”Eu am terminat facultatea de textile in 1989, apoi am lucrat intr-o filatura de bumbac la Simleul Silvaniei, ca director comercial, pana in 1994, cand am fost solicitat sa vin la Targu Lapus sa preiau conducerea fabricii de acolo, care era inchisa. Din 1990 pana in 1994 s-a lucrat mai putin de un an acolo, toti angajatii erau in somaj. Am reusit s-o repornim. Am avut activitate de productie de fire din 1994 pana in 2004, din 1996 ne-am dezvoltat si activitatea de prelucrare a...

Povestea unei afaceri de sute de milioane cu mobilier din canepa si plastic

/     19.09.2017

Grupul Taparo, fondat de Ioan Filip acum 20 de ani, are afaceri anuale de sute de milioane de lei, iar mobilierul fabricat la Targu Lapus merge aproape exclusiv la export. Iar cand il intrebi cum i-a venit ideea unui material compozit care sa inlocuiasca lemnul in productia de mobilier, Ioan Filip vorbeste despre grija fata de natura.

”Am avut in vedere sa folosim materii prime naturale si sa reducem pe cat posibil cantitatea de lemn din structura de rezistenta produselor noastre. Am crescut intr-o zona in care ne-am bucurat de frumusetea padurilor si mi-as dori sa se bucure si copiii nostri de un mediu cat mai curat si cat mai confortabil. Am avut in vedere utilizarea materiilor prime precum inul, canepa, iuta, impreuna cu o fibra termoplasta, care sa permita o reciclabilitate a materialului. Una dintre cele mai importante caracteristici ale produsului este aceasta reciclabilitate, a doua este rezistenta mecanica foarte buna, mult mai buna decat a placilor din lemn la aceeasi grosime si faptul permite realizarea unor structuri care ar fi dificil de realizat din materiale clasice sau ar fi cu o manopera foarte mare”, spune Ioan Filip, fondatorul grupului Taparo, intr-un interviu acordat Wall-Street.ro.

Povestea unui brand de marochinarie care vrea sa-si faca loc pe piata

/     07.09.2017

Pe Lilia Dorofte am cunoscut-o la un festival de muzica, unde isi expusese gentile si accesoriile din piele intr-un fashion corner. Prima intrebare a fost daca le importa sau le produce; a urmat o conversatie interesanta din care am aflat cum tanara ieseanca realizeaza genti si accesorii din piele de trei ani, dar a inceput sa vanda cu greu. Despre dificultatile intampinate de un producator la inceput de drum, cat de inselatoare poate fi relatia cu distribuitorii si planurile de dezvoltare ale Koja Concept, aflati din interviul acordat wall-street.ro.

Absolventa de litere si relatii publice si a unui masterat in marketing si comunicare in afaceri, Lilia a lucrat o perioada scurta in vanzari, iar inainte de a lua calea antreprenoriatului a facut voluntariat intr-o organizatie dedicata tinerilor antreprenori. Experienta din urma a determinat-o sa inceapa ceva pe cont propriu si sa renunte la visul de a se angaja intr-o multinationala, obiectivul generatiei sale, dupa cum spune.

“Am prins microbul antreprenoriatului in urma experientei din Junior Chamber International, apoi visul meu de a lucra intr-o multinationala s-a spulberat dupa ce mi-am dat seama ca timpul meu liber sau cel dedicat familiei nu va mai exista, pentru ca acest lucru l-am descoperit la toti apropiatii mei corporatisti. Koja Concept s-a nascut din placerea de a lucra in atelier, de a testa si de a urmari procesul de executie de la materia prima pana la produsul finit. Satisfactia pe care o ai dupa ce realizezi un produs care te reprezinta depaseste cu multe zerourile castigului material si devine atat sursa de inspiratie, cat si un stimul pentru creatiile ulterioare”, povesteste Lilia.

“Pentru primul nostru an de activitate credem ca cel mai important este mentinerea unui cashflow pozitiv, dar putem estima ca ne asteptam la vanzari de peste 35.000 de euro. Cat despre amortizarea investitiei, ne-am propus sa reinvestim 80% din incasari in acest an si ne putem gandi la ea abia dupa primii doi ani de activitate”, spune Adela.

Brandul de rochii de lux creat de un medic veterinar si un fotograf

/     06.09.2017

Adela David si Suzana Plesca, de profesie medic veterinar, respectiv fotograf, s-au hotarat sa incerce domeniul antreprenorial cu un brand de rochii luxury in care au investit peste 20.000 de euro. Am stat de vorba cu Adela despre Akasha Asai despre provocarile lansarii unei afaceri in industria textila si ce planuri are pentru brandul romanesc.

“Stiu ca este surprinzator si medicina veterinara nu are nicio legatura cu designul, insa dintotdeauna am avut o deschidere catre domeniile creative si aceasta pasiune m-a indrepat catre lumea modei”, incepe prin a-mi povesti Adela.

In 2016 a absolvit cursurile de design vestimentar organizate de „Atelierele Ilbah” si, in acelasi an, a debutat la „Bucharest Fashion Week” cu o colectie de rochii de seara cu tematica „Going to the Opera”. La inceputul anului, a fondat brandul Akasha Asai alaturi de o prietena, Suzana Plesca, de profesie fotograf. In cadrul Akasha Asai, Adela se ocupa cu designul si creatie, in timp ce Suzana este responsabila cu managementul si promovarea afacerii.

De abia pe la 35 de ani am reusit sa transform din “a simti” in “a sti” (a constientiza) si in “a face”. Mi-a luat ceva timp si am avut nevoie de mult ajutor.

Poveste de antreprenor: despre blocaje, autodepasire si planuri de cucerit lumea

/     29.08.2017

Adrian Pacuraru a stiut cam de la gradinita ca vrea sa fie antreprenor, evident, fara sa stie ce inseamna. Prin facultate a si constientizat, asa ca s-a lansat in lumea afacerilor imediat dupa finalizarea studiilor, cu o spalatorie auto. Rezultatele au fost sub asteptari, a fost dezamagit si s-a intors la postura de angajat. Dupa mai multe incercari dar si investitii importante in autocunoastere, dezvoltare, intelegere si depasire de bariere, a pornit o afacere intr-un domeniu promitator si are planuri sa cucereasca lumea.

Adrian a inceput inca din liceu diverse forme de afaceri, a continuat in facultate si nu s-a oprit nici acum. Prima afacere propriu-zisa a fost lansat cam la 2 ani dupa absolvirea studiilor de economie si administrarea afacerilor, in timp ce era angajat – a construit, de la zero, pe o bucata de pamant a bunicilor, o spalatorie auto.

“Am investit acolo o energie si un entuziasm fantastic din partea mea, pamantul bunicilor, banii parintilor, m-am imprumutat si la banca. M-am dat demisia de la job si m-am ocupat personal de afacere timp de 1 an. Nu mi-a placut, nu a fost pe masura asteptarilor mele. M-am intors la job pe o alta pozitie mai provocatoare. Afacerea exista si functioneaza si astazi inchiriata catre altcineva – produce un venit pasiv decent. Au urmat multe idei, incercari, esecuri si reusite mai mici sau mai mari. In toata aceasta perioada am fost angajat”, explica antreprenorul intr-un interviu acordat wall-street.ro.

”Studiam pentru examenul la Barou si tatal meu se ocupa la vremea respectiva de o gradina mica, care era in Targu Neamt. Aveam doua soiuri de rosii: un soi portocaliu de la o batrana si un soi rosu care era in zona, o inima de bou. Mancam o salata de tomate portocalii si o zi intreaga nu m-am putut gandi decat la un suc de rosii portocalii. Atunci mi-a venit ideea unei afaceri in domeniu, dar nu aveam intentia sa vand rosii proaspete, pentru ca traiam cu impresia ca o rosie...

Business cu rosii organice: de la bulion la Buniol

/     28.08.2017

O anecdota pe care am auzit-o la un moment dat spunea ca Henry Heinz, fondatorul gigantului Heinz, a inventat sosul de rosii (ketchup) dintr-un accident: vindea rosii proaspete din usa-n usa si legumele se stricau destul de rapid, asa ca Henry Heinz le-a transformat in bulion, ca sa tina mai mult. Veridicitatea acestei anecdote este greu de stabilit, insa mi-am amintit de ea in timpul discutiei pe care am avut-o cu Claudia Rugina, avocat si fondatoare a Buniol, un mic business cu rosii organice in care a investit 1.500 de euro, suma care a mers in sistemul de irigatii si in seminte. Si aceasta pentru ca povestea ei incepe exact invers fata de cea a lui Henry Heinz. Claudia a vrut, initial, sa faca bulion, nu sa vanda rosii proaspete.

”Studiam pentru examenul la Barou si tatal meu se ocupa la vremea respectiva de o gradina mica, care era in Targu Neamt. Aveam doua soiuri de rosii: un soi portocaliu de la o batrana si un soi rosu care era in zona, o inima de bou. Mancam o salata de tomate portocalii si o zi intreaga nu m-am putut gandi decat la un suc de rosii portocalii. Atunci mi-a venit ideea unei afaceri in domeniu, dar nu aveam intentia sa vand rosii proaspete, pentru ca traiam cu impresia ca o rosie crescuta natural nu va tine niciodata suficient de mult incat sa poata sa fie livrata catre alte persoane. Ulterior am schitat pe un servetel, la un pahar de vin, o viziune asupra proiectului – gandit in continuare ca suc de tomate – am lucrat cu Urban Gemini (companie de design grafic si content scris – n.red.), si am creat Buniol, denumire si brand”, povesteste Claudia Rugina.

Atelierul de confectii din Iasi cu vanzari de doua milioane de lei

/     24.08.2017

Inca din vremea studentiei, Cristina Mihalache, originara din Falticeni, punea bazele unui atelier de articole vestimentare. Pornind de la pasiunea sa pentru confectionarea hainelor si de la lipsa acestora pe piata locala, Cristina infiinta Ina Design. Treisprezece ani mai tarziu, atelierul de confectii din Iasi produce si vinde articole de imbracaminte in valoare de aproape doua milioane de lei in mai multe orase din tara.

“Totul a inceput cu multi ani in urma, din vremea studentiei. Fiind pasionata de haine, pe atunci era mai greu sa gasesti o haina care sa iti placa si sa-ti si vina bine, am inceput a-mi confectiona singura unele dintre ele”, povesteste Cristina.

Alaturi de partenerul sau, Valeriu Patrascanu, au investit 10.000 de euro intr-un atelier de confectii in Iasi: au inchiriat spatiul necesar, au cumparat utilajele, au angajat cativa oameni si au pornit Ina Design.

“Am evoluat mult in scurt timp, ceea ce faceam noi a prins foarte bine pe piata romaneasca si asta a dus la extinderea bussines-ului, ajungand la un moment dat si la 30 de angajati. Imi place foarte mult ceea ce fac. Intr-o afacere, daca te ocupi si te implici cu adevarat, daca pui pasiune, aceasta va reusi”, spune Cristina.

Totul s-a facut pas cu pas, bine gandit, nu am preferat sa facem salturi mari, nu am riscat si nici nu o sa riscam pentru ca e un plan care se dezvolta in timp.

Povestea Cristallini si Consiglieri, o afacere de familie de 6 mil.lei

/     18.08.2017

Alina Cirstea detinea un centru de infrumusetare si wellness cand a pariat pe un business in industria de moda. In 2010, a inceput sa importe rochii de seara din Statele Unite ale Americii, iar trei ani mai tarziu a inceput sa realizeze propriile creatii. Mai mult, alaturi de sotul ei, a pus bazele altui brand, destinat nisei masculine, care a transformat grupul Cristallini-Consiglieri intr-o afacere in valoare de sase milioane de lei.

Ideea unei afaceri in industria de fashion i-a venit Alinei in 2009, cand se pregatea de nunta fratelui sau si a constat ca oferta din piata era destul de limitata. Cu studii de programare la baza, antreprenoarea detinea la momentul respectiv un centru de infrumusetare si wellness. A mers in paralel cu cele doua afaceri vreun an, pana a vandut centrul si a decis sa se concentreze pe Cristallini, care initial a pornit ca un magazin online si un showroom in cadrul centrului wellness.

“Mi-a placut ideea de fashion din prisma antreprenorului si nu a designerului. Pentru ca in momentul in care vrei sa faci business, trebuie sa ai o gama de produse comerciale care automat sa iti aduca vanzari, ceea ce inseamna ca trebuie sa raspunzi cerintelor clientilor, iar ca sa faci acest lucru trebuie sa ai o viziune manageriala, in primul rand”, considera Alina.

Managerul care a bifat mai multe business-uri din zona de high end

/     10.08.2017

Crede ca nicio femeie nu ar trebui sa se multumeasca cu un job mediocru sau un singur domeniu si ca poate oricand sa schimbe directia carierei, indiferent daca este sau in pregatita in acest sens. Valentina Vasilescu, in prezent organizator de evenimente la cea mai mare berarie din sud-estul Europei, a procedat intocmai: a bifat job-uri de marketing si management in domenii precum fitness, horeca sau aviatie si spune ca este norocoasa ca a reusit sa acumuleze experienta in diverse industrii.

Valentina lucreaza pentru Beraria H aproape de la deschiderea acesteia; alerga prin parcul Herastrau si a vazut ca se deschide cea mai mare berarie din Europa de Est. Nu a stat pe ganduri si a aplicat pentru un job de management in cadrul acesteia. La momentul respectiv lucra ca marketing manager la complexul sportiv Pescariu Sports & Spa. Spune ca mutarea a fost fireasca, din dorinta de a face fata noilor provocari.

De altfel, aceasta inclinatie catre noi provocari a facut-o ca in 16 ani de activitate sa treaca prin mai multe domenii. A absolvit Facultatea de Management din cadrul Academiei de Studii Economice, iar primul job a fost ca asistent in cadrul hotelul JW Marriot, tocmai cand se inaugura.

O suceveanca a pus bazele unei afaceri cu tesaturi de 100.000 euro

/     07.08.2017

Mirela Nechita nu s-a gandit sa ia drumul Capitalei pentru a-si incepe o cariera; a preferat sa ramana sa studieze in Suceava, iar apoi sa lucreze in zona, in Falticeni. A bifat atat munca la stat, cat si la privat, a dezvoltat mai multe afaceri - un centru de sport si intretinere corporala si un magazin de arta populara traditionala – insa de departe cel mai longeviv proiect a fost Natallia Decor, un business cu tesaturi si decoratiuni interioare, care colaboreaza cu distribuitori nationali si vinde anual de 100.000 de euro.

Pentru cei care cred ca o afacere se dezvolta doar in Capitala sau in marile orase ale tarii, povestea antreprenoarei Mirela Nechita le demonstreaza altfel. Nasculta si crescuta in Dolhesti, judetul Suceava, antreprenoarea a urmat atat liceul, cat si facultatea de marketing pe plaiuri moldovenesti.

Tot acolo a avut primele experiente profesionale: a lucrat 12 ani in comertul de stat, iar apoi a facut mutarea la privat ca director general la o firma de materiale de constructii, Haiducul Com, o alte initiativa antreprenoriala. A lucrat pana in 2016 in cadrul Haiducul, cand s-a decis sa renunte si sa concentreze exclusiv pe propriul business, care deja capatase amploare.

In paralel cu munca la stat/privat, Mirela lucra si la proiectele sale: de-a lungul timpului a cochetat cu antreprenoriatul, desi de-abia anul trecut s-a decis sa se dedice exclusiv acestuia. Inca din 2004, Mirela Nechita isi achizitionase un camion si un utilaj de manipulare marfuri si asigura servicii de transport.

A fost vorba despre dezvoltarea mea si in acelasi timp a afacerii mele. Inveti din experienta, din carti, de la traininguri, dar uneori ai nevoie de o confirmare sau de un sfat. Si-l vrei de la cineva care are deja succesul spre care tinzi si tu.

De la contabilitate la antreprenoriat: povestea unui business cu haine si jucarii

/     04.08.2017

Dupa o cariera in domeniul economic, unde a bifat joburi de contabil sau director economic, Ionela Lupu s-a hotarat sa ia calea antreprenoriatului, din lipsa de provocari si nedorind sa se plafoneze. A pus bazele unui atelier de haine si jucarii pentru fetite si femei si are astazi vanzari de 10.000 de euro.

De profesie contabil si avand la baza studii de profil, Ionela Lupu a lucrat in domeniu mai multi ani pana a avansat la functia de director economic pentru cateva multinationale, precum Sistemgas, Elmec sau Laricup.

Spune ca nu a avut un moment aparte cand s-a decis sa devina antreprenor si ca totul a venit firesc si natural, odata cu dezvoltarea pasiunii sale pentru haine. “Cred ca a avut o legatura cu faptul ca parea ca ma plafonez si imi lipsea provocarea”, povesteste Ionela.

La inceputul lui 2015, a pus bazele Maruca, atelier de creatie vestimantara, unde antreprenoarea realizeaza haine pe comanda, atat pentru femei, cat si pentru fetite si croseteaza manual jucarii pentru acestea din urma. De altfel, toate operatiunile sunt handmade, inclusiv coaserea de accesorii sau pictarea hainelor.

Mi-am dorit foarte mult ca prin ceea ce creez sa aduc fericire oamenilor, sa ii bucur si sa le incant simturile cu susurul relaxant al clipocitului de apa. Sunt convins de energia pe care acestea o poarta si de puterea pe care o au de a ne apropia de natura, intr-o lume atat de agitata, in care fiecare moment de relaxare devine de nepreturit. Am invatat sa facem fata cu brio provocarii de a controla fiecare strop de apa, de a rafina sunetul pe placul fiecarui client - Vlad Kiritescu

Afacere de succes cu fantani de interior. Povestea bluConcept

/     01.08.2017

Vlad Kiritescu a avut inclinatii de antreprenor din copilarie, cand vindea copiilor din fata blocului bilete la filme proiectate pe diapozitivul din propria sufragerie. Convingerea de a urma aceasta cale a venit in facultate, asa ca in timpul masteratului a pus bazele afacerii sale cu fantani de interior: bluConcept .

Vlad a admirat tot timpul lumea oamenilor de afaceri, asa ca urmat studii economice tocmai pentru a se pregati cat mai bine pentru acest domeniu. In paralel cu ASE, a participat la diverse cursuri de limba engleza in afaceri, antreprenoriat, conferinte si a facut si masterat in marketing strategic la aceeasi universitate.

Investitia initiala in dupa bluConcept® a fost de circa 1.000 de euro. Ideea a inceput intr-un magazin de bricolaj. “Am intrat acolo si am decis ca nu o sa plec pana nu adun toate piesele neceare pentru a mesteri prima fantana de interior bluConcept. Mai tarziu, dupa ce am acumulat cunostintele necesare pentru conducerea unei afaceri, am decis sa ma lansez in aventura vietii mele, sa infiintez aceasta firma si sa ma dedic ei, pentru a o creste in cel mai bun mod cu putinta. Investitia initiala a fost foarte mica pentru un domeniu de productie si a provenit din resursele proprii obtinute prin slujbele anterioare part-time”, a declarat antreprenorul.

Povestea unui business de familie nascut din pasiunea pentru design a fiului si talentul de tamplar al tatalui

/     25.07.2017

Pentru Razvan Chelu, un tanar arhitect, oportunitatea antreprenoriatului i s-a ivit cand se astepta mai putin: intr-o calatorie la Lisabona. Acolo a vazut o geanta din oglinzi care l-a facut sa-si doreasca sa realizeze propriile modele. Insa nu din oglinzi, ci din lemn. Imbinand pasiunea pentru design cu abilitatatea tatalui sau, de meserie tamplar, Razvan a pus bazele unui brand de genti din lemn care valoreaza astazi 20.000 de euro.

Un business de familie si o impletire a pasiunilor sale si ale tatalui sau, asa cum il descrie tanarul, Lemnia a luat nastere in 2014, cand, proaspat intors din vacanta, Razvan i-a propus tatalui sau sa realizeze genti din lemn. Vazuse o geanta realizata din bucati de oglinda si felul in care se reflecta lemnul pe suprafata acesteia a fost o sursa de inspiratie, dar si un imbold. Nu era prima astfel de propunere, dar a fost cu noroc: tatal sau, care detinea inca din anii ‘90 un atelier de tamplarie unde prelucra lemnul, a fost de acord cu ideea de genti din lemn.

Lemnia a luat nastere in urma cu trei ani, dar legatura cu lemnul incepe undeva in copilarie, cand eram mic si stateam impreuna cu tata in atelier. Practic, am crescut inconjurat de lemn, am prins drag de acest material, i-am invatat proprietatile si am incercat sa il aplic in domeniul in care activez, arhitectura”, povesteste Razvan.

Romanul care a reusit sa creeze o afacere de milioane in SUA

/     20.07.2017

In ultimul an de facultate, Bogdan Ioncea, impreuna cu doi colegi, a infiintat compania Quadrart Architecture Studio (QAS). Trei ani mai tarziu, antreprenorul a reusit sa deschida o filiala in Boston si a ajuns sa aiba afaceri de aproape un milion de dolari. Bogdan Ioncea a povestit intr-un interviu acordat Wall-Street.ro cum a reusit sa construiasca compania QAS si care sunt urmatoarele planuri de business.

Quadrart Architecture Studio (QAS), fondata in 2006 in Bucuresti, a actionat in domeniul arhitecturii si urbanismului, concentrandu-se in principal pana in 2008 asupra conceptului, designului, cat si asupra supervizarii proiectelor de constructie, cum ar fi cladiri rezidentiale, cladiri de birouri, centre de divertisment si imobile multifunctionale din perioada de crestere a pietei imobiliare locale.

“Am ales sa infiintam o firma atunci pentru ca era un moment foarte bun de a incepe ceva pe imobiliare. Noi eram axati inca din timpul facultatii foarte mult pe prezentari grafice, mai lucram pentru mai multi profesori de-ai nostri la stadiul de invatacel, ca sa prindem mai mult decat se preda la cursuri. Atunci am observat trendul puternic de prezentari grafice pe piata, fiecare dorea sa iasa in fata cu ceva diferit pe piata”, a spus Bogdan Ioncea, co-fondatorul QAS.

O esarfa de matase de calitate este un cadou memorabil, o piesa de colectie, care nu se demodeaza niciodata si care ramane peste timp. Femeile care poarta esarfe de matase. au acel ceva, un conoisseurship, o atractie catre lucrurile fine, le place sa experimenteze, sa se joace, cu culorile, texturile si sa descopere noi feluri de a se exprima prin accesoriile pe care le poarta.

Dana Jeba

De la medicina la o afacere cu accesorii de matase: povestea Tie-Me-Up

/     04.07.2017

Ce au in comun un medic dermatolog, un specialist in piata farmaceutica si accesoriile de matase? Nimic, la prima vedere. Insa…in realitate acesta este drumul unei studente care a pornit pe drumul medicinei, dar a realizat pe parcurs ca vrea sa fie antreprenoare.

Dana Jeba este de profesie medic, dar dupa incheierea rezidentiatului a schimbat macazul si a lucrat in piata farma, in diferite companii multinationale sau antreprenoriale. A trecut prin aproape toate departamentele esentiale dintr-un business, in mod asumat, pentru ca a stiut tot timpul ca vrea sa aiba propriul business.

“La primul interviu de angajare in piata farmaceutica, mi s-a pus intrebarea clasica: unde te vezi peste 5 ani? Nu imi amintesc de ce, dar am raspuns ca imi doresc sa am business-ul meu. In anii care au urmat, in alegerea unui loc de munca nou sau in provocarea de a creste intr-o companie, nu am ales un salariu mai mare sau un pachet de beneficii mai atractiv, ci o companie sau un loc de munca in care sa invat altceva, in care sa ma pot dezvolta si in care sa fiu expusa la medii de business diferite. Am facut vanzari, marketing, category management, achizitii, am condus un department comercial, adica o parte destul de importanta din “departamentele” unui business propriu. Nu am facut finante… din pacate… si asta mi-a dat destul de mult de furca in cei 5 ani de antreprenoriat”, povesteste Dana Jeba, intr-un interviu acordat wall-street.ro.

Noi am avut noroc sa intram pe zona de optica intr-un moment in care nu exista competitie, insa acum e mult mai greu. Ca cineva sa intre pe piata si sa fie un competitor serios trebuie sa inceapa cu cel putin 100.000 euro. Cumva am speculat si un moment foarte bun pe piata, plus ca piata de e-commerce creste foarte bine in Romania si este estimat ca pana in 2020 se va dubla.

Florin Nita, co-fondator Lensa.ro

Doi romani fac milioane dintr-o afacere inceputa cu doar 500 de euro

/     28.06.2017

Antreprenorii Daniel Craciun si Florin Nita au deschis, in 2013, magazinul online de optica Lensa.ro, cu o investitie initiala de 500 de euro. Pentru anul acesta, cifra de afaceri estimata se apropie de un milion de euro, avand in vedere ca vanzarile s-au dublat, an de an. Co-fondatorii Lensa.ro au relatat, intr-un interviu acordat Wall-Street.ro, cum au reusit sa construiasca un magazin online de succes si care sunt strategiile de dezvoltare ale companiei.

Lensa.ro a inregistrat in al treilea an dupa infiintare cifra de afaceri de 600.000 euro, avand in acel an peste 50.000 de comenzi realizate. Fondatorii Lensa.ro, Daniel Craciun si Florin Nita, estimeaza ca in 2017 compania lor va atinge cifra de afaceri de cel putin 900.000 euro.

“La un moment dat, activitatea in corporatie devine un pic plictisitoare si mi-am dorit sa fac ceva nou. Am pus pasiune impreuna cu Daniel, in egala masura, si am pornit”, a spus Florin Nita, co-fondatorul Lensa.ro.

Daniel Craciun a intrat in lumea antreprenoriatului de la varsta de 18 ani, cand si-a infiintat prima firma prin care crea site-uri pentru mai multi clienti. Apoi a decis sa-si creeze propriul magazin online de lentile colorate, pentru care a investit doar o suma de 500 de euro.

A facut un business de 70.000 de euro din poze printate si magneti

/     26.06.2017

Catalin Melinte avea doua job-uri cand s-a decis sa ia calea antreprenoriatului si sa inceapa o afacere cu cabine foto pentru evenimente. Lucra in domeniul telecomunicatiilor, iar seara mergea in cluburi, unde facea poze pe care apoi le printa pe magneti. In urma cu trei ani, a pus bazele Cutia cu Poze, o afacere care astazi valoreaza 70.000 de euro si opt astfel de cabine pentru evenimente. Am stat de vorba cu Catalin despre inceputurile Cutia cu Poze, dar si ce planuri are in continuare.

Spune ca totul a inceput din pasiune pentru fotografie; daca in timpul zilei lucra la o companie din domeniul telecomunicatiilor, seara era in cluburi, unde fotografia petrecareti, iar apoi le vindea pozele printate si lipite de un magnet. Se vindeau cu 10 lei si daca in timpul saptamanii avea pana la zece clienti pe seara, in weekend numarul ajungea si la 50. “Ma interesa sa-mi formez mana, sa interactionez cu oamenii, sa-mi dezvolt aceasta abilitate de a aborda straini si de a le vinde ceva. Majoritatea reactiona bine, erau entuziasti”, povesteste Catalin.

A tinut-o in acest ritm mai bine de un an, pana cand a devenit obositor fiind ziua la job si seara in club si a ajuns la concluzia ca nu avea un business, ci doua locuri de munca. A decis sa puna in aplicare o idee de afacere pe care o avusese in perioada in care fusese detasat cu munca la Sibiu, de a transforma cabinele foto clasice intr-unele interactive. “Am vazut cabina foto clasica, m-am gandit la ceea ce faceam eu si am gasit calea de mijloc. Am facut research si am vazut ca in Vest, peste Ocean, acest tip de afacere era foarte dezvoltat. Evenimentele de acolo sunt nelipsite de un foto booth”, spune antreprenorul.

Poveste antreprenoriala cu miros de lavanda: planurile Careless Beauty

/     21.06.2017

Elena Oancea, estetician-chimist si fondator Careless Beauty, a intrat in lumea cosmeticelor organice cu mai bine de 25 de ani in urma, datorita parintilor sai. Impreuna cu familia sa, Elena Oancea a reusit sa construiasca o afacere in domeniul esteticii naturiste, inregistrand o cifra de afaceri de peste 200.000 lei anul trecut, iar pentru 2017 estimeaza o crestere de 10-15%. In ultimii doi ani compania a fost pe pierdere, iar anul acesta spera ca va inregistra profit in urma extinderii capacitatii de productie a laboratorului din comuna Topraisar, judetul Constanta.

Fondatoarea Careless Beauty a crescut intr-un sat mic din judetul Tulcea unde si-a petrecut o buna parte din timp in paduri si lanuri de flori, la cules de plante. De la varsta de 6 ani a invatat si si-a dezvoltat cunostintele despre beneficiile excractelor organice. A fost fascinata de remediile oferite de natura si mai ales, de cremele bunicii sale cu flori de crin.

A continuat sa studieze plantele realizand diverse combinati intre excracte, pentru diferite tipuri de ten si afectiuni dermatologice. Astfel, a reusit sa ajunga la o formula foarte concentrata bazata numai pe extracte din plante si fructe, bogate in antioxidanti naturali care regenereaza celulele epidermei. Intre timp, a realizat ca sotul si copiii sai doresc sa i se alature pentru a duce mai departe tradituia de familie. Impreuna au reusit sa transforme o simpla pasiune intr-un business de succes.

Primii pasi in business: cum deschizi un studio de dans pentru copii

/     19.06.2017

Din 2005 si pana in prezent danseaza pe scena Operei Nationale din Bucuresti, iar din 2016 a decis sa faca primii pasi in antreprenoriat. Corina Tudosanu a deschis un studio de dans pentru copii prin care spera sa devina, pe termen lung, „pepiniera liceelor de specialitate si a scenelor lirice din tara si strainatate”.

Corina Tudosanu, 30 de ani, a inceput sa colaboreze cu diferite gradinite ca profesor de dans tematic inca din 2006, an in care a devenit membru fondator al Asociatiei Kidstart, manager al unui proiect de arta pentru cei mici si al unui program social.

Rainbow Art Studio este un proiect la care am visat inca din primii ani de cariera. Mi-am dorit sa picur in elevele mele o parte din mine. Sa le vad crescand si peste ani sa descopar in ele calitati de care sa ma faca <<vinovata>>. Acest proiect are ca scop nu doar colaborarea cu copii, ci si impartasirea bucuriei de a dansa, de a fi rasplatit cu aplauze si de a trasmite sentimente prin intermediul dansului”, a povestit pentru Wall-Street.ro Corina Tudosanu.

Cumva ai spune ca toate aceste pregatiri m-ar fi dus pe un alt fagas in viata, dar eu cred ca in momentul in care ai acest spirit intreprinzator, la un moment dat cu siguranta va iesi la suprafata si iti va determina cursul vietii.

Laura Coroianu

Antreprenoarea care aduce in Romania cei mari renumiti artisti straini

/     30.05.2017

De mai bine de zece ani aduce pe marile scene din tara artisti internationali de calibru, precum Depeche Mode, Red Hot Chili Peppers sau Metallica, insa nu s-a pregatit pentru o astfel de cariera. Absolventa de limbi straine, a lucrat in televiziune, a organizat Cerbul de Aur, iar o vreme a cochetat cu scrierea de scenarii. Pana cand a pus bazele Emagic si a devenit unul dintre cei mai importanti organizatori de evenimente din Romania. Am povestit cu Laura Coroianu despre cariera si antreprenoriat, inceputurile Emagic si locul preferat din timpul unui concert: “In culise, unde simt valurile de iubire si energie dintre public si artist".

O intreb cum se caracterizeaza in cateva cuvinte si raspunsul vine rapid: “100% antreprenor. Singurul job pe care l-am avut este cel de producator si realizator in televiziune, timp de sapte ani”. De-a lungul timpului a avut mai multe afaceri, insa de departe cel mai important este Emagic, fondat in urma cu mai bine de zece ani impreuna cu sotul sau initial in Olanda, iar apoi in Romania. Insa, pana a ajunge la motivele pentru care s-a intors in tara, Laura imi povesteste inceputurile sale.

Era studenta in anul 4 la Facultatea de Limbi Straine cand i s-a propus sa fie translator pentru echipa BBC, venita in Romania sa relateze despre Revolutie. Timp de sase luni a facut asta pana cand s-a dus la un casting de prezentator de stiri. Desi nu avea experienta, a fost selectata dintr-o multime de zeci de fete si a ajuns sa prezinte emisiuni precum Videomagazin sau Teleclubul de sambata, alaturi de Cristian Topescu.

/    

Wall StreetUltimele stiri online din economie si afaceri

Cauti inspiratie in business sau vrei sa fii la curent cu cele mai importante stiri care influenteaza mediul de afaceri? Activeaza notificarile