QA: Vara 2008, sub lupa jucatorilor din turism


Estimarile pentru evolutia turismului romanesc in vara acestui an sunt diferite de la o agentie la alta, insa o concluzie este comuna: cursul valutar influenteaza afacerile companiilor din turism, avand in vedere ca sunt consumatoare de valuta.

Un articol de Denisa Apostol

8 Cum influenteaza fluctuatia cursului de schimb euro/leu afacerile agentiei si cum credeti ca va evolua acesta pana in vara?

Antonio Nitu director general, Aerotravel
Nu exista o influenta majora asupra vanzarilor, deoarece preturile pe care le avem sunt in Euro. Evident, argumentul acesta nu este suficient asa ca as adauga faptul ca, traditional, ofertele de turism pentru servicii in afara tarii se fac intr-o masura covarsitoare in Euro. Ca atare, clientii nu au o surpriza atunci cand se hotarasc asupra unui produs turistic, dar nu este exclus sa o aiba atunci cand vor sa plateasca in RON. Cu toate acestea, daca informatia le este furnizata corect, acestia inteleg faptul ca o agentie de turism nu are cum sa suporte integral diferentele generate de cursul de schimb fluctuant.
Alin Burcea presedinte, Paralela 45
Scaderea cursului afecteaza incomingul, cresterea cursului afecteaza outgoingul.
Nicoleta Orzan reprezentant, J'Info Tours
In lunile iulie si august va scadea cu 2-3%. Scaderea va fi influentata pozitiv, avand in vedere ca suntem consumatori de valuta.
preview intrebare
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
Setari Cookie-uri