Q&A: Ce pregatesc restaurantele pentru sezonul de vara?


Restaurantele se confrunta cu schimbari in sezonul de vara. La avantajul de care beneficiaza unitatile cu terase, se adauga schimbari in meniu de pana la 30-35% dintre produse, dar si faptul ca locuitorii Capitalei sunt in vacanta ori aleg divertisment in aer liber, in afara orasului.

5 Cum se modifica meniul unui restaurant in perioada de vara?

Tinu Sebesanu CEO, Trend Hospitality
Teoretic, majoritatea restaurantelor ar trebui sa schimbe meniul macar o data pe an, in functie de sezonalitate. Din pacate, aceste bune practici nu se aplica de multe ori din motive obiective, dar si din comoditate sau din lipsa unei bune intelegeri ale modelului de afacere sau a grijii pentru client.

Aceasta ajustare a meniului in functie de sezon este si o oportunitate pentru operatori de a face o analiza a fiecarui produs din punct de vedere al popularitatii si al marjei de profit. Asa numita procedura de Menu Engineering da ocazia repozitionarii anumitor produse precum si inlocuirea celor neprofitabile sau pentru care nu exista cerere.

In cazul HRC avem si niste impuneri de la francizor in legatura cu structura meniului si adaptarea lui la piata dar si la sezonalitate. In principiu, primavera - vara, schimbam 30-35% dintre produsele din meniu.
Dragos Petrescu Proprietar, City Grill
Meniul va fi modificat la restaurantele noastre in functie de cererea clientilor.

Vom pune un accent deosebit pe citronade si lemonade, dar si bere din belsug si de toate tipurile.

Anul acesta experimentam si noi retete de carmangerie (carnati cu cascaval, chiftelute de vita etc.). Chiar daca este criza nu ne lasam!
Sergiu Nedelea Manager, Casa Iancului
Este o modificare sezoniera, dispar anumite mancaruri specifice sezonului rece, dar apar mai multe salate, deserturile racoritoare, vinurile albe si rose si berea rece-cea de toate zilele insorite.
Joseph Hadad Administrator si Chef, Casa Vernescu
Din experienta mea de pana acum, clientii fac alegeri atat in functie de preferinte, cat si de oportunitati, iar pentru a oferi meniul adecvat trebuie simtit pulsul pietei.

De aceea, misiunea mea este de a oferi clientilor varietate de optiuni si libertate de alegere. In plus, imi doresc mereu sa adaug din experienta traditiei personale cate ceva nou bucatariei romanesti.

Din punct de vedere strategic, sunt de parere ca meniul trebuie sa se schimbe in proportie de 35-40% cu fiecare nou sezon.
preview intrebare
1
2
3
4
5
Setari Cookie-uri