Q&A: Cum acorda companiile sponsorizari


Pentru majoritatea ONG-urilor, banii oferiti de companii reprezinta unica sansa de a-si realiza proiectele. Am invitat 5 responsabili din companii cu experienta in acordarea sponsorizarilor sa ne spuna cum decid ce proiecte merita finantate. De asemenea, ei dezvaluie asteptarile pe care le au de la un ONG, din momentul solicitarii unei sponsorizari, pana dupa incheierea proiectului.

Interviurile au fost realizate pentru www.responsabilitatesociala.ro.

6 Ce criterii folositi pentru a va evalua succesul, la finalul unui proiect in parteneriat cu un ONG?

Anca Rarau Director Marketing si Comunicare, Banca Transilvania
Impactul programelor de CSR derulate de Banca Transilvania il masuram prin urmatoarele cai: feedbackul direct primit de la public, obtinerea unui anumit grad de simpatie si notorietate pe plan local, atragerea de noi clienti sau chiar parteneri pentru proiecte CSR.

De asemenea, monitorizarea presei locale si centrale confera informatii importante in acest sens, fiind urmarite urmatoarele aspecte: vizibilitatea materialelor, indicatorii de imagine, pozitionarea in pagina etc. Sunt cazuri in care succesul vine si prin alte forme de recunoastere, cum ar fi premiile pe domeniul CSR.

Dar, cel mai mult, succesul il masuram in beneficiile sociale reale pe care le genereaza un parteneriat sau altul.
Mihaela Burada Director Adjunct Comunicare, BRD-Groupe Socit Gnrale
Sunt mai multe criterii de evaluare. In primul rand, vedem daca programul si-a indeplinit obiectivele si beneficiarii proiectului au fost atinsi. Apoi este criteriul eficientei, prin care incercam sa vedem cat de bine au fost utilizate resursele disponibile.

Luam in calcul si impactul proiectului in cadrul societatii felul in care proiectul a adus o schimbare sau, in functie de caz, modul in care a fost mediatizat.

Nu in ultimul rand, in momentul evaluarii, se iau in considerare si planurile de dezvoltare viitoare a proiectului, pentru a stabili o eventuala prelungire a parteneriatului.

De asemenea, transparenta de catre dau dovada partenerii in raportarea rezultatelor este foarte importanta.
Anca Teiosanu PR Specialist, Orange Romania
Pot spune ca proiectele pe care le sustinem sunt sub o evaluare permanenta si activa pentru ca ne implicam foarte mult si direct, lucrand indeaproape cu reprezentantii organizatiilor. Bineinteles ca exista si o evaluare finala in care urmarim indeplinirea obiectivelor stabilite, impactul proiectului conform bugetului implicat, respectarea timpului propus pentru desfasurarea proiectului si raportul financiar cat mai complet si exact.
Bogdan Arnautu Sef Departament Comunicare, Carpatcement Holding
Asa cum am mai spus, ne implicam in proiecte in care resursele financiare si materiale ale companiei pot avea un impact maxim asupra comunitatilor. Nu ne implicam in proiecte care sunt gesturi izolate si urmarim sa avem rezultate durabile in timp.

Este nevoie de programe complexe, bine structurate si organizate, de actiuni care sa tinteasca exact nucleul problemei pe care vrem sa o rezolvam. Carpatcement se angajeaza in rezolvarea unor astfel de probleme. Ne intereseaza ca parteneriatul pe care il avem cu un ONG sa duca la obtinerea unor rezultate durabile, sa schimbam atitudinea cetatenilor fata de programele pe care le implementam.
Anca Nuta Head of Events, CSR & Cultural Sponsorships, UniCredit Tiriac Bank
Pot spune ca proiectele pe care le sustinem sunt sub o evaluare permanenta si activa pentru ca ne implicam foarte mult si direct, lucrand indeaproape cu reprezentantii organizatiilor. Bineinteles ca exista si o evaluare finala in care urmarim indeplinirea obiectivelor stabilite, impactul proiectului conform bugetului implicat, respectarea timpului propus pentru desfasurarea proiectului si raportul financiar cat mai complet si exact.
preview intrebare
1
2
3
4
5
6
Setari Cookie-uri