E-commerce: retaileri offline vs. jucatori online


8 Care este nivelul marjelor de profit in zona autohtona de e-commerce pentru 2007 si care sunt estimarile pentru 2010?

Marius Ghenea Presedinte, PCFun
In momentul de fata, marjele de profit sunt in opinia noastra nejustificat de mici, din doua motive: pe de o parte pentru ca aproape toti jucatorii de pe aceasta piata au volume foarte mici de afaceri, asa ca nu pot beneficia de discount-uri semnificative de la producatori si distribuitori si in al doilea rand pentru ca o mare parte dintre acesti mici jucatori au o intelegere limitata a realitatilor financiare ale unei companii, ceea ce le va crea in viitor mari probleme de profitabilitate (si, in ultima instanta, de supravietuire!) insa pentru moment ei contribuie la un pseudo-dumping online (care insa va inceta in urmatoarele 12-18 luni). Concret, pentru o mica afacere online, margini brute de adaos de 2-3% pot fi considerate acceptabile azi, ceea ce genereaza acest efect de reducere a profitabilitatii celorlalti jucatori (prin inductie), desi probabil ca la o analiza atenta, orice manager sau om de afaceri intelege ca, oricat de subtire ar fi structura de costuri in business-ul online, nu se poate realiza profit plecand de la o margine bruta de 2% (pentru ca exista totusi numeroase costuri implicate in business-ul online, unele ascunse si care ies la suprafata ceva mai tarziu). Atunci, mai tarziu, e posibil ca si clientii care au apelat la asemenea companii sa regrete, pentru ca nu vor mai primi suportul necesar post-vanzare (in conditiile in care multe asemenea companii vor disparea pur si simplu, si la propriu, si la figurat).
Reprezentantii companiei Domo,
In general marjele din retail-ul romanesc sunt intr-o scadere continua. In retail-ul online marjele sunt si mai mici, situatie care se datoreaza eforturilor magazinelor online de a acapara clientii din retailul clasic, precum si concurentei dintre magazinele online.
Alex Stoica Manager dol.ro, RTC
Nivelul mediu al marjei pe DOL.ro se cifreaza undeva in jurul a 20-25%. Estimarea pentru 2010 ramane in acelasi interval, argumentul constand in faptul ca piata se va coagula in jurul catorva jucatori importanti. In acelasi timp, atat importatorii cat si distribuitorii vor stabili politici/proceduri de respectat de catre toti etailerii.
preview intrebare
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
Setari Cookie-uri