Q&A: Jucatorii din online si partea plina a paharului - De ce creste industria in acest an?


Inceputul de 2009 a aratat ca un adevarat montagne rousse pentru industria de publicitate online. Finalul de an a adus insa o usoara revenire, urmat de un debut de 2010 in care optimismul se vede cu ochiul liber, spun specialistii consultati de Wall-Street.

6 Cum impacteaza criza bugetara si valul de vesti negative venite din strainatate bugetele companiilor pentru online?

Cristian Mucichescu managing director, OMD Romania
Sunt doua scenarii: se poate produce un fenomen de blocaj si atunci advertiserii vor actiona cu prudenta, deci vom reveni la scaderi ca in 2009 sau, se poate genera o crestere a investitiilor daca advertiserii capata incredere in acest mediu ( si aici ar fi fost excellent daca piata avea in place sisteme de monitorizare si masurare - ele contribuie si la cresterea increderii) tocmai datorita costurilor mici necesare pentru mediatizare. Cred ca nimeni nu poate sa raspunda cu exactitate la aceasta intrebare.
Orlando Nicoara director general, Apropo Media
In Q2 vom vedea, sa speram ca impactul va fi cat mai redus (am zis sa speram).
Mihai Seceleanu CEO, InternetCorp
Ramane de vazut. Problema este ca vom vedea si intelege cu adevarat proportia scaderilor de-abia in toamna, in octombrie-noiembrie, lunile de maxim istoric din punct de vedere al sezonalitatii pietei de publicitate online.
Calin Rotarus managing director, ARBOinteractive
Efectul este negativ pentru toata economia, dar am constatat de multe ori ca o reducere de buget de publicitate e insotita de o crestere a ponderii online-ului in mixul de media.
Iuliana Stere new media manager, Initiative
Impactul inca nu s-a simtit, dar in masura in care aceste evolutii vor afecta bugetele de advertising in general, cele de online nu vor face exceptie. Probabil insa ca nu vor fi afectate la fel de mult, asa cum am putut vedea si in 2009.
Laurentiu Pop deputy managing director, Httpool Romania
Nu doar vestile din strainatate sunt cele care influenteaza buegetele companiilor. Starea sociala si economica este la fel de importanta in influentarea bugetelor, mai ales in aceste zile. Vom vedea reculul a tot ceea ce se intampla acum in partea a doua a anului.
Irina Morosanu business affairs manager, F5
Anul trecut ne-a confirmat ca instabilitatea economica si criza financiara afecteaza profund bugetele de marketing ale companiilor romanesti sau ale multinationalelor care activeaza in Romania. Bineinteles, ca si bugetele de online
sunt afectate, dar intr-o masura mai mica.

Nu trebuie sa uitam ca online-ul este un mediu care vinde si, ca atare, ma astept ca advertiserii sa reduca cota altor medii si sa aloce bugete in zona de online.
Mihai Fanache media manager, Mediacafe
In primul rand variatia cursului valutar blocheaza deciziile companiilor multinationale dar sunt cu siguranta si reduceri de bugete cu ocazia vestilor proaste.
Cristian Costache head of digital, Aegis Media
Nu stiu, nu vreau sa fac aprecieri in acest sens. De fapt nu cred ca stie nimeni, pentru ca nimeni nu stie ce va fi mainedin pacate.
Manuela Vasiliu buying director, United Media
Criza economica si politica cat si zvonistica din aceasta perioada afecteaza bugetele de marketing/media in general, clientii preferand o atitudine mai rezervata catre activitatea de advertising in general.

Online-ul va suferi fiind parte integranta din acestea dar nu cred ca in egala masura cu celelalte medii, in sensul ca scaderile vor fi mai mici.
Mihaela Grafu director executiv, Digital Ads
Este adevarat ca aceasta criza a determinat revizuirea bugetelor, insa cota de piata a online-ului a crescut datorita atentiei acordate in planificarea mixului de comunicare.

Aspectele negative ale crizei se vor compensa prin cresterea eficientei. In publicitatea online acest lucru inseamna segmentare si interactiune. Criza nu va determina o migrare brusca a publicitatii de pe media traditionale spre online, clientii optand in continuare pentru o abordare completa in promovarii produsului (aici intervin si alti factori: tipul produsului, tipul de promovare).

Fara a ignora efectele reale si vizibile ale crizei, clientii obisnuiti cu mediul online de ani de zile vor profita de avantajele specifice mediului : audienta targetata, masurabilitate, interactivitatea cu userul.
Calin Fusu director general, Neogen
Atat in perioade de criza cat si in perioade de crestere economica, bugetele se schimba, iar in ceea ce priveste contextul mediului online, nu cred ca acesta va suferi, din contra, va putea reprezenta o prioritate in orice circumstante. In perioade de criza, consumatorii sunt mult mai atenti la valoarea pe care o primesc, de aceea forma de comunicare poate juca un rol vital. Nu bugetul este problema ci cat de eficient il utilizezi.
Laurentiu Dumitrescu managing partner, Digital Star
Vestile negative ar putea crea teama in randul clientilor. Daca ei vor decide sa reduca cheltuielile de marketing cu siguranta si bugetele campaniilor online vor fi afectate.
Cosmin Nastasa media director, iLeo Buzz
Nu cred intr-o generalizare. Fiecare business are specificul lui iar relatia cu strainatatea poate fi doar informativa. In schimb cred in teoria picaturii: orice om de business aflat in permanenta sub efectul unui flux de stiri negative tinde sa-si erodeze curajul relativ la investitii.
Oana Solca sef departament propuneri online&dezvoltare web, Romtelecom
In strainatate bugetele pentru online sunt egale sau uneori chiar au depasit bugetele pentru media traditionala. Noi ne-am stabilit un target pe care il consideram realist: 5% din vanzarile Romtelecom trebuie sa vina din online si ne bazam pe strategia de comunicare online si de online marketing pentru a atinge acest target.
preview intrebare
1
2
3
4
5
6
Setari Cookie-uri