Magazin de cartier sau hipermarket. Ce alege romanul pe timp de criza?


Cu buzunarele tot mai stramtorate, romanii au redus, pentru prima data in zece ani, consumul casnic, care a inregistrat in prima jumatate a anului un declin de 4%, dupa ani buni in care avansul se cifra si la 25%. Cum a facut ordine criza in cosurile de cumparaturi ale romanilor si cine castiga lupta preturile ne spun specialistii in cercetare de piata intervievati de Wall-Street.


8 Cat de puternic este carligul promotiilor in a-si atrage clienti? Sunt aceste promotii un motiv puternic pentru care romanii prefera sa cumpere din marile magazine? Pierd magazinele de cartier la acest capitol?

Raluca Raschip director consumer tracking division, GfK Romania
Reprezentanta GfK nu a raspuns la aceasta intrebare.
Alice Mihai business development director, ISRA Center Marketing Research
Este clar ca preturile avantajoase atrag consumatori in marile magazine, iar o componenta majora care asigura aceste preturi sunt intr-adevar promotiile.

Putem spune ca magazinele de cartier pierd la acest capitol mai ales daca vorbim de anumite categorii sau daca vorbim de volume si acest lucru se intampla deoarece formatul nu le permite sustinerea unor stocuri si implicit oportunitatea obtinerii si oferirii acestor cele mai avantajoase preturi versus formatele mari. Insa pentru cumparaturi punctuale si cantitati necesare nevoilor zilnice, cel putin la anumite categorii de baza, exista premisele prin care magazinele de cartier ar putea face fata din acest punct de vedere marilor magazine.

Din partea ISRA ne-a raspuns si Irina Craciunescu, business development associate manager.
Adina Vlad managing partner, Unlock Research
In mod cert promotiile reprezinta principala arma a hipermarketurilor in castigarea consumatorilor. Asta nu inseamna insa ca magazinele mici nu pot adapta strategia promotiei la conceptul lor de magazin.

Exista varianta cardurilor de fidelitate, a negocierii termenului de plata, a bonusurilor din partea casei etc. Magazinele mici pot imprumuta multe din ideile de fidelizare specifice locatiilor familiare si intime, care ofera flexibilitate si client service de calitate.
preview intrebare
1
2
3
4
5
6
7
8
Setari Cookie-uri