Creatie vs. strategie in agentiile romanesti de publicitate
Publicitatea se joaca intre doi pioni de baza: planner-ul si creativul. Marketer la radacina, planner-ul construieste o strategie de promovare care sa-i aduca clientului profit. Creativul preia stafeta si impacheteaza ideea. Care dintre ei aduce mai multa valoare adaugata clientului, ce premii isi doresc, cum se imparte munca intre creatie si strategie, ce e bine si ce e rau in agentiile romanesti ne vor spune doi creativi si doi planner-i cu atitudine.
Un articol de Simina Mistreanu.
Un articol de Simina Mistreanu.
- Creatie sau strategie? Ce aduce clientului mai multa valoare adaugata?
- Ce ar trebui imbunatatit/schimbat pentru ca departamentele de creatie, strategie si client service sa colaboreze mai bine?
- Care vor fi principalele directii de dezvoltare ale publicitatii romanesti in 2008?
- E bine ca un creativ sa faca strategie sau un planner creatie, din cand in cand?
- De ce avem putini planneri in agentiile din Romania?
- Ce isi doresc creativii? Libertate deplina sau o strategie gata conturata de catre planneri, pe care sa o urmareasca?
- Daca s-ar intampla ca agentia sa aiba un singur angajat, care ar fi el?
- Cui putem sa punem in carca, cel mai adesea, insuccesul unei campanii?
- Effie sau AdOr? Ce premiu isi doreste cel mai mult agentia?
- Care sunt principalele trei calitati ale unui creativ? Dar ale unui planner?
9 Effie sau AdOr? Ce premiu isi doreste cel mai mult agentia?
Serban Alexandrescu
Creative Director, Headvertising
Effie, spuse directorul de creatie.
Bogdana Butnar
Senior Strategic Planner, McCann Erickson
Pai acum nu-si mai doreste nimeni AdOr. Premiile sunt importante indiferent de ce recompenseaza ele, daca pleci de la premisa ca strategia si creatia lucreaza impreuna la orice campanie.
Adrian Preda
Co-Creative Director, Leo Burnett
Hmmm, da. Creativitate sau eficienta?
Ma simt ca in bancul cu Bula care urla DA, VREAU!!! in timp ce discul stricat il intreba a milioana oara daca vrea sa asculte o poveste. Ma repet.
Deci: nu exista suntem o agentie eficienta, nu creativa. Este un efort nefericit de a ascunde impotenta in ambele domenii. Daca esti o agentie cu adevarat creativa, vei fi si una eficienta. Full stop!
Ma simt ca in bancul cu Bula care urla DA, VREAU!!! in timp ce discul stricat il intreba a milioana oara daca vrea sa asculte o poveste. Ma repet.
Deci: nu exista suntem o agentie eficienta, nu creativa. Este un efort nefericit de a ascunde impotenta in ambele domenii. Daca esti o agentie cu adevarat creativa, vei fi si una eficienta. Full stop!
Sorin Psatta
Integrated Communication Director, Grup BBDO Romania
In pofida unor declaratii potrivnice, orice agentie isi doreste premii care sa-i recunoasca public excelenta, cred ca este un lucru cat se poate de normal. Effie are marele avantaj ca premiaza si clientul, care astfel isi vede incununat efortul sau de marketing, asadar cred ca Effie ar avea castig de cauza. Principiul este insa: orice premiu este mai bun decat nici un premiu.