Q&A: Cum acorda companiile sponsorizari
Pentru majoritatea ONG-urilor, banii oferiti de companii reprezinta unica sansa de a-si realiza proiectele. Am invitat 5 responsabili din companii cu experienta in acordarea sponsorizarilor sa ne spuna cum decid ce proiecte merita finantate. De asemenea, ei dezvaluie asteptarile pe care le au de la un ONG, din momentul solicitarii unei sponsorizari, pana dupa incheierea proiectului.
Interviurile au fost realizate pentru www.responsabilitatesociala.ro.
Interviurile au fost realizate pentru www.responsabilitatesociala.ro.
- Dupa ce criterii analizati solicitarile de sponsorizare pe care le primiti si cum decideti domeniile in care va implicati?
- ONG-urile se plang ca multe companii tergiverseaza oferirea unui raspuns ferm la solicitarile lor de sponsorizare. Cum explicati asta? Ce faceti pentru a evita astfel de situatii?
- Reputatia unui ONG este importanta in decizia de a intra sau nu intr-un parteneriat? Ce inseamna "eputatie buna" in cazul unui ONG?
- De unde va informati despre un ONG, cand analizati oportunitatea unui parteneriat?
- Ce greseli trebuie sa evite un ONG, din momentul in care solicita o sponsorizare, pana dupa incheierea proiectului?
- Ce criterii folositi pentru a va evalua succesul, la finalul unui proiect in parteneriat cu un ONG?
4 De unde va informati despre un ONG, cand analizati oportunitatea unui parteneriat?
Anca Rarau
Director Marketing si Comunicare, Banca Transilvania
Sursele sunt diverse raportari, materiale oferite chiar de ONG-uri, alti colaboratori si, bineinteles, presa
Mihaela Burada
Director Adjunct Comunicare, BRD-Groupe Socit Gnrale
Orice ONG care se respecta, atunci cand cauta noi surse de finantare, pune la dispozitia potentialilor sponsori toate informatiile legate de proiectele anterior implementate: raportari de final de proiect, rapoarte anuale, revista presei etc.
Cea mai mare parte din informatii ni le furnizeaza, asadar, chiar ONG-ul aplicant. Restul de informatii provin de la partenerii implicati in proiectele anterioareorganizate de asociatia respectiva.
Cea mai mare parte din informatii ni le furnizeaza, asadar, chiar ONG-ul aplicant. Restul de informatii provin de la partenerii implicati in proiectele anterioareorganizate de asociatia respectiva.
Anca Teiosanu
PR Specialist, Orange Romania
Dupa cum spuneam, daca propunerea unui ONG se incadreaza intr-una sau mai multe dintre directiile pe care noi dorim sa ne axam, atunci pasul urmator este sa cautam informatii despre organizatia respectiva. Multe din propuneri si referinte ne vin chiar din partea colegilor nostri, iar pentru noi acest lucru este foarte important. Avem chiar un program de voluntariat numit Gift Matching, derulat de cativa ani la nivelul intregului Grup UniCredit, prin intermediul caruia colegii nostri pot propune proiecte umanitare, de mediu sau educationale care pot beneficia de donatii in bani, la finalul programului sumele urmand sa fie dublate de catre UniCredit Tiriac Bank si Unidea, Fundatia Grupului UniCredit.
Bogdan Arnautu
Sef Departament Comunicare, Carpatcement Holding
Sunt multe surse de informare pe care le folosim: presa, internetul, diverse cataloage, conferinte, simpozioane, seminarii, dezbateri publice, alte companii si alte ONG-uri care activeaza in domeniul respectiv. La acestea se adauga contactele personale cu cei implicati de multi ani in promovarea proiectelor de CSR, atat din tara cat si din strainatate. Uneori, sugestiile din partea unor consultanti ori specialisti se pot dovedi, si ele, valoroase. De asemenea, comportamentul altor companii si manageri este o sursa de informatie si inspiratie foarte utila.
Anca Nuta
Head of Events, CSR & Cultural Sponsorships, UniCredit Tiriac Bank
Dupa cum spuneam, daca propunerea unui ONG se incadreaza intr-una sau mai multe dintre directiile pe care noi dorim sa ne axam, atunci pasul urmator este sa cautam informatii despre organizatia respectiva. Multe din propuneri si referinte ne vin chiar din partea colegilor nostri, iar pentru noi acest lucru este foarte important. Avem chiar un program de voluntariat numit Gift Matching, derulat de cativa ani la nivelul intregului Grup UniCredit, prin intermediul caruia colegii nostri pot propune proiecte umanitare, de mediu sau educationale care pot beneficia de donatii in bani, la finalul programului sumele urmand sa fie dublate de catre UniCredit Tiriac Bank si Unidea, Fundatia Grupului UniCredit.