Q&A - Publisherii online despre proiectul de lege a Internetului: Aberant, dar macar ne obliga sa ne asociem


La sfarsitul saptamanii trecute, senatoarea PSD Lia Olguta Vasilescu a anuntat ca lucreaza la un proiect de lege care sa impuna monitorizarea continutului de pe Internet si sa permita sanctionarea proprietarilor de site-uri care nu modereaza comentariile indecente sau ofensatoare. Publisherii online consultati de Wall-Street sustin ca o astfel de lege ar fi aberanta, imposibil de implementat, dar ca astfel de initiative venite din exteriorul industriei online ii obliga sa se asocieze si sa reactioneze.

4 Care sunt regulile in functie de care se modereaza comentariile pe site-urile pe care le gestionezi?

Dragos Stanca managing director, F5, Realitatea-Catavencu
Volumul de comentarii pe un site de stiri gen REALITATEA.NET, vizitat de peste 1,8 milioane de unici lunar, este atat de mare incat ar trebui o echipa de zeci de oameni sa faca doar asta. Ar fi frumos ca industria online sa fie atat de dezvoltata incat sa isi permita astfel de echipe. Pana atunci, se merge pe autoreglementare. Toate comentariile care ne sunt semnalate ca fiind nepotrivite se raporteaza, sunt analizate si, dupa caz, sterse.
Mihai Seceleanu CEO, Internet Corp
Este un mecanism destul de complicat, care se bazeaza atat pe raportarea de catre alti utilizatori a mesajelor indecente/ilegale, cat si prin utilizarea unor filtre bazate pe cuvinte cheie care atrag atentia asupra acelor mesaje si/sau le resping direct. In analiza mesajelor tinem cont si de istoricul unui utilizator si a numarului de raportari corecte, sanctiunile putand merge pana la stergerea contului si blocarea accesului pe site al utilizatorului respectiv. Evident, bazele de date sunt pastrate pentru o perioada mai lunga de timp, pentru a putea fi puse la dispozitia Politiei si a altor organe competente, pentru a le facilita identificarea celor care se fac vinovati de incalcari ale legii (furt de identitate, incalcare a dreptului de proprietate intelectuala, pornografie infantila, etc.)
Alin Popescu avocat specializat in drept informatic, fondator Avocatnet.ro
Noi am creat, cu ajutorul comunitatii Avocatnet.ro, cinci reguli de bun-simt, pe baza carora se face moderarea comentariilor. Pe scurt, promovam si cerem cititorilor nostri sa aplice aceleasi reguli pe care le respectam si noi: respect reciproc, argumentarea punctului de vedere, deschidere spre comunicarea decenta si politetea discursului, etc. Si, greu de crezut, dar multi dintre cititori ne-au multumit pentru implementarea acestor reguli, care curata comentariile si care le transforma in surse de informatie la fel de utile ca si articolul insusi. Explicatia e simpla. E o tendinta recunoscuta in internet, aceea ca oamenii chiar petrec mai mult timp citind comentariile decat articolul in sine. Si, din nevoia de a face afaceri serioase, trebuie sa analizam fiecare punct al prezentei noastre online si sa incercam sa ii folosim potentialul la maxim.

In Forumul Avocatnet.ro, unde activitatea este cu mult mai mare, avem un regulament complex si o "armata" de moderatori si admini care aplica acel regulament si incearca sa mentina coerenta discutiilor si un climat de buna-intelegere in forum. Acolo regulile sunt mai specializate, dar au la baza aceleasi cinci reguli de bun-simt de care vorbeam mai sus. E important insa faptul ca ele au fost construite alaturi de comunitate si ca pot fi schimbate usor atunci cand e clar ca nu sunt bune.
preview intrebare
1
2
3
4
Setari Cookie-uri