Q&A - Directorii de vanzari din constructii, fata in fata cu criza


Dupa primul an de criza, in care companiile din constructii au inregistrat scaderi de cel putin 10%, directorii de vanzari din domeniu cauta in 2010 cele mai bune solutii care sa aduca supravietuire si profit.

7 Ce calitati trebuie sa aiba un director de vanzari pentru a reusi in constructii?

Radu Gliga Director de vanzari, Lindab Romania
Sa fie lider si model pentru oamenii lui, racordat la realitatile din piata, cinstit cu oamenii din subordine si in egala masura cu clientii, sa aiba calitati de vanzator si cunostinte solide in domeniu. Aproape in ordinea asta.
Nicu Filip Director de vanzari, AdePlast
Calitati in vanzari; cred ca in primul rand trebuie sa fii pasionat. Un om de vanzari intr-un domeniu tehnic trebuie sa acumuleze cunostinte tehnice despre produse sale si despre produsele concurentei, notiuni juridice si comerciale si de marketing. Este nevoie de pragmatism si seriozitate.

In cele din urma vanzarile inseamna flexibilitate, responsabilitate, trebuie sa fii mereu la curent cu tot ce se intampla in segmentul tau de piata.
Sorin Cristea Director de vanzari, Arcon
Sa cunoasca suficient de bine piata in care activeaza, sa aiba o strategie pe termen mediu si sa fie suficient de convingator ca sa o implementeze.

Trebuie sa stii sa iti recunosti greselile si sa incerci sa le corectezi in timp util. Fiind un domeniu foarte dinamic trebuie sa anticipezi evolutia pietei, dar si trendul de consum in ceea ce priveste produsele.
Madalina Dumitru country marketing manager, Ruukki
Spre deosebire de multe alte domenii de activitate, studiile de specialitate in constructii sau macar experienta extinsa in domeniu este cel putin esentiala. Oricat de bun vanzator ai fi nu poti sa vinzi structuri metalice pentru mari proiecte de arhitectura, de exemplu, daca nu ai lucrat decat pe FMCG, de pilda.
Mihai Comanescu Director de vanzari, Sommering Install
Privita prin prisma provocarilor ce stau in fata unui director de vanzari si mai ales a unuia din domeniul constructiilor, un domeniu afectat in mod special in perioada actuala de lipsa fondurilor necesare derularii normale a activitatilor, calitatile atat de necesare pentru atingerea obiectivelor sunt perseverenta, increderea in capacitatile companiei si in calitatile personale, dorinta de autodepasire in relatiile cu clientii noi, dar mai ales cu cei vechi, optimismul, creativitate in a gasi solutii noi si abordari originale ale unor dificultati care nu au mai fost intalnite, abilitatea de a coordona echipa de vanzari si mai ales adaptarea la acest domeniu.
preview intrebare
1
2
3
4
5
6
7
Setari Cookie-uri