Q&A: Ce spun directorii de marketing din banci despre social media si bugete


Dupa o perioada de precautie la debutul crizei, bancile au reinceput sa comunice si sa lanseze noi oferte. Despre importanta social media, bugetul de comunicare si promovarea creditelor, intr-un dialog cu directorii de marketing a patru banci de pe piata locala.

1 Care sunt principalele schimbari pe care le-ati adus strategiei de marketing in ultimul an?

Philippe Lelarge Director de Strategie si Marketing, BRD-Groupe Societe Generale
Cred ca se pot distinge doua faze in strategia noastra:
La inceputul crizei, am reactionat in raport cu urgentele, adica ne-am diversificat oferta de depozite intr-un moment de tensiune asupra lichiditatii pe piata si pe de alta parte dezvoltand posibilitatile de restructurare si de refinantare oferite clientilor nostri, atat persoane fizice, cat si persoane juridice, pentru a-i ajuta sa traverseze aceasta perioada dificila.

Astazi ne pozitionam din nou intr-un demers de cucerire si de inovare, care a caracterizat BRD de-a lungul timpului; am avut lansari importante la acest inceput de an (cardul 100% personalizabil "A la carte" si "Instant Pay", un card contactless. Dorim sa stabilim relatii pe termen lung cu clientii nostri, in special prin intermediul ofertei noastre modulabile: de exemplu, pachete adaptate diferitelor profiluri de clienti, un program de fidelitate atasat cardului nostru de credit Punct Card si, de asemenea, sa satisfacem nevoile clientilor in domeniul asigurarilor.
Anca Rarau Director Marketing si Comunicare, Banca Transilvania
Fara a fi vorba de o schimbare de strategie, am pus mai mult accentul pe adaptabilitate, piata avand un comportament special in aceasta perioada. Suntem, in continuare, flexibili, avem actiuni de marketing focusate, chiar punctuale, de la caz la caz, prin care cautam un return on investment imediat, dar si favorabilitate pe termen lung. Totul fiind incadrat intr-un "big picture" care sa duca spre rezultate.

Banca Transilvania este acum o prezenta mai vizibila in online si pe BTL, fata de anii anteriori, tocmai pentru ca ne-am propus acest lucru. Desigur, televiziunea continua sa fie un canal important de comunicare, inclusiv in 2010. De asemenea, am continuat sa mentinem, prin marketing si PR, eficienta unui mesaj unitar, coerent.
Daniel Pana Director de Marketing, BCR
Ca banca puternic ancorata in economia reala, situatia economica instalata in Romania ne-a impus nu doar o adaptare la noile conditii de piata ci si o reasezare a relatiilor cu clientii nostri, prin intoarcerea la lucrurile aparent simple. Pentru strategia de marketing acest lucru a insemnat insa o dinamizare a activitatii, o cautare permanenta de eficientizare mesajelor si canalelor noastre de comunicare. Iar toate acestea au fost realizate in primul rand printr-o mai buna organizare si implicarea activa a intregii echipe, prin inovatie, prin schimbari de strategii atat de comunicare cat si de media.
Diana Misa Director Marketing, OTP Bank Romania
A fi parte dintr-o companie multinationala aduce cu sine alinierea la o strategie de business si de marketing centrala, la nivel de grup. Satisfactia pe care o am la OTP Bank Romania este ca avem libertatea de a ne contura strategia de comunicare si la nivel local. In functie, evident, de ritmul in care se petrec schimbarile in piata.

Deja prezenta de mai mult de 5 ani pe piata din Romania, compania a ajuns la un nivel extrem de stabil al afacerii, asa ca am considerat a fi un moment extrem de potrivit pentru a continua actiunile de responsabilitate sociala, cu campanii ample in acest sens. Asadar, ca o particularitate a activitatii de marketing in ultimul an, mentionez aplecarea catre campaniile de responsabilitate sociala, in locul campaniilor clasice de imagine. Initiativele de CSR ofera plus-valoare unei companii, si cel mai important, aduc rezultate concrete, semnificative, beneficiarilor finali.

In egala masura, procesul de relansare a creditarii de anul acesta ne influenteaza pozitiv activitatea de marketing, dandu-ne astfel prilejul de a dezvolta campanii promotionale importante.

De asemenea, companiile sunt si ele un public tinta strategic pentru noi. Intentionam astfel ca in perioada urmatoare sa dezvoltam si actiuni de promovare a produselor si serviciilor pe care le oferim acestui segment de clienti.
preview intrebare
1
2
3
4
5

Comenteaza articolul

Opinia cititorilor nostri este importanta pentru noi, Wall-Street incurajand publicarea comentariilor voastre. Pe site urmeaza sa isi gaseasca locul numai comentariile pertinente, on-topic, prezentate intr-un limbaj civilizat, fara atacuri la persoane / institutii. Ne rezervam dreptul de a elimina orice comentariu care nu corespunde acestor principii, precum si de a restrictiona accesul la comentarii utilizatorilor care comit abuzuri grave sau repetate.