Q&A: Cum vad asiguratorii a doua parte a anului?
Masurile anuntate de guvern, cat si perspectiva cresterii numarului de someri si a scaderii veniturilor populatiei vor determina multi romani sa amane achizitionarea de asigurari sau sa rezilieze politele. In plus, specialistii cred ca este posibila, in a doua parte a anului, o reorientare a consumatorilor catre produsele care ofera garantii.
- Care va fi cel mai dinamic segment al pietei asigurarilor de viata in al doilea semestru din 2010?
- Ce s-a vandut cel mai bine, pe sectorul asigurarilor de viata, in primul semestru?
- Ce rol au jucat produsele unit-linked in modificarea pietei asigurarilor de viata si comportamentului consumatorului roman pe timp de criza?
- Sunt produsele unit-linked niste produse scumpe de asigurare, asa cum foarte multi romani le percep acum?
- Care este prima medie pe segmentul produselor Unit-Linked in cadrul companiei pe care o reprezentati? Asteptati ca acestea sa se scumpeeasca in adoua jumatate a nului?
- In primele trei luni produsele unit-linked au adus o crestere importanta pietei de asigurari de viata, dupa scaderea de anul trecut a industriei romanesti de profil. Credeti ca romanii au inceput sa inteleaga acest tip de produse?
- Care asteptati sa fie ponderea produselor Unit-Linked la finalul anului in portofoliul companiei pe care o reprezentati, dar a produselor traditionale de viata?
- Considerati ca, la aceasta data, se poate vorbi despre o maturizare a consumatorului roman de asigurari de viata?
- Care sunt principalele probleme si provocari din semestrul doi al anului cu care segmentul asigurarilor de viata se va confrunta?
3 Ce rol au jucat produsele unit-linked in modificarea pietei asigurarilor de viata si comportamentului consumatorului roman pe timp de criza?
Cornelia Aurelia Coman
director general, ING Asigurari de Viata
In acest peisaj de criza, dincolo de o mai mare grija a bugetului personal, prin prisma modului in care sunt cheltuiti sau investiti banii de catre public in general, cred ca detinatorii de polite unit-linked, in particular, au inteles in primul rand ca asigurarea de viata (traditionala sau unit-linked) este un produs pe termen lung, gandit sa aduca beneficii la maturitate.
In al doilea rand, trendul in ceea ce priveste numarul celor care renunta la contractele de asigurare este in scadere (-13% in Q1 2010, fata de Q1 2009), iar nivelul de protectie pe care clientii il asigura celor dragi este in crestere (cu 13% mai ridicat in Q1 2010 fata de acelasi interval din 2009).
In al doilea rand, trendul in ceea ce priveste numarul celor care renunta la contractele de asigurare este in scadere (-13% in Q1 2010, fata de Q1 2009), iar nivelul de protectie pe care clientii il asigura celor dragi este in crestere (cu 13% mai ridicat in Q1 2010 fata de acelasi interval din 2009).
Florina Viziteanu
Presedinte directorat, BCR Asigurari de Viata
In prima etapa am asistat la o stagnare a vanzarii UL (Unit-Linked m.red.), apoi am asistat la o repozitionare a jucatorilor din piata care traditional vindeau UL cu prima unica.
Astfel s-au dezvoltat produse cu prima esalonata si produse cu componenta garantata.
Astfel s-au dezvoltat produse cu prima esalonata si produse cu componenta garantata.
Mihai Popescu
CEO, Aviva Romania
Ovidiu Racoveanu
Director Asigurari de Viata, Generali Asigurari
Din pacate multi romani si-au reziliat politele de asigurare de viata, in special cele cu componeneta investiotionala, din dorinta de a dispune de lichiditati.
Au pierdut insa din vedere faptul ca, astfel, si-au anulat castigul potential si au pierdut beneficiile protectiei financiare, cu atat mai necesare intr-o perioada instabila economic.
In pofida acestor tendinte, companiile de asigurari fac in continuare eforturi de educare a romanilor cu privire la beneficiile unui astfel de produs tip unit-linked.
Fiecare asigurator cauta sa lanseze produse noi, atractive, adaptate noilor conditii financiare ale romanilor.
Au pierdut insa din vedere faptul ca, astfel, si-au anulat castigul potential si au pierdut beneficiile protectiei financiare, cu atat mai necesare intr-o perioada instabila economic.
In pofida acestor tendinte, companiile de asigurari fac in continuare eforturi de educare a romanilor cu privire la beneficiile unui astfel de produs tip unit-linked.
Fiecare asigurator cauta sa lanseze produse noi, atractive, adaptate noilor conditii financiare ale romanilor.
Shaun Russel
director comercial, Eureko Romania
Asigurarile de viata Unit-Linked au sprijinit piata asigurarilor de viata, intr-o perioada foarte dificila pentru industria asigurarilor.
Mai ales, produsele Unit-Linked cu prima unica au inregistrat un avans puternic.
Mai ales, produsele Unit-Linked cu prima unica au inregistrat un avans puternic.