Q&A - Directorii de vanzari din constructii, fata in fata cu criza
Dupa primul an de criza, in care companiile din constructii au inregistrat scaderi de cel putin 10%, directorii de vanzari din domeniu cauta in 2010 cele mai bune solutii care sa aduca supravietuire si profit.
- Care sunt provocarile de acum ale unui director de vanzari din constructii, in comparatie cu perioada de dinainte de criza?
- Cum arata clientul standard din constructii fata de un consumator din auto, FMCG sau retail?
- Principalele directii pe care trebuie sa le urmeze un director de vanzari din constructii pentru a da randament in 2010.
- De ce exista putini vanzatori de calitate in constructii?
- Ce greseli face un director de vanzari din constructii insuficient de pregatit?
- Cat la suta din profitul unei companii din constructii se datoreaza directorului de vanzari?
- Ce calitati trebuie sa aiba un director de vanzari pentru a reusi in constructii?
5 Ce greseli face un director de vanzari din constructii insuficient de pregatit?
Radu Gliga
Director de vanzari, Lindab Romania
Sa incerce sa obtina rezultate actionand identic ca inainte de criza.
Nicu Filip
Director de vanzari, AdePlast
Nu promoveaza eficient produsele firmei, nu se adapteaza la nevoile pietei, este importanta si verificarea constanta a bonitatii financiare a clientilor din portofoliu, sa cunoasca produsele si ofertele companiilor concurente.
Lipsa de dialog cu departamentele societati si nerespectarea clientului sunt greseli intalnite relative des la oamenii de vanzari.
Lipsa de dialog cu departamentele societati si nerespectarea clientului sunt greseli intalnite relative des la oamenii de vanzari.
Sorin Cristea
Director de vanzari, Arcon
Desconsiderarea consumatorului final si a clientilor, in general. Companii cu pretentii au aruncat in piata produse de joasa calitate si acum ajung sa fie penalizate de aceeasi piata. Cota lor de piata scade chiar si sub procentele de reducere ale domeniului nostru.
In aceasta perioada beneficiarul este mai selectiv si mai atent la investitia pe care o face pentru ca banii au acum o alta valoare.
In aceasta perioada beneficiarul este mai selectiv si mai atent la investitia pe care o face pentru ca banii au acum o alta valoare.
Madalina Dumitru
country marketing manager, Ruukki
La aceasta intrebare nu pot oferi un raspuns.
Mihai Comanescu
Director de vanzari, Sommering Install
Prima greseala deja ati enumerat-o: aceea de a fi insuficient de pregatit! As mai adauga increderea prea mare in falsa impresie ca totul merge bine numai si datorita faptului ca volumul ofertelor a crescut. Un simt autocritic permanent e indispensabil. Optimismul, o buna cunoastere a evolutiei pietei, mentinerea permanenta a contactului cu clientii, consolidarea relatiilor cu clientii vechi, increderea in capacitatile companiei pe care o reprezinti sunt elemente definitorii. Necunoasterea si nerespectarea acestui decalog pot duce la greseli greu de contracarat.