Magazin de cartier sau hipermarket. Ce alege romanul pe timp de criza?


Cu buzunarele tot mai stramtorate, romanii au redus, pentru prima data in zece ani, consumul casnic, care a inregistrat in prima jumatate a anului un declin de 4%, dupa ani buni in care avansul se cifra si la 25%. Cum a facut ordine criza in cosurile de cumparaturi ale romanilor si cine castiga lupta preturile ne spun specialistii in cercetare de piata intervievati de Wall-Street.


3 Grija pentru buget ii indreapta pe romani tot mai mult catre magazinele de tip discount si catre produsele mai ieftine? Ce formate de magazin au de suferit in urma concurentei cu discounterii?

Raluca Raschip director consumer tracking division, GfK Romania
Orientarea spre pret va continua sa fie tendinta de baza a romanilor, in aceeasi idee a alegerilor "istete: cautarea produselor mai ieftine din aceeasi categorie, optarea pentru ambalaje avantajoase sau alegerea magazinelor in care gasesc cele mai bune preturi si cele mai atractive promotii la produsele de baza.
Alice Mihai business development director, ISRA Center Marketing Research
Toate formatele sufera intr-o masura mai mica sau mai mare de pe urma expansiunii discounterilor, insa deocamdata este prematur sa anticipam care formate vor fi cel mai afectate.

In zonele in care acest tip de retail nu are concurenta de tipul comertului modern este destul de evident ca va influenta cel mai mult comertul traditional sau magazinele de proximitate.

In celelalte zone, atata timp cat formatele existente isi dovedesc relevanta in fata consumatorilor, lupta pentru consumator va fi stransa, iar migratia se va face lent sau conjunctural.
Adina Vlad managing partner, Unlock Research
Cred ca au suferit cel mai mult magazinele in voga pana in criza, respectiv hipermarket-urile. Asta pana s-au adaptat si ei, prin strategii de pret agresive si comercializarea de marci private. Eu nu cred ca exista inca un castigator in lupta asta intre retaileri.

Cred ca batalia e inca in plina desfasurare si poate vom putea raspunde mai exact la aceasta intrebare dupa ce trece criza si se mai linistesc apele. Deocamdata ne mai asteptam la surprize.
preview intrebare
1
2
3
4
5
6
7
8
Setari Cookie-uri