Dezbatere cu sefii din leasing: CAND si CUM isi va reveni piata?


Dupa un prim trimestru in care piata autohtona de leasing a scazut cu 32% pana la 242,7 milioane de euro, Wall-Street a vorbit cu managerii companiilor pentru a vedea asteptarile lor in ceea ce priveste volumul total al finantarilor acordate de intreaga industrie la finele lui 2010, dar si despre problemele cu care societatile de leasing se confrunta in continuare pe fondul crizei.

3 Cum au evoluat anul trecut dobanzile? Asteptati cresteri ale ratelor de dobanda in 2010?

Dan Constantinescu managing director - CSO, UniCredit Leasing
In anul 2009, din cauza crizei economice instaurate si implicit a cresterii riscului de tara, banii au devenit o marfa mai scumpa si mai rara. Acest lucru s-a vazut si la nivelul dobanzilor practicate la produsele de leasing de pe piata romaneasca.

La randul nostru, de-a lungul anului 2009, am practicat un nivel mediu al dobanzilor comparativ cu celelelte oferte de piata.

Mai mult decat atat, UniCredit Leasing a fost un leasing trendsetter, din acest punct de vedere, in sensul ca pe parcursul anului 2009 au fost multe momente in care noi, ca lider al pietei de leasing, am dat o noua dinamica dobanzilor practicate in Romania.

In primul trimestru al acestui an situatia dobanzilor s-a mai stabilizat, pe un fond de adancire a crizei economice si a scaderii dramatice a pietei de leasing.

Ce surprize ne va rezerva viitorul apropiat din punctul de vedere al ratelor de dobanda? Cu siguranta este greu de anticipat, dar in lunile ramase pana la finalul anului 2010 toate firmele de leasing vor incerca sa isi realizeze bugetele si cum pe partea de volume de finantare nu se vor putea face rezultate spectaculoase, singura carte pe care se va mai putea miza este cea a profitului realizat din dobanzi mai mari.
Bas Hoekstra director general, ING Lease Romania
ING Lease finanteaza cu preponderenta echipamente si proiecte real-estate. Spre deosebire de majoritatea companiilor de specialitate active in Romania, compania nu finanteaza la scara larga autovehicule si in plus lucram, in mare parte, cu clienti persoane juridice (corporate). Ratele dobanzilor au crescut in 2009 si probabil vor creste usor si anul acesta.
Kurt Leitner CEO, Porsche Finance Group
In anul 2010 continuam politica deja existenta, pastrand costurile transparente si raportate 100% la optiunile clientului in materie de autoturism, dar avem si diferite oferte si promotii.

Astfel, am redus dobanzile la contractele de leasing financiar incheiate pana la data de 11 iunie 2010, pentru achizitionarea de autoturisme noi din oferta holding-ului in Romania, prin Porsche Leasing Romania. Cu aceasta ocazie clientii pot opta pentru o dobanda fixa de 7,49% sau o dobanda variabila de 6,99%.

Astfel, clientii care doresc sa achizitioneze un automobil prin programul REMAT, beneficiaza de 3% bonus financiar din partea grupului si avans 0% pentru automobilele Skoda Fabia, Seat Ibiza si VW Polo.

Felix Daniliuc director general, Raiffeisen Leasing
Oferta financiara a Raiffeisen Leasing difera in functie de tipul bunului de finantat, care poate fi nou sau rulat pentru autovehicule si nou pentru echipamente si consta in dobanda cuprinsa intre 8%-9% (aceasta din urma variaza in functie de cursul Euribor) si solicitarea unui avans din partea clientului cuprins intre 20% si 30%.

Nu am modificat dobanda sau avansul solicitat fata de anul anterior si nici nu intentionam o crestere pentru acest an.
Liviu Serban director general, VB Leasing
Dobanzile practicate de VB Leasing urmaresc atat tendintele pietei, cat si nevoile individuale ale clientilor.
Razvan Diaconescu director general, Impuls Leasing
Rata dobanzii nu a variat foarte mult intre sfarsitul anului 2008 si sfarsitul anului 2009. In ceea ce priveste asteptarile privind evolutia dobanzilor in anul 2010 ne asteptam ca acestea sa se mentina constante sau sa scada, insa nu semnificativ.
preview intrebare
1
2
3
4
5
6
7
8
9
Setari Cookie-uri