Creatie vs. strategie in agentiile romanesti de publicitate


Publicitatea se joaca intre doi pioni de baza: planner-ul si creativul. Marketer la radacina, planner-ul construieste o strategie de promovare care sa-i aduca clientului profit. Creativul preia stafeta si impacheteaza ideea. Care dintre ei aduce mai multa valoare adaugata clientului, ce premii isi doresc, cum se imparte munca intre creatie si strategie, ce e bine si ce e rau in agentiile romanesti ne vor spune doi creativi si doi planner-i cu atitudine.

Un articol de Simina Mistreanu.

9 Effie sau AdOr? Ce premiu isi doreste cel mai mult agentia?

Serban Alexandrescu Creative Director, Headvertising
Effie, spuse directorul de creatie.
Bogdana Butnar Senior Strategic Planner, McCann Erickson
Pai acum nu-si mai doreste nimeni AdOr. Premiile sunt importante indiferent de ce recompenseaza ele, daca pleci de la premisa ca strategia si creatia lucreaza impreuna la orice campanie.
Adrian Preda Co-Creative Director, Leo Burnett
Hmmm, da. Creativitate sau eficienta?
Ma simt ca in bancul cu Bula care urla DA, VREAU!!! in timp ce discul stricat il intreba a milioana oara daca vrea sa asculte o poveste. Ma repet.

Deci: nu exista suntem o agentie eficienta, nu creativa. Este un efort nefericit de a ascunde impotenta in ambele domenii. Daca esti o agentie cu adevarat creativa, vei fi si una eficienta. Full stop!
Sorin Psatta Integrated Communication Director, Grup BBDO Romania
In pofida unor declaratii potrivnice, orice agentie isi doreste premii care sa-i recunoasca public excelenta, cred ca este un lucru cat se poate de normal. Effie are marele avantaj ca premiaza si clientul, care astfel isi vede incununat efortul sau de marketing, asadar cred ca Effie ar avea castig de cauza. Principiul este insa: orice premiu este mai bun decat nici un premiu.
preview intrebare
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
Setari Cookie-uri