Coca-Cola a lansat luna aceasta o campanie in mai multe tari, printre care si Israel, unde a printat pe etichetele sticlelor cele mai populare 150 de prenume utilizate. Actiunea a starnit insa o serie de controverse, intrucat niciun nume de origine araba nu apare pe sticlele de suc, potrivit The Washington Post.
Printre scopurile campaniei, pe langa personalizarea experientei savurarii unei bauturi racoritoare, se numara, cel mai probabil, atragerea unui numar de noi clienti.

Cu toate acestea, intr-o tara in care identitatea culturala poate fi strans legata de religie si etnie, si in care problemele ce tin de perceptia de incluziune sau excludere sunt extrem de sensibile, ideea de personalizare a sticlelor Coca-Cola poate deveni foarte complicata.

Saptamana aceasta, un cetatean israelian de origine araba a trimis o petitie unui tribunal israelian prin care a semnalat ca aceasta campanie este discriminatorie.

„Niciun nume de origine araba nu apare pe lista celor identificate de companie, desi populatia araba din Israel depaseste 1,5 milioane de persoane”, a spus acesta.

De asemenea, alte plangeri au venit de la comunitatea imigrantilor rusi si din partea altor minoritati din Israel, ale caror prenume nu au ajuns pe lista.

Aceasta nu este insa prima data cand Coca-Cola intampina astfel de probleme. O campanie similara din Suedia a luat in calcul, de asemenea, cele mai populare nume locale, excluzand insa Muhammad, compania temandu-se ca ar fi prea controversat.

Mai mult, compania Coca-Cola a mai avut anterior probleme in Israel, unde ani de zile nu si-a comercializat produsele, ca urmare a presiunii arabe de a alege intre piata israeliana si cea araba, mult mai mare ca dimensiune.

Sursa foto: www.thelocal.se

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Internațional »


Setari Cookie-uri