Creatie vs. strategie in agentiile romanesti de publicitate


Publicitatea se joaca intre doi pioni de baza: planner-ul si creativul. Marketer la radacina, planner-ul construieste o strategie de promovare care sa-i aduca clientului profit. Creativul preia stafeta si impacheteaza ideea. Care dintre ei aduce mai multa valoare adaugata clientului, ce premii isi doresc, cum se imparte munca intre creatie si strategie, ce e bine si ce e rau in agentiile romanesti ne vor spune doi creativi si doi planner-i cu atitudine.

Un articol de Simina Mistreanu.

5 De ce avem putini planneri in agentiile din Romania?

Serban Alexandrescu Creative Director, Headvertising
Eu cred ca deja sunt cam multi si cam ne-experimentati pentru cata nevoie reala de strategie exista deocamdata. Sper sa se specializeze in timp si sa devina oamenii de care avem atata nevoie.
Bogdana Butnar Senior Strategic Planner, McCann Erickson
Pentru ca nu toate agentiile au resimtit inca nevoia de asa ceva din cauza ca nu ofera servicii complete de marketing communications. Noi facem inca spoturi, suntem agentii de spoturi si printuri. Dar agentiile, si in speta plannerii, erau initial consultanti de marketing pentru clientii care nu aveau un departament de profil. Asta e istoria planningului. La noi, aparitia planningului nu a fost una naturala, ci mai degraba impusa. Pentru toate agentiile acum plannerul este un must have, insa fara sa se inteleaga exact de ce si mai ales de unde. Oamenii nu inteleg ca plannerii sunt oameni de marketing si research, sau cel putin asta ar trebui ideal sa fie, si nu inteleg ce sa faca cu un om de marketing intr-o agentie de advertising.
Adrian Preda Co-Creative Director, Leo Burnett
Un planner bun este ca un vin bun: trebuie sa fie un soi nobil, dintr-o recolta buna, sa fie format in conditii speciale, iar apoi trebuie invechit. Nu cred ca publicitatea romanesca este suficient de batrana ca sa inceapa sa produca planneri excelenti pe banda rulanta.
Sorin Psatta Integrated Communication Director, Grup BBDO Romania
Pe de o parte, eu nu cred ca sunt putini. Pe de alta parte, planner-ul este un lux pe care ar trebui sa te gandesti bine inainte daca ti-l poti permite. Ori, daca ti l-ai permis, ca ai ce face cu el. Exista, pe afara, multe exemple de agentii mai mici ori mai mari unde activitatea de planning este foarte bine condusa de account.
preview intrebare
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
Setari Cookie-uri