Q&A: Ce spun directorii de marketing din banci despre social media si bugete


Dupa o perioada de precautie la debutul crizei, bancile au reinceput sa comunice si sa lanseze noi oferte. Despre importanta social media, bugetul de comunicare si promovarea creditelor, intr-un dialog cu directorii de marketing a patru banci de pe piata locala.

2 Cat de activa e banca pe care o reprezentati in retelele sociale si ce planuri aveti in zona asta?

Philippe Lelarge Director de Strategie si Marketing, BRD-Groupe Societe Generale
Promovarea prin intermediul retelelor sociale este utilizata cu moderatie, deocamdata, de catre sectorul bancar, comparativ cu alte industrii sau categorii de servicii. Incepand de anul trecut, BRD integreaza deja acest canal in mix-ul de comunicare pe care il atasam fiecarei campanii cu componenta media, suntem constienti ca acest univers virtual nu trebuie sa lipseasca din comunicarea cu clientii nostri. Urmarim ca mesajele noastre sa ajunga acolo unde acestia isi petrec timpul, acolo unde sunt mai dispusi sa interactioneze si acolo unde putem vedea receptivitatea lor in timp real. In prezent, ne preocupa valorificarea sporita si continua a mediului on-line si integrarea lui sistematica in strategia noastra de comunicare, institutionala sau comerciala.
Anca Rarau Director Marketing si Comunicare, Banca Transilvania
Suntem foarte activi si in retelele sociale, tocmai pentru ca avem incredere in puterea de multiplicare a mesajelor in aceste comunitati. In plus, dorim sa fim oriunde se discuta despre brandul nostru, unde este interactiune si, implicit, comunicare. Suntem deja in clasamente specifice, cum ar fi "Branduri bancare in social media", realizat de ZeList, pe 2009. Ceea ce ne bucura.

Banca Transilvania are profil pe Facebook, dar suntem si pe Twitter, pe LinkedIn, pe YouTube. Asadar, pe Facebook va puteti intalni cu Zanul nostru, chiar si cu fundatia BT, Clujul Are Suflet. De asemenea, pe YouTube pot fi vizionate o parte din spoturile noastre TV.

Dezvoltarea brandului BT in mediul online este una dintre prioritatile activitatii noastre de marketing si comunicare. Ne-am propus sa fim prezenti pe platformele online si pe blogurile de interes pentru noi, iar printr-un social media audit permanent sa gasim cele mai bune solutii pentru ca prezenta noastra in acest mediu sa fie eficienta si, bineinteles, atractiva.
Daniel Pana Director de Marketing, BCR
Prezenta si activitatea in SM este o necesitate. Situatia economica si sociala ne-a perfectionat abilitatea de a recunoaste idei, de a fi foarte deschisi la propuneri venite atat din interiorul cat si din exteriorul organizatiei si capacitatea de a adapta strategia la realitatile in continua miscare ale pietei. In fapt acesta este marele atu al prezenteti in SM, unde am fost activi prin Scoala de bani si Netlog.

In 2010 vom continua ceea ce am inceput in 2009. In acest sens, pot mentiona in mod special proiectul Scoala de Bani, un program de educatie financiara care imbina informatia aplicata si elementele de divertisment, dar si ideea de a dezvolta pe termen lung responsabilitatea consumatorilor cu privire la gestionarea propriilor resurse financiare; structura proiectului a vizat o acoperire 360 de grade dar cu focus pe online pentru a capitaliza potentialul de interactivitate cu clientul.
Diana Misa Director Marketing, OTP Bank Romania
Anul acesta, am dat startul celei mai ample campanii nationale de responsabilitate sociala a companiei: "Dreptul de a Citi". Cu acest prilej, am lansat o pagina de fani dedicata pe Facebook, care a fost extrem de bine primita si s-a integrat natural, neintruziv in viata userilor acestei platforme. Avem, in prezent, peste 2.390 de fani si numarul lor creste cu fiecare zi. Acestia pot citi aici, zilnic, noutati despre campanie si au ocazia de a participa la concursuri pe care le premiem, desigur, cu colectii importante de carti. Este o pagina interactiva, iar surpriza cea mai placuta a fost aceea ca am primit foarte multe mesaje de la edituri sau companii care vor sa se implice, la randul lor, in campanie, prin intermediul acestei platforme de comunicare.

Desigur, acesta este doar inceputul. Dar rezultatele pozitive pe care le inregistram cu aceasta prima initiativa de a patrunde pe pietele sociale ne determina sa avem in vedere si altele pe viitor, si pentru alte proiecte decat cele de CSR.
preview intrebare
1
2
3
4
5
Setari Cookie-uri