Q&A: Ce spun directorii de marketing din banci despre social media si bugete
Dupa o perioada de precautie la debutul crizei, bancile au reinceput sa comunice si sa lanseze noi oferte. Despre importanta social media, bugetul de comunicare si promovarea creditelor, intr-un dialog cu directorii de marketing a patru banci de pe piata locala.
- Care sunt principalele schimbari pe care le-ati adus strategiei de marketing in ultimul an?
- Cat de activa e banca pe care o reprezentati in retelele sociale si ce planuri aveti in zona asta?
- Cum a variat bugetul de marketing al bancii in 2010 comparativ cu anul trecut?
- Cu ce agentii de media si publicitate colaborati si cum s-a schimbat relatia cu ele in ultimul an?
- Cum promovati creditele in aceasta perioada?
5 Cum promovati creditele in aceasta perioada?
Philippe Lelarge
Director de Strategie si Marketing, BRD-Groupe Societe Generale
Pentru BRD creditele au reprezentat intotdeauna un element important al comunicarii comerciale.
Pentru persoanele fizice, in 2010 promovarea creditelor noastre s-a facut in 3 moduri diferite, dar toate trei adaptate conditiilor concrete, si anume :
1. oferta noastra standard pentru creditele garantate cu ipoteca, inclusiv Prima Casa. Am facut acest lucru intrucat, in prezent, oferta noastra, atat in EUR, cat si in lei, este cea mai buna de pe piata si prin diversitatea ei poate acoperi orice proiect imobiliar (de la constructie si achizitie pana la modernizare si renovare);
2. pentru creditele de consum am ales, in schimb, sa promovam o oferta special gandita care sa vina in intampinarea clientilor inaintea Sarbatorilor de Paste si pana la inceperea vacantelor de vara;
3. pentru creditele auto, varianta aleasa a fost o oferta comuna impreuna cu partenerii nostri traditionali RCI si Groupama alaturi de care am sustinut programul Remat precum si lansarea noului Duster.
Pana la sfarsitul anului vom initia si alte campanii de promovare a creditelor atat pentru persoanele fizice, cat si pentru intreprinderile mici si mijlocii si profesiunile liberale.
Pentru persoanele fizice, in 2010 promovarea creditelor noastre s-a facut in 3 moduri diferite, dar toate trei adaptate conditiilor concrete, si anume :
1. oferta noastra standard pentru creditele garantate cu ipoteca, inclusiv Prima Casa. Am facut acest lucru intrucat, in prezent, oferta noastra, atat in EUR, cat si in lei, este cea mai buna de pe piata si prin diversitatea ei poate acoperi orice proiect imobiliar (de la constructie si achizitie pana la modernizare si renovare);
2. pentru creditele de consum am ales, in schimb, sa promovam o oferta special gandita care sa vina in intampinarea clientilor inaintea Sarbatorilor de Paste si pana la inceperea vacantelor de vara;
3. pentru creditele auto, varianta aleasa a fost o oferta comuna impreuna cu partenerii nostri traditionali RCI si Groupama alaturi de care am sustinut programul Remat precum si lansarea noului Duster.
Pana la sfarsitul anului vom initia si alte campanii de promovare a creditelor atat pentru persoanele fizice, cat si pentru intreprinderile mici si mijlocii si profesiunile liberale.
Anca Rarau
Director Marketing si Comunicare, Banca Transilvania
Chiar de la inceputul acestui an am derulat doua campanii la creditele destinate persoanelor fizice. Am luat in considerare, la initierea acestor campanii, importanta unui call-to-action cat mai puternic pentru promovarea creditelor, in contextul economic dificil pe care il stim cu totii.
Daniel Pana
Director de Marketing, BCR
In pofida situatiei economice dificile, BCR a continuat sa acorde credite in toata aceasta perioada. Suntem practic lideri pe toate segmentele de creditare (companii, municipalitati, proiecte europene, persoane fizice), desi nu derulam nici o campanie de promovare in acest moment. Clientii nostri sunt insa informati asupra posibilitatilor de finantare pe care le pot gasi la BCR. Un exemplu in acest sens poate fi chiar programul Prima Casa unde BCR continua sa fie liderul pietei, atat in termeni de numar de credite cat si in termeni de volum al finantarilor acordate.
Diana Misa
Director Marketing, OTP Bank Romania
Tocmai am lansat o campanie la creditele ipotecare, destinata persoanelor fizice, prin care ne propunem sa contribuim la procesul de relansare a creditarii in Romania.
Astfel, in perioada 27 aprilie – 30 iunie, orice client persoana fizica ce va contracta un credit de nevoi personale cu ipoteca in EUR sau un credit ipotecar de achizitie in EUR, va beneficia de o oferta foarte avantajoasa: rata fixa de dobanda de 4.99% pentru primele 12 rate lunare si de o perioada de gratie la plata ratelor de maxim 3 luni, aplicabila dupa primul an.
Ca strategie de promovare a produsului, am apelat la oferirea unui pachet generos de beneficii pentru consumator, astfel incat acesta sa poata avea din nou acel confort ca apeleaza la un credit. Campania se desfasoara in mediile print, online si in sucursalele bancii.
Astfel, in perioada 27 aprilie – 30 iunie, orice client persoana fizica ce va contracta un credit de nevoi personale cu ipoteca in EUR sau un credit ipotecar de achizitie in EUR, va beneficia de o oferta foarte avantajoasa: rata fixa de dobanda de 4.99% pentru primele 12 rate lunare si de o perioada de gratie la plata ratelor de maxim 3 luni, aplicabila dupa primul an.
Ca strategie de promovare a produsului, am apelat la oferirea unui pachet generos de beneficii pentru consumator, astfel incat acesta sa poata avea din nou acel confort ca apeleaza la un credit. Campania se desfasoara in mediile print, online si in sucursalele bancii.