Q&A: Cum acorda companiile sponsorizari


Pentru majoritatea ONG-urilor, banii oferiti de companii reprezinta unica sansa de a-si realiza proiectele. Am invitat 5 responsabili din companii cu experienta in acordarea sponsorizarilor sa ne spuna cum decid ce proiecte merita finantate. De asemenea, ei dezvaluie asteptarile pe care le au de la un ONG, din momentul solicitarii unei sponsorizari, pana dupa incheierea proiectului.

Interviurile au fost realizate pentru www.responsabilitatesociala.ro.

1 Dupa ce criterii analizati solicitarile de sponsorizare pe care le primiti si cum decideti domeniile in care va implicati?

Anca Rarau Director Marketing si Comunicare, Banca Transilvania
Intr-adevar, la Banca Transilvania ajunge un numarul mare de solicitari, care acopera cele mai diverse domenii. Daca se refera la zonele noastre de interes – sanatate, educatie, cultura, sport, mediu etc. - acestea trec de o prima etapa a selectiei. Luam in calcul, de asemenea, argumentarea cat mai clara a solicitarii si daca ar putea aduce beneficii pentru un numar cat mai mare de persoane.

Sunt cazuri in care chiar Banca Transilvania a initiat astfel de proiecte. Asa ar fi, de exemplu, “Tu alegi, Banca Transilvania se implica”, derulat in Alba Iulia, Bistrita, Deva si Sibiu sau “Clujul Are Suflet”.
Mihaela Burada Director Adjunct Comunicare, BRD-Groupe Société Générale
Sunt 4 domenii cheie in care ne implicam de 10 ani : parteneriatele sportive, sustinerea culturii, a educatiei si actiunile umanitare.

Periodic, aceasta strategie este revizuita si adaptata noilor cerinte ale societatii romanesti. De exemplu, incepand cu anul trecut, am introdus un capitol nou - protejarea mediului, o dimensiune care nu ar trebui sa lipseasca din strategia nici unei companii.

Atunci cand evaluam o noua solicitare de sponsorizare, verificam in primul rand daca proiectele propuse se suprapun cu strategia noastra de sponsorizare, aprobata pentru anul respectiv.
Urmarim ca:

* obiectivele pe care si le propune proiectul sa fie realiste si tangibile;
* planul de actiune si durata desfasurarii programului sa fie clar explicate;
* proiectul sa puncteze rezultatele asteptate si sa fie sustenabil in timp;
* bugetul sa fie prezentat defalcat si sa contina toate tipurile de cheltuieli (echipamente si bunuri, materiale promotionale, resurse umane etc);
* comunicarea rezultatelor programului sa fie transparenta si sa se faca trimestrial sau la finele fiecarei etape;
* ONG-ul aplicant sa aiba experienta unor actiuni similare incheiate cu succes.
Anca Teiosanu PR Specialist, Orange Romania
Cand vorbesti de CSR si corporatii, inainte de a ajunge la finantarea unor proiecte, trebuie sa pornesti de la modul in care aceste corporatii isi obtin profitul. Cred ca o companie nu este responsabila social daca isi obtine profiturile fara a respecta legile si standardele mediului in care opereaza sau daca nu este transparenta. Abia apoi vin proiectele.

Avem o politica de Grup pe care o urmam si care ne indruma in urmatoarele directii: protectia mediului, arta si cultura si domeniul social. In functie de aceste domenii, facem selectia proiectelor in care ne vom implica. Urmarim astfel ca actiunile noastre sa fie cat mai concentrate si eficiente cu putinta, iar ajutorul financiar pe care il oferim sa aduca o schimbare reala si sa aiba un impact considerabil aspra comunitatii careia i se adreseaza. In general, sunt proiecte care implica un parteneriat pe termen lung, cum este cel recent lansat impreuna cu organizatia Mai Mult Verde – Cicloteque.

Ne implicam de asemenea si in proiecte punctuale, mai ales la nivel local, unde domeniile sunt extrem de diverse in functie de nevoile comunitatii.
Bogdan Arnautu Sef Departament Comunicare, Carpatcement Holding
In primul rand, ne-am definit o strategie clara de CSR, iar in urma analizarii solicitarilor de sprijin pe care le-am primit, am decis ca domeniile in care ne implicam si in care putem juca un rol esential sunt:

1. Protectia mediului: priveste atat imbunatatirea calitatii factorilor de mediu, cat si conservarea biodiversitatii. Actionam mai mult decat responsabil in ceea ce priveste mediul – promovam constientizarea problemelor in legatura cu mediul si sanatatea si investim in combustibili alternativi si tehnologii prietenoase mediului, pentru o noua calitate a vietii.

2. Urbanismul si arhitectura: implicarea in acest domeniu inseamna pentru noi readucerea in prim-plan a arhitecturii, planificarii spatiale si amenajarii teritoriului, ajutand in acelasi timp factorii de decizie sa transforme orasele gri in localitati placute, frumoase. Ne implicam in astfel de proiecte deoarece producem unul dintre cele mai durabile materiale de constructie din lume – betonul. Acesta confera constructiilor durabilitate timp de secole, oprind in acelasi timp diminuarea resurselor naturale.

3. Dezvoltarea comunitatilor: in comunitatile locale in care ne desfasuram activitatea, ne asumam un rol activ prin oferirea materialelor de constructii pentru proiecte de constructii si infrastructura, prin sprijinul financiar acordat initiativelor comunitatii si prin resurse umane – voluntari in diverse proiecte locale.

4. Actiuni umanitare: acestea includ donatii si asistenta in cazul unor dezastre naturale, pentru a ajuta persoanele aflate in dificultate, cum ar fi victime ale inundatiilor, sinistrati. Prin sponsorizari si acte caritabile, ajutam comunitatile in care activam.

Resursele noastre, ca ale oricarei companii sunt limitate. Prin urmare, acestea pot si vor fi utilizate acolo unde impactul lor este maxim. De aceea, am ales sa stam la baza dezvoltarii de proiecte durabile pentru Romania, urmarind cu preponderenta cele patru domenii identificate ca fiind prioritare.
Anca Nuta Head of Events, CSR & Cultural Sponsorships, UniCredit Tiriac Bank
Cand vorbesti de CSR si corporatii, inainte de a ajunge la finantarea unor proiecte, trebuie sa pornesti de la modul in care aceste corporatii isi obtin profitul. Cred ca o companie nu este responsabila social daca isi obtine profiturile fara a respecta legile si standardele mediului in care opereaza sau daca nu este transparenta. Abia apoi vin proiectele.

Avem o politica de Grup pe care o urmam si care ne indruma in urmatoarele directii: protectia mediului, arta si cultura si domeniul social. In functie de aceste domenii, facem selectia proiectelor in care ne vom implica. Urmarim astfel ca actiunile noastre sa fie cat mai concentrate si eficiente cu putinta, iar ajutorul financiar pe care il oferim sa aduca o schimbare reala si sa aiba un impact considerabil aspra comunitatii careia i se adreseaza. In general, sunt proiecte care implica un parteneriat pe termen lung, cum este cel recent lansat impreuna cu organizatia Mai Mult Verde – Cicloteque.

Ne implicam de asemenea si in proiecte punctuale, mai ales la nivel local, unde domeniile sunt extrem de diverse in functie de nevoile comunitatii.
preview intrebare
1
2
3
4
5
6

Comenteaza articolul

Opinia cititorilor nostri este importanta pentru noi, Wall-Street incurajand publicarea comentariilor voastre. Pe site urmeaza sa isi gaseasca locul numai comentariile pertinente, on-topic, prezentate intr-un limbaj civilizat, fara atacuri la persoane / institutii. Ne rezervam dreptul de a elimina orice comentariu care nu corespunde acestor principii, precum si de a restrictiona accesul la comentarii utilizatorilor care comit abuzuri grave sau repetate.