care ajung la creier si iti dau anumite stari. Deci, clar, influenteaza si psihic. Contactul este foarte intim: nimeni in afara de sot nu cred ca te mai vede atat de gol, atat de vulnerabil cum te vede maseur-ul", spune fondatoarea Belle Maison Spa.

Antreprenoarea spune ca se deschid "in permanenta" centre spa cu servicii de infrumusetare si remodelare corporala, insa chiar si asa spa-ul "pierde teren" in perioada verii, cand romanii merg la mare.

Cum sa faci zeci de mii de euro online, de acasa. Pe bune

/     18.04.2017

Daca titlul suna ca unul dintre spam-urile care iti umplu inbox-ul zi de azi, alaturi de acelea care pretind ca ai fost alesul unei regine din Orientul Mijlociu pentru impartirea averii, afla ca nu este cazul. Este, de fapt, un business cat se poate de legitim, pe care se bazeaza, de altfel, si succesul celui mai mare retailer din lume – Amazon, gigant care gazduieste peste 4 milioane de vanzatori, din intreaga lume.

Am stat de vorba cu Alin Bugeac, antreprenor, absolvent de Drept, care, in urma cu mai putin de un an, a inceput propria afacere – revanzarea de produse din China, pe Amazon. Pe hartie poate parea ceva simplu: iei produse la pret derizoriu din cel mai mare stat din lume, le incarci pe Amazon, te folosesti de super brandul retailerului american, pui adaos, platesti taxele aferente, si te uiti cum iti intra banii in cont, de pe o plaja exotica din Brazilia – eventual langa mosiile lui Dragnea.

Un altfel de interviu cu Smiley: despre antreprenoriat si industria muzicala

/     13.04.2017

Este unul dintre cei mai cunoscuti artisti din Romania, cu o cariera muzicala de aproape doua decenii. Este cantaret, compozitor, producator, prezentator si om de entertainment, insa pe langa latura artistica, cea mai vizibila de altfel, putini ii cunosc spiritul antreprenorial. A fondat prima casa de discuri si productie muzicala independenta din Romania, in urma cu zece ani, si de atunci a continuat sa-si extinda business-ul in mai multe domenii. Am stat de vorba cu Andrei Tiberiu Maria si Filip Maria despre proiectele lor antreprenoriale, cum a luat nastere si a evoluat HaHaHa Production si ce urmeaza pentru Smiley.

“Nu am mai multe business-uri. Business-ul meu de baza este pasiunea mea, este HaHaHa Production, restul lucrurilor au venit ca niste extensii ale acesteia. Absolut tot ce am facut a fost din pura pasiune si necesitate”, imi spune direct Smiley. Pe langa casa de discuri si productie muzicala, care ofera si servicii de management, booking si artist development, antreprenorul a lansat un club live de concerte si evenimente si a dezvoltat un segment de merchandising cu articole vestimentare personalizate.

Povestea unei afaceri inspirate de vitrinele cu dulciuri din Europa

/     05.04.2017

Au lucrat in corporatii pana in 2015, moment in care Giorgiana, Dorina si Stefan au decis sa inceapa o aventura „dulce” in antreprenoriat. Totul a inceput cu o discutie despre calatorii, dulciuri si cadouri, dublata de fascinatia pentru vitrinele ciocolateriilor cochete descoperite in calatoriile prin Europa. Astfel a aparut pe piata din Timisoara „Ceva Dulce”, un business cu personalitate in domeniul dulciurilor.

De afacerea Ceva Dulce se ocupa Giorgiana Petre (33 ani) alaturi de sora ei, Dorina Petre (25 ani), in timp ce Stefan Szakal (35 ani) este investitor si consultant in afaceri.

„Dorinta de a avea un business al meu este o una mai veche, astfel ca am explorat mai multe concepte si idei, de-a lungul timpului. Ideea unui magazin de dulciuri a venit natural, in timpul unei discutii cu Stefan, despre calatorii, dulciuri si cadouri de peste tot din lume. Fascinata de vitrinele ciocolateriilor cochete descoperite in calatoriile prin Europa, i-am spus ca atunci cand voi creste mare, imi voi deschide un magazin de dulciuri. In anul 2015, sustinuta de Stefan, am concluzionat ca eram suficient de <<mare>> pentru a-mi transforma visul in realitate si de a incepe aventura dulce”, povesteste Giorgiana Petre.

Antreprenoarea care continua traditia familiei cu pantofi colorati

/     04.04.2017

Dupa ce a crescut in atelierul de incaltaminte al parintilor sai, inconjurata de pantofi, Diana Nedea renunta la job-ul de vanzari dintr-o multinationala si pune bazele propriei afaceri. Imbina studiile economice cu dragostea pentru pantofi si infiinteaza Diane Marie Studio, business care are azi o cifra de afaceri de peste 300.000 de euro.

In 2010, tanara a decis ca este timpul sa ia calea antreprenoriatului. “Parintii mei sunt antreprenori, intr-un business de incaltaminte, dar cu un alt profil. Eu mi-am dorit sa vad pantofi colorati si sa iesim din tiparele de negru, beige si maro. Sunt motivata si cu resurse aparent inepuizabile de energie, asa ca era timpul sa pornesc pe cont propriu”, povesteste aceasta.

Dianei Marie Studio a necesitat o investitie initiala de 8.000 de euro, provenita din economiile proprii si ceva imprumuturi, ce a constat in procurarea utilajelor si a elementelor de productie. Suma s-a amortizat in primii doi de functionare. “Am pornit cu utilaje imprumutate si timp de trei luni de zile am batut la multe usi – de cele mai multe ori inchise. Dupa trei luni a aparut primul client si de acolo am tot crescut”, spune antreprenoarea.

GolfRoom, pentru ca tehnologia complexa de simulare "bate Nintendo Wii"

/     04.04.2017

Dan Sevcenco si Alexandru Voicu au background-uri diferite, dar complementare. Astfel, Dan este un IT-ist business oriented si Alexandru are background de finance si o pasiune pentru golf. GolfRoom este un business care imbina, de altfel, golful cu tehnologia, astfel incat aptitudinile celor doi fondatori s-au imbinat bine.

Ideea din spatele GolfRoom

Ideea a venit din lipsa de infrastructura care face golful un sport neaccesibil, nu din cauza preturilor, ci din cauza infrastructurii. Astfel, cei doi au pus la punct un simulator performant de golf, folosit pe plan international de peste 100 de jucatori profesionisti din PGA.

“Am decis sa deschidem un centru de performanta in centrul Bucurestiului cu cea mai buna tehnologie disponibila, atat pentru invatare cat si pentru practicarea unor jocuri. Vrem sa facilitam invatarea jocului de golf pentru incepatori si imbunatatirea accelerata pentru jucatorii existenti. Vom lucra la dezvoltarea apetitului pentru golf in randul Bucurestenilor”, spun antreprenorii.

Mereu am simtit si am stiut ca am ceva important de facut si de realizat, pe la 4- 5 ani le spuneam parintilor ca „am venit” sa fac ceva important, de istorie. Inca de atunci am ales printr-un mod inconstient sa imi gasesc un drum individual, diferentiat, al meu.

A lasat o cariera in Franta pentru a face istorie in Romania

/     27.03.2017

“Am fost mereu interesata de frumos, in toate formele in care acesta a ales sa apara”, se caracterizeaza Alexandra Andriescu, o tanara antreprenoare care, dupa ce a studiat artele frumoase in Franta, a decis sa se intoarca in tara si sa puna bazele unui atelier de creatie vestimentara. Cu sentimentul ca trebuie sa lase ceva in urma sa in istorie, a inceput sa realizeze mantouri si rochii sub brandul Maison Chouchou. Astazi, are vanzari anuale de aproximativ 60.000 de euro si o imbraca inclusiv pe prima doamna a tarii.

Pentru ca in copilarie desena si picta tot timpul, orientarea fireasca a Alexandrei a fost spre un liceu cu profil artistic si ulterior catre Universitatea de Arte din Iasi. Urmandu-si sotul in Franta, a ales sa-si extinda orizontul profesional si a urmat l’Ecole de Beaux Arts din Rennes, iar apoi Université Rennes 2, specializarea Pedagogia artei.

In timpul studiilor din Franta a avut si primul job, intr-un restaurant marocan, urmat de cel de profesor de arte plastice pentru gimnaziu. “A fost o activitate grea, cu multe provocari, din care am crescut si am invatat foarte multe lucruri ce m-au construit ca viitor antreprenor. "Calculand, vad ca sunt peste 20 de ani de pasi, mai mici sau mai mari, spre acest moment. Iar apoi, fiecare mica experienta, de la jobul in restaurant pana la activitatea pedagogica, m-au invatat sa fiu organizata, sa stiu precis ce se va intampla cu timpul meu, sa interactionez cu oamenii si sa le anticipez nu doar dorintele, ci si nevoile, toate acestea au fost atent asociate cu foarte multa munca, perseverenta si entuziasm. Inainte de a fi angajator, conditia de angajat m-a invatat cum sa creez un mediu de lucru care sa-i fie angajatului spatiu de eficienta si dedicatie fata de ceea ce face”, povesteste Alexandra.

/    

Wall StreetUltimele stiri online din economie si afaceri

Cauti inspiratie in business sau vrei sa fii la curent cu cele mai importante stiri care influenteaza mediul de afaceri? Activeaza notificarile